Aprilia Dorsoduro 1200 – duży fun bike - Motogen.pl

Aprilia na targach Intermot postanowiła nie pokazywać wszystkiego, co ma do zaoferowania klientom na 2011 rok. Zamiast tego, na stoisku pojawił się długo oczekiwany model Dorsoduro 1200.

 

Aprilia już od dłuższego czasu zapowiadała powstanie tego motocykla. Większe Dorsoduro ma być ogromną fabryką frajdy. Maszyna stanowić ma wybuchowe połączenie mocy, zwinności i precyzji. Jednoślad napędza silnik w układzie V o pojemności 1197 ccm, produkujący 130 KM przy 8700 obr./min oraz 115 Nm przy 7200 obr./min. Podobnie jak w mniejszym Dorsoduro 750, także i w modelu 1200 znajdziecie system ride-by-wire i trzy mapy zapłonu: sport, turing i rain.

 

Zarówno przednie, jak i tylne zawieszenie motocykla pochodzi od firmy Sachs i jest w pełni regulowane. Podobnie jak w innych modelach tej włoskiej marki, do zatrzymania maszyny zastosowano hamulce Brembo i przewody w stalowym oplocie. Z przodu znajdują się dwie 320 mm pływające tarcze, w które wgryzają się czterotłoczkowe radialne zaciski. Na tylnym kole natomiast zamontowano pojedynczą tarczę o średnicy 240 mm z jednotłoczkowym zaciskiem. Zgonie z panującą modą, maszyna otrzymała także ABS (system może być całkowicie wyłączony przez kierowcę) oraz kontrolę trakcji, która może działać w trzech różnych trybach.

 

Jeżeli chodzi o wygląd maszyny, ciężko oprzeć się wrażeniu, że styliści mocno wzorowali się na mniejszym Dorsoduro 750. Motocykle są do siebie bardzo podobne, więc jeżeli podobał się Wam dotychczasowy model, a chcielibyście coś o większej mocy, Dorsoduro 1200 jest czymś dla Was.

Więcej o motocyklach Aprilia