[AKTUALIZACJA 3.03 9:00] Absurdalna propozycja Automobilklubu Wielkopolskiego - Motogen.pl
"Zarząd Główny Polskiego Związku Motorowego
Główna Komisja Sportów Motocyklowych
W związku ze znanymi Głównej Komisji problemami Toru "Poznań" związanymi z przekraczaniem norm dopuszczalnej głośności oraz realnym zagrożeniem zamknięcia Toru z w/w powodu Zarząd Automobilklubu Wielkopolski wnosi o zmianę regulaminu Motocyklowych Wyścigowych Mistrzostw Polski na rok 2008 (oraz wszelkich Pucharów i Klas Motocyklowych towarzyszących WMMP 2008) i wprowadzenie dopuszczalnej głośności startujących motocykli na poziomie 96 dB+2.
Do obszerniejszego przedstawienia naszego stanowiska upoważniamy członka Zarządu a jednocześnie Przewodniczącego klubowej Komisji Motocyklowej kol. Mieczysława Kałużę.
Z góry dziękujemy za okazane zrozumienie w tak trudnej dla nas wszystkich sprawie.

Prezes Automobilklubu Wielkopolski
Robert Werle"

Moi Drodzy…

Pan Robert Werle pisząc powyższą wiadomość, powinien dobrze zastanowić się nad sensem tych słów. Jeśli nie będzie widział niczego niezwykłego w tym, co napisał, sugerowałbym konsultację ze specjalistami w dziedzinie wyścigów motocyklowych, biznesu… jest to kolejny krok do tego, aby sport motocyklowy w Polsce, będący wciąż w powijakach, umarł. Jak wobec takiego stanowiska przedstawiciela AW możliwe będzie zorganizowanie imprezy typu Puchar Europy? Hańba, Panowie Szlachta!!! Znakomitym skwitowaniem niniejszej informacji będzie wiadomość przesłana przez Jacka Grandysa do Zarządu Głównego PZM. Treść poniżej:
"Szanowni Państwo
W odpowiedzi na absurdalną propozycję skierowaną przez Prezesa AW do GKSM (poniżej), wynikającą z kompletnej nieznajomości przepisów oraz mającego za nic interes i poczynione inwestycje przez startujących w MMP zawodników, oraz organizatorów "Pucharów markowych" – wyjaśniam:
Przepis dotyczący normy głośności w wysokości 96 dB (mierzonej na postoju) dla motocykli powyżej 125cm jest tylko poglądowym i krotko mówiąc przestarzałym.
Nadrzędnym dokumentem jest świadectwo homologacji wydane przez producenta (importera), które jest także podstawą rejestracji pojazdu.
Rozumiem, ze na torze ma być ciszej niż na ulicy, a seryjne motocykle ( homologowane i dopuszczone do ruchu ulicznego ) maja być oklejone materiałami tłumiącymi, gdyż u większości z nich dopuszczalna norma głośności mieści się pomiędzy 98-102 dB (w/g świadectw homologacji).
Proponuję zatem:
Zwrócić się również do UEM o zmianę w regulaminie na rundę Pucharu Europy w Poznaniu,
Złożyć zamówienie u producentów motocykli, na "specjalne super-ekologiczne" egzemplarze, dla wymogów regulaminu MMP – oczywiście na koszt AW, bo tylko to może uchronić organizatora MMP od zbiorowego procesu sądowego, z roszczeniami zwrotu kosztów związanych z przygotowaniem się zawodników do sezonu w/g regulaminu FIM i poczynionymi w tym kierunku zakupami oraz zobowiązaniami wobec sponsorów.
Powiadomić inne federacje, ażeby ich zawodnicy nie przyjeżdżali do Polski, bo nie będą dopuszczeni (nawet motocyklami bez "przeróbek").
Zamknąć wszystkie drogi publiczne wokół Toru Poznań, ażeby przejeżdżające motocykle nie zakłócały spokoju okolicznym mieszkańcom.
Informacje ta kieruje również do wszystkich bezpośrednio lub pośrednio zainteresowanych ( zawodników, importerów) , bo czas chyba najwyższy abyśmy dokładnie się przyjrzeli działaniom AW, oraz proporcjonalnie do nich zareagowali.

pozdrawiam,
Jacek Grandys"

[AKTUALIZACJA 22.02 21:00]

Nasz rozmówca (który pragnie pozostać anonimowy), blisko związany z tematem twierdzi, że jak zwykle gdy nie wiadomo o co chodzi to w grę wchodzą pieniądze. Jego zdaniem chodzi o lotnisko, a konkretniej o jego ekspansywny plan rozbudowy, który skutecznie niweczy Tor Poznań – sprawa zdecydowanie nabiera rumieńców. Jak tylko uda nam się potwierdzić te rewelacje dowiecie się pierwsi!

[AKTUALIZACJA 3.03 9:00]

Sprawa zdecydowanie nabiera rumieńców. Poznaliśmy inną równie prawdopodobną wersję wydarzeń. Okazuje się, że bliżej nie określony podmiot wietrzy niezły interes. Działki przylegające do Toru Poznań po zaostrzeniu przepisów dotyczących hałasu da się przekształcić na działki rekreacyjne i jeszcze bardziej zaniżyć normę, kompletnie przy tym niszcząc sportowe tradycje tego miejsca. Automatycznie ceny posesji pójdą w górę i ich właściciele zarobią krocie.

[PETYCJA MOTOGP.PL]

Wielu motocyklistów w Polsce chciałoby rozpocząć kampanie na rzecz "obrony" wyścigów motocyklowych na torze Poznań.
Postanowiliśmy zainicjować i przy waszym współudziale przygotować petycję, którą zamierzamy przekazać na ręce Władz Miasta Poznania oraz Automobilklubu Wielkopolskiego. Mamy nadzieję, że wasza aktywność w składaniu podpisów pod przedmiotową petycją skłoni decydentów do podjęcia działań, pozwalających w konsekwencji na osiągnięcie kompromisu w prezentowanej, tak dla nas ważnej, sprawie.

Treść petycji znajduje się tutaj.