Całkowicie zmodernizowany silnik dysponuje wszelkimi najnowszymi osiągnięciami Suzuki. Ścianki cylindra pokryte są niklowo-krzemową warstwą SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material), dzięki której uzyskano lepszą twardość, wytrzymałość gładzi cylindrów oraz poprawiono odprowadzanie ciepła. Zastosowano w nim również zaawansowany układ podwójnej przepustnicy SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve), w którym jedna z nich otwierana jest za pomocą manetki gazu, druga natomiast w zależności od aktualnego obciążenia silnika poprzez komputer pokładowy. Układ SAES (Suzuki Advanced Exhaust System) dba o podwyższenie momentu obrotowego przy niskich obrotach silnika. Konstruktorzy wprowadzili innowacyjne rozwiązanie jakim jest skrócenie silnika o 6cm oraz krótszą, bardziej zwartą i lżejszą od swojego poprzednika o 720 gramów ramę.
Tylny wahacz wydłuono o 3 cm przy jednoczesnym skróceniu rozstawu osi o 1cm. Przednie zawieszenie i jego nowa konstrukcja określana jest skrótem BPF (Big Piston Frontwork), które sprzyja lepszemu wybieraniu drobnych nierówności.
Nowy Suzuki GSX-R1000 2009 ma zdecydowanie więcej mocy od poprzednika i jest w stosunku do niego dużo bardziej dynamiczny. Jednostka napędowa generuje 185,1 KM przy 12000 obr/min oraz moment obrotowy w wysokości 116,7 Nm przy 10000 obr/min.
Zmiany wymusiły również lifting linii maszyny.
Kolorystyka nowej GSX-R1000 to: biało-niebieska, czarna, czarno-bordowa i biała.
Silnik | Rzędowy czterocylindrowy, 4-suwowy, DOHC |
Pojemność | 999 ccm |
Prędkość max | |
Moc | |
Maks. moment | |
Chłodzenie | Ciecz |
Rama | |
Zbiornik paliwa | 17,5 l |
Przednie zawieszenie | Widelec teleskopowy |
Tylne zawieszenie | Wahacz z amortyzatorem hydraulicznym |
Przednia opona | 120/70-ZR17 |
Tylna opona | 190/50-ZR17 |
Przedni hamulec | dwutarczowy |
Tylny hamulec | Jednotarczowy |
Zostaw odpowiedź