Spis treści
Now Triumph Tiger Sport 660 to delikatna, acz znacząca ewolucja popularnego all-roundera. Sprzęt wydoroślał i dostał kilka nowości, jak quickshifter, ABS na zakręty, czy tryb Sport.
Triumph Motorcycles zaprezentował najnowszą wersję modelu Tiger Sport 660 na rok 2025. Motocykl przeszedł kilka istotnych aktualizacji. Producent skupił się na poprawie komfortu i bezpieczeństwa.
W wersji na rok 2025 Triumph wprowadził trzeci tryb jazdy obok Road i Rain pojawił się nowy tryb Sport, który pozwala jeździć nieco dynamiczniej. Oprócz tego w standardowym wyposażeniu mamy:
- tempomat,
- system My Triumph Connectivity umożliwiający nawigację, obsługę połączeń oraz muzyki,
- zoptymalizowany ABS na zakręty i kontrolę trakcji,
- quickshifter Triumph Shift Assist.
Te rozwiązania mają poprawić wszechstronność motocykla, zarówno podczas miejskich dojazdów, jak i na dłuższych trasach turystycznych.
Silnik i osiągi
Tiger Sport 660 napędzany jest przez trzycylindrowy silnik o pojemności 660 cm³, generujący moc 81 KM przy 10 250 obr./min i moment obrotowy 64 Nm przy 6250 obr./min. Charakterystyka jednostki napędowej została zoptymalizowana, by zapewnić płynną pracę zarówno na niskich, jak i wysokich obrotach. W standardzie znajduje się sprzęgło poślizgowe, które zapobiega blokowaniu tylnego koła i poprawia komfort jazdy.
Podwozie i ergonomia
Zawieszenie Showa z widelcem USD i tylnym monoshockiem o regulowanym napięciu wstępnym umożliwia dopasowanie motocykla do różnych obciążeń – od jazdy solo po podróż z pełnym bagażem. Opony Michelin Road 5 oraz hamulce tarczowe Nissin (310 mm) oferują pewność prowadzenia w zmiennych warunkach drogowych.
Ergonomia motocykla została zoptymalizowana dzięki wyprostowanej pozycji jazdy, regulowanej przedniej szybie oraz komfortowemu siedzisku dla kierowcy i pasażera. 17,2-litrowy zbiornik paliwa pozwala na długie przejazdy bez częstych przerw na tankowanie.
Design i praktyczność
Motocykl zachował charakterystyczny design serii Tiger Sport. Zintegrowane mocowania kufrów poprawia funkcjonalność motocykla w podróży. Pełne oświetlenie LED oraz nowy kolorowy ekran TFT z wyświetlaczem LCD ułatwiają korzystanie z funkcjaonalności w różnych warunkach oświetleniowych.
Wersja 2025 dostępna będzie od stycznia w nowych wersjach kolorystycznych, w tym Sapphire Black, Roulette Green, Carnival Red oraz Crystal White.
TIGER SPORT 660 2025 – dane techniczne
SILNIK I PRZEKŁADNIA | |
Typ | Chłodzony cieczą, 3 cylindry, 12 zaworów, DOHC |
Pojemność | 660 cm3 |
Średnica | 74,0 mm |
Suw | 51,1 mm |
Kompresja | 11,95:1 |
Maksymalna moc | 81 KM / 81 KM (59,6 kW) przy 10 250 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 64 Nm przy 6250 obr./min |
Układ paliwowy | Wielopunktowy sekwencyjny elektroniczny wtrysk paliwa z elektroniczną przepustnicą. 3 tryby jazdy (deszcz, droga, sport) |
Wydechowy | System kolektora wydechowego 3 w 1 ze stali nierdzewnej z niskim jednostronnym tłumikiem ze stali nierdzewnej |
Napęd końcowy | Łańcuch X-ring |
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe, poślizgowe i wspomagane |
Skrzynia biegów | 6-biegowa, Triumph Shift Assist |
PODWOZIE | |
Rama | Rurowa stalowa rama obwodowa |
Wahacz | Dwustronna, tłoczona stal |
Koło przednie | Odlew aluminiowy, 5-ramienny, 17 x 3,5 cala |
Koło tylne | Odlew aluminiowy, 5-ramienny, 17 x 5,5 cala |
Przednia opona | 120/70 R 17 |
Opona tylna | 180/55 R 17 |
Zawieszenie przednie | Widelec Showa 41 mm upside down z oddzielną funkcją wkładu, skok koła 150 mm |
Zawieszenie tylne | Showa monoshock RSU, ze zdalną hydrauliczną regulacją napięcia wstępnego, skok koła 150 mm |
Hamulce przednie | Podwójne tarcze Ø310 mm, zaciski Nissin 2-tłoczkowe, OCABS |
Hamulce tylne | Pojedyncza stała tarcza Ø255mm, zacisk przesuwny z pojedynczym tłokiem, OCABS |
Instrumenty | Wielofunkcyjne instrumenty LCD ze zintegrowanym kolorowym ekranem TFT |
WYMIARY I WAGI | |
Długość | 2071 mm |
Szerokość (kierownica) | 834 mm |
Wysokość bez luster | 1398 mm / 1315 mm (wysoka / niska pozycja ekranu) |
Wysokość siedziska | 835 mm |
Rozstaw osi | 1418 mm |
Kąt główki ramy | 23,1° |
Wyprzedzenie | 97 mm |
Masa mokra | 207 kilogramów |
Pojemność zbiornika paliwa | 17,2 litra |
Serwis | |
Interwał serwisowy | 10 000 mil (16 000 km) / 12 miesięcy (w zależności od tego, co nastąpi pierwsze) |
ZUŻYCIE I EMISJE (UE) | |
Zużycie paliwa | 4,7 litra / 100 km (60,1 mpg) |
Emisje | 107g/kmEURO 5+Dane dotyczące emisji CO2 i zużycia paliwa są mierzone zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/WE. Dane dotyczące zużycia paliwa pochodzą ze szczególnych warunków testowych i służą wyłącznie celom porównawczym. Mogą nie odzwierciedlać rzeczywistych wyników jazdy. |
Zostaw odpowiedź