Ruszyła akcja społeczna ’Ulica to nie ring’, której celem jest zmiana podejścia społeczeństwa do motocyklistów i zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej jednośladów i jazdy nimi.
Organizatorzy akcji ’Ulica to nie ring’ dostrzegli problemy, z jakimi muszą sobie radzić motocykliści w naszym kraju. Przede wszystkim jest to niechęć społeczeństwa do jednośladów, ogólna wrogość na ulicach, brak kultury jazdy, niebezpieczne zachowaniach motocyklistów i kierowców samochodów na drodze oraz duża liczba wypadków z udziałem jednośladów. Kampania społeczna ’Ulica to nie ring’ ma za zadanie obalić mity o dawcach narządów, spowodować wzrost świadomości społeczeństwa, zakrzewienie kultury na drodze, redukcję liczby rannych i zabitych w wypadkach drogowych oraz zatarcie podziałów między uczestnikami ruchu poruszającymi się jedno- i dwuśladami.
Według badań kampanie społeczne mogą dużo zmienić, muszą zostać tylko odpowiednio przygotowane. Akcje społecznościowe oparte na negatywnym wydźwięku niewiele zmieniają. Udowodniła to kampania ’Idzie wiosna będą warzywa’, która spowodowała jedynie spotęgowanie się wzajemnej wrogości między motocyklistami i kierowcami samochodów. Teraz, dzięki współpracy ze środowiskiem motocyklowym, będzie inaczej. Swoje wsparcie dla akcji zapowiedzieli: Tomasz Gollob, Raptowny, Dariusz 'Tiger’ Michalczewski, Maciej Wisławski, Piotr ’Piotruś’ Zalewski. Sama akcja będzie miała mocny, chociaż nie szokujący charakter. Organizator skupi się na pokazywaniu konkretnych sytuacji i zagrożeń, które mają uświadomić oglądającemu ich konsekwencje. Zobaczcie sami!
Kampania ’Ulica to nie ring’ będzie widoczna w spotach telewizyjnych, na bilbordach, w prasie, radiu i Internecie. Oprócz tego planowane są także festyny, pokazy i finalny koncert. Więcej na temat kampanii dowiecie się już niebawem ze strony: www.ulicatoniering.pl.
Patronat medialny nad tą akcją objęli: Radio Zet, Onet.pl, STROER, Dailymotion, MOTOGEN.pl, Motormania, WMC i art4art.