Z fabryki Aprili wyciekły prawie wszystkie dane techniczne dotyczące planowanej na przyszły rok nowości, czyli Dorsoduro 1200.
Jedyne, czego brakuje w opisie motocykla, to dane dotyczące jego mocy i momentu obrotowego. Według plotek, Dorsoduro miało osiągać 130 KM, jednak nie zostało to potwierdzone. Poza tym, zgodnie z przewidywaniami, wiemy już, że nowa maszyna będzie nieco dłuższa i cięższa (212 kg) niż model z silnikiem 750 ccm.
Jednostka napędowa w dużym Dorsoduro będzie miała dokładnie 1197 ccm. W porównaniu do mniejszego brata wzrośnie stopień sprężania, który wyniesie 12.0:1. Podobnie jak kilka innych modeli włoskiej marki, również Dorsoduro 1200 korzystać będzie z systemu ride-by-wire i otrzyma trzy mapy zapłonu: Rain, Sport i Touring.
Zawieszenie to 43-milimetrowy widelec USD z przodu (z pełną regulacją) i w pełni regulowany amortyzator z tyłu pochodzące z fabryki Sachsa. Motocykl otrzyma również nowe hamulce zdolne zatrzymać tę maszynę. Z przodu znajdą się dwie tarcze o średnicy 320 mm z radialnymi, czterotłoczkowymi zaciskami. Z tyłu natomiast zamontowano 240 mm tarcze z dwutloczkowym zaciskiem.
Konstruktorzy wyposażyli Dorsoduro 1200 w bak o pojemności 16 litrów. Motocykl będzie można kupić w dwóch wersjach z ABS-em lub bez. W modelu wyposażonym w ten system będzie go można jednak całkiem wyłączyć.
Najprawdopodobniej Aprilia Dorsoduro 1200 zostanie oficjalnie przedstawiona na targach Eicma w Mediolanie razem z bardzo oczekiwanym modelem Tuono V4.