Yamaha YZF-R1 – to legendarny motocykl w klasie motocykli 1000 cm3 będący ikoną sportu motocyklowego. Od kiedy pojawiła się na rynku wywołała spore zamieszanie.
Motocykl jest ciągle dopracowywany. Model YZF-R1 czerpie pełnymi garściami z technologii wykorzystywanej w MotoGP. W 2009 na pokładzie motocykla znalazł się innowacyjny silnik o pojemności 998 cm3 wyposażony w krzyżowy wał korbowy z asymetrycznym zapłonem, który zapewnia równą pracę przepustnicy, co sprawia wrażenie, jakby manetka była bezpośrednio połączona z tylnym kołem. Jednostka napędowa generuje 182 KM przy 12 500 obr./min, i115,5 Nm przy 10 000 obr./min. Na pokładzie motocykla znalazły się również systemy YCC-T i YCC-I.
Yamaha YZF-R1 to motocykl, który cały swój potencjał pokaże na torze. To właśnie do tego został stworzony i to właśnie tam czuje się najlepiej.
Silnik | 4-suwowy, DOHC, nachylony do przodu, rzędowy, 4-cylindrowy, 4-zaworowy |
Pojemność | 998 ccm |
Prędkość max | |
Moc | 133.9 kW (182.1 KM) przy 12 500 obr./min (bez doładowania powietrzem) |
Maks. moment | 115.5 Nm (11.8 kg-m) przy 10 000 obr./min |
Chłodzenie | Chłodzony cieczą |
Rama | Aluminiowa, Deltabox |
Zbiornik paliwa | 18 l |
Przednie zawieszenie | Widelec teleskopowy typu upside-down, Ø 43 mm |
Tylne zawieszenie | Wahaczowe, Amortyzator pojedynczy |
Przednia opona | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Tylna opona | 190/55 ZR17M/C (75W) |
Przedni hamulec | Podwójne, hydrauliczne tarczowe, Ø 310 mm |
Tylny hamulec | Hydrauliczne jednotarczowe, Ø 220 mm |
Zostaw odpowiedź