Yamaha YZF-R125 to początek serii R. Najmniejszy ze sportów dysponuje czterosuwowym, czterozaworowym, jednocylindrowym silnikiem SOHC o pojemności 125 ccm. Serce jest chłodzone cieczą i zasilane wtryskiem paliwa. Jednostka napędowa, zamontowana w stalowej ramie typu Deltabox, wygeneruje niecałe 15 KM (11kW) praz 9 000 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy w wysokości 12,24 Nm przy 8 000 obr/min. Do kompletu zamontowano sześciostopniową, oczywiście manualną, skrzynię biegów.
Do zatrzymania małego sporta służą tarczowe hamulce. Z przodu znajdziemy pojedynczą tarczę o średnicy 292 mm, a z tyłu 230 milimetrową.
Pojemność zbiornika paliwa to 13,8 L. To pozwoli na przejechanie wielu kilometrów po zakorkowanych ulicach. Dużym atutem Yamahy R125 jest jej waga. Motocykl (na mokro) waży 138 kg. Tę zaletę docenią szczególnie młodzi kierowcy podczas wolnych manewrów.
Wygląd Yamahy YZF-R125 przypomina do złudzenia większe maszyny z serii R. Podwójne światła i kształt owiewek nadają jej sportowego, agresywnego charakteru. Warto wspomnieć, że R125 wyposażona jest w ramę pełnych rozmiarów, co oznacza, że nawet wysocy kierowcy znajdą za sterami wygodna pozycję.
Silnik | jednocylindrowy, 4-suwowy, DOHC |
Pojemność | 124.7 ccm |
Prędkość max | |
Moc | 14.75 KM (10.8 kW)) przy 9000 RPM |
Maks. moment | 12.24 Nm (1.2 kgf-m or 9.0 ft.lbs) przy 8000 RPM |
Chłodzenie | Ciecz |
Rama | Stalowa |
Zbiornik paliwa | 13.8 litry |
Przednie zawieszenie | Widelec teleskopowy |
Tylne zawieszenie | Wahacz wleczony |
Przednia opona | 100/80-M17 |
Tylna opona | 130/70-M17 |
Przedni hamulec | Jednotarczowy |
Tylny hamulec | Jednotarczowy |
Zostaw odpowiedź