Aprilia w 2011r. postanowiła poszerzyć swoją ofertę fun bików typu supermoto o Dorsoduro 1200. Mniejsza Aprilia z tej rodziny zyskała sobie spor grono oddanych użytkowników i wielbicieli. Dorsoduro 1200 jest bardzo podobna do swojego brata. Ostre kształty, wydechy pod zadupkiem i agresywne przednie światło.
Większe Dorsoduro napędzane jest silnikiem w układzie V, chłodzonym cieczą o pojemności 1197 ccm. Na pokładzie znalazł się sześciostopniowa skrzynia biegów. Jednostka napędowa generuje 130 KM przy 8 700 obr/min oraz 115 Nm przy 7 200. Podobnie jak w mniejszej Dorsoduro także tutaj znajdziemy system ride-by-wire. Kierowca ma do dyspozycji trzy różne mapy zapłonu: sport, touring i rain.
Zawieszenie w całości pochodzi od Sachsa. Z przodu pracuje 43 mm widelec upside down z pełną regulacją. Z tyłu natomiast znajduje się aluminiowy wahacz z w pełni regulowanym amortyzatorem. To gwarantuje doskonałe właściwości jezdne. Także hamulce pochodzą z najwyższej półki. Na przednim kole zamontowano dwie pływające tarcze o średnicy 320 mm z czterotłoczkowymi radialnymi zaciskami. Z tyłu wspomaga je 240 mm tarcza z jednotłoczkowym zaciskiem. Wszystko od Brembo. Motocykl dostępny jest w wersjach z ABS-em oraz systemem Aprilia Traction Control.
Silnik | V2, czterosuwowy, DOHC |
Pojemność | 1197.00 ccm |
Prędkość max | |
Moc | |
Maks. moment | 115.00 Nm (11.7 kgf-m or 84.8 ft.lbs) |
Chłodzenie | ciecz |
Rama | |
Zbiornik paliwa | 15 l |
Przednie zawieszenie | |
Tylne zawieszenie | |
Przednia opona | 120/70-ZR17 |
Tylna opona | 180/55-ZR17 |
Przedni hamulec | dwutarczowy |
Tylny hamulec | Jednotarczowy |
Zostaw odpowiedź