Naked bike Aprilii, który pojawi się na rynku w 2010 roku, jest, zdaniem producenta, wzorcowym przykładem motocykla w swojej klasie. Shiver jest nie tylko jeszcze bardziej agresywny, ale jednocześnie ergonomiczny.
W motocyklu zastosowano system znany z modelu RSV4 – ride-by-wire z potrójnym mapowaniem: Sport, Touring i Rain. Shiver będzie dostępny także w wersji z ABS – nowoczesnym, dwukanałowym systemem Continental, dzięki któremu hamowanie staje się bezpieczniejsze bez względu na okoliczności pogodowe. Nowoczesne owiewki i 320-milimetrowe agresywne, faliste tarcze hamulcowe mają także praktyczne zastosowanie. Kanapę obniżono i odchudzono o 5 cm, dzięki czemu poprawi się kontrola kierowcy nad motocyklem, także w trakcie postoju. Shiver otrzymał również sportowe podnóżki dla pasażera i kierowcy, a kąt nachylenia kierownicy zmieniono na bardziej sportowy.
Kompaktowy silnik chłodzony cieczą ma cztery zawory na cylinder i generuje moc rzędu 95 KM przy 9000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 81 Nm przy 7000 obr./min. Elementy zawieszenia znane są z poprzedniej wersji jednośladu. Konstrukcja opiera się na sztywnej aluminiowej ramie kratownicowej. Shiver ma też aluminiowy wahacz z bocznym amortyzatorem, 43-milimetrowe widelce upside-down i wyścigowe hamulce z radialnymi zaciskami i falistymi tarczami.
Przyszłoroczna Aprilia Shiver 750, zdaniem producenta, zadowoli doświadczonego motocyklistę, będąc jednocześnie motocyklem łatwym w obsłudze, także dla początkującego. Mimo wszystko jednak nie jest to maszyna, na której można uczyć się jeździć.