Triumph Trident 660 2025. Niby ten sam, a jednak znacznie lepszy! - Motogen.pl

Triumph zaprezentował zaktualizowaną wersję Tridenta 660 na rok 2025. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, lepszego zawieszenia oraz nowym opcjom kolorystycznym, miejski naked ma być jeszcze bardziej atrakcyjnym kąskiem dla młodych nabywców.

Motocykl trafi do sprzedaży w grudniu 2024 roku, a jego oferta jest skierowana przede wszystkim do osób poszukujących zwinnego i nowoczesnego motocykla.

Większa garść technologii

Trident 660 na 2025 rok został wyposażony w kilka elektronicznych systemów, które poprawiają bezpieczeństwo i komfort jazdy. W standardzie pojawią się systemy zoptymalizowanego ABS-u na zakrętach oraz kontrola trakcji, które współpracują z sześcioosiowym inercyjnym systemem pomiarowym (IMU). Elektronika monitoruje kąt pochylenia motocykla, ciśnienie hamulców oraz położenie przepustnicy, a następnie odpowiednio reguluje te parametry. Nowością w tym modelu jest także quickshifter Triumph Shift Assist, umożliwiający zmianę biegów bez użycia sprzęgła, oraz tempomat, który zwiększa komfort podczas dłuższych podróży.

Standardowy wyświetlacz TFT umożliwia integrację z systemem MyTriumph Bluetooth, oferującym funkcje takie jak nawigacja krok po kroku, sterowanie połączeniami oraz odtwarzanie muzyki. Nowy pakiet elektroniczny obejmuje trzy tryby jazdy: „Rain”, „Road” oraz nowy tryb „Sport”, zapewniający bardziej agresywną reakcję przepustnicy.

Poprawiony zawias

W najnowszej wersji Tridenta 660 producent poprawił również elementy zawieszenia, co ma przełożyć się na bardziej precyzyjne prowadzenie i lepszą poręczność. Widelec Showa o średnicy 41 mm został wyposażony w system SFF-BF (Separate Function Big Piston), tylny monoshock Showa z regulowanym napięciem wstępnym umożliwia dostosowanie motocykla do różnych warunków drogowych. Układ hamulcowy składa się z dwóch przednich tarcz hamulcowych o średnicy 310 mm z zaciskami Nissin oraz pojedynczej tylnej tarczy o średnicy 255 mm. Opony to Michelin Road 5.

Dobrze znany piec

Nowy Trident 660 napędzany jest sprawdzonym trzycylindrowym silnikiem o pojemności 660 cm³, który generuje moc 81 KM (59,6 kW) przy 10 250 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 64 Nm przy 6250 obr/min. Silnik charakteryzuje się równomiernym dostarczaniem mocy, z ponad 90% maksymalnego momentu obrotowego dostępnego już od 3600 obr/min, co faktycznie przekłada się na znakomitą dynamikę jak na ten zakres mocy.

Odświeżony design

W modelu na 2025 rok Triumph wprowadził trzy nowe zestawy kolorystyczne: Cosmic Yellow, Cobalt Blue i Diablo Red, po naszemu żółty, niebieski i czerwony, uzupełnione akcentami w czarnym kolorze i białymi paskami. Dla osób preferujących bardziej stonowany wygląd dostępna będzie także czarna wersja Jet Black. Nowe malowania nawiązują do limitowanej edycji Trident Triple Tribute. Zastosowano również nowe materiały, takie jak elementy z kutego aluminium.

Wśród akcesoriów znajdują się m.in. podgrzewane manetki, rozwiązania bagażowe, takie jak torby na zbiornik paliwa oraz pokrowiec. Producent oferuje także zestaw na prawko kat. A2. Po uzyskaniu pełnej licencji A, motocyklem można przywrócić pełne osiągi.

Ile kosztuje Trident 660 2025?

Cena nowego Tridenta 660 w Wielkiej Brytanii zaczyna się od 7895 funtów, w Niemczech od 8795 euro, a w USA od 8595 dolarów. Motocykl będzie dostępny w sprzedaży od grudnia 2024 roku.

Dane techniczne – Triumph Trident 660 (2025)

  • Silnik: trzycylindrowy, chłodzony cieczą, 12 zaworów, DOHC
  • Pojemność skokowa: 660 cm³
  • Moc: 81 KM (59,6 kW) przy 10 250 obr./min
  • Moment obrotowy: 64 Nm przy 6250 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa z asystentem zmiany biegów
  • Rama: stalowa
  • Zawieszenie przednie: Showa 41 mm USD-SFF-BP, skok 120 mm
  • Zawieszenie tylne: Showa monoshock, regulowane napięcie wstępne, skok 130 mm
  • Hamulce przednie: podwójne tarcze 310 mm, zaciski Nissin
  • Hamulce tylne: pojedyncza tarcza 255 mm, zacisk Nissin
  • Waga: 190 kg
  • Pojemność zbiornika: 14 litrów

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany