Spis treści
Tiger 900 GT i Rally (Pro) na 2024 rok otrzymują zmiany w wyglądzie i w silniku. Zawieszenie pozostaje takie samo, ale mocy jest 108 KM!
Triumph zaprezentował nowego Tigera 900. No może nie jest to model zbudowany grutnownie od zera, ale z powodzeniem można nazwać go solidnym faceliftingiem. Bez zmian pozostała rama oraz zawieszenie. Za to na 2024 zobaczymy kilka poważnych zmian!
– silnik stał się mocniejszy o 13% (aż 108 KM mocy!),
– pojawiły się nowe systemy elektroniczne oraz generalny standard wyposażenia znacznie wzrósł,
– motocykl stał się bardziej komfortowy,
– nowa lampa i owiewki nadały odświeżenia wizualnego.
Jędrzejak z Motogen niedawno testował Tigera 900 GT Aragon i był zachwycony. Czy teraz będzie jeszcze lepiej? Sprawdzimy to w połowie grudnia podczas testów premierowych! Tymczasem poniżej znajdziecie zdjęcia, film oraz oficjalną informację prasową od producenta.
informacja prasowa
Triumph Tiger 900 GT / Rally / Pro na 2024 – najważniejsze cechy:
- Zoptymalizowany cornering ABS i kontrola trakcji działająca w zakrętach wraz z jednostką IMU
- Do sześciu trybów jazdy w tym Road, Rain, Sport, Off-Road i konfigurowalny tryb Rider dla modeli GT Pro, Rally Pro, oraz dedykowany tryb Off-Road Pro dostępny tylko w modelu Rally Pro
- W pełni LED-owe oświetlenie z unikalnymi światłami do jazdy dziennej w przedniej lampie oraz kompaktowym oświetleniem z tyłu
- Quickshifter Triumph Shift Assist (w standardzie w wersjach GT Pro & Rally Pro)
- Podgrzewane manetki i siedzenia (w standardzie w wersjach GT Pro & Rally Pro)
- Podświetlane przełączniki
- System monitorowania ciśnienia w oponach (w standardzie w wersjach GT Pro & Rally Pro)
- Hamulce Brembo Stylema® Monobloc
- Dedykowane poszczególnym modelom premium zawieszenie ustawione dla najlepszych osiągów do jazdy po drogach asfaltowych, jak i w terenie
- GT posiada w pełni regulowany widelec Marzocchi 45 mm USD typu kartridż o skoku 180 mm z przodu oraz zawieszenie o skoku 170 mm z ręczną regulacją wstępnego napięcia sprężyny, oraz odbicia z tyłu
- GT Pro oferuje w pełni regulowany widelec Marzocchi 45 mm USD typu kartridż o skoku 180 mm z przodu oraz zawieszenie o skoku 170 mm z elektroniczną regulacją wstępnego napięcia sprężyny, oraz odbicia z tyłu
- Rally Pro to w pełni regulowany widelec Showa 45 mm USD typu kartridż o skoku 240 mm z przodu, z manualną regulacją napięcia wstępnego, odbicia i kompresji, oraz w pełni regulowany amortyzator z manualną regulacją napięcia wstępnego i odbicia z tyłu o skoku 230 mm
- Lekka, modułowa rama
- Regulowana szyba i siedzenie regulowane w zakresie 20 mm
- 20-litrowy zbiornik paliwa
Zdjęcia i film: Tiger 900 Rally i GT (Pro) na 2024
Tiger 900 Rally i GT 2024 – poprawiony silnik, więcej osiągów
Unikalne dla Triumpha wykorbienie wału T-plane z kolejnością zapłonu cylindrów 1,3,2 gwarantuje charakterystyczny, chrapliwy pomruk wydechu i zostało jeszcze bardziej dopracowane w nowej gamie Tiger 900.
Zmiany w silniku sprawiły, że moc wzrosła o 13%, z 95 KM Tigera 900 do imponujących 108 KM. Zostało to osiągnięte wraz ze wzrostem momentu obrotowego, w łatwych do opanowania, niskich zakresach obrotowych. Wzrost mocy wyczuwalny jest w całym zakresie obrotów, z muskularnym średnim zakresem i lepszym przyspieszeniem. Ponadto udało się osiągnąć o 9% niższe spalanie.
Na drodze, nowy Tiger 900 jest zwinny i łatwy do prowadzenia przy niskich prędkościach, z zapasem osiągów do gwałtownych przyspieszeń oraz komfortowej turystyki z wysokimi prędkościami. W bardziej technicznych, terenowych warunkach, precyzyjna kontrola nad przepustnicą jest intuicyjna i buduje pewność siebie u kierowcy.
Triumph Tiger 900 GT i Rally 2024 – zawieszenie bez zmian
Każdy model posiada dedykowane ustawienie zawieszenia, zaprojektowane by sprostać oczekiwaniom motocyklistów danego modelu.
W GT zastosowano wysokiej jakości zawieszenie Marzocchi™ z regulacją kompresji i odbicia. Ze skokiem 170 mm z tyłu i 180 mm z przodu, zawieszenie zostało ustawione pod model GT by dostarczać doskonałego prowadzenia na drodze, długodystansowego komfortu i możliwości pokonywania terenu.
Model GT Pro także wykorzystuje zawieszenie Marzocchi™. W pełni regulowany widelec z przodu jest uzupełniony elektroniczne regulowanym tylnym zawieszeniem – dzięki czemu zmiana ustawień za pomocą przełącznika na kierownicy jest wygodna i prosta, by dostosowywać się do motocyklistów podróżujących solo, z pasażerem lub w dwójkę z pełni załadowanym motocyklu.
Rally Pro posiada zawieszenie Showa™, które daje kierowcy możliwość pełnej regulacji oraz duży 240 mm skok zawieszenia z przodu i 230 mm z tyłu. To wysokiej jakości, progresywne zawieszenie dostarcza możliwości i wszechstronność na każdej drodze.
Uzupełniając dedykowane zawieszenie, modele GT i GT Pro mają lekkie, aluminiowe koła w rozmiarze 19” z przodu i 17” z tyłu, dla idealnego balansu pomiędzy jazdą po szosie a możliwościami terenowymi. Rally Pro wykorzystuje bezdętkowe, szprychowe koła z przednim kołem w rozmiarze 21” dla w pełni off-roadowych osiągów i szerokiego wyboru opon.
Najlepsze w klasie zaciski hamulcowe Brembo Stylema™ są na wyposażeniu wszystkich trzech nowych modeli Tiger 900, zapewniając efektywną siłę hamowania i precyzyjne czucie na klamce, co pomaga hamować w mocny, płynny i kontrolowany sposób.
Tiger 900 Pro / Rally / GT na 2024 – lepsze wyposażenie i więcej możliwości
Nowe modele Tiger 900 na 2024 rok zawierają nowe, aktywne funkcje bezpieczeństwa wspierające widoczność na drodze, w skład których wchodzi system ostrzegania przed nagłym zatrzymaniem aktywujący światła awaryjne podczas mocnego hamowania i automatycznie dezaktywujący je, kiedy przestaniesz hamować. Dodatkowo nowe kierunkowskazy pełnią funkcję świateł obrysowych by zaznaczyć sylwetkę pojazdu zwłaszcza w nocy lub warunkach niskiej widoczności.
Zoptymalizowany Cornering-ABS i kontrola trakcji są standardowym wyposażeniem wszystkich trzech modeli Tigera 900. Wspólnie z przepustnicą Ride-by-Wire, poziom wsparcia może być zmieniony dzięki czterem trybom jazdy – Road, Rain, Sport i Off-Road.
GT Pro ma pięć trybów jazdy, z dodatkowym, konfigurowalnym trybem Rider, który pozwala dostosować ustawienia do preferencji i stylu jazdy motocyklisty. Rally Pro to sześć trybów jazdy, z dodatkowym Off-Road Pro dezaktywującym ABS i kontrolę trakcji, tak by zdolności Tigera 900 Rally Pro mogły być w pełni wykorzystane w terenie.
Nowy, ulepszony układ hamulcowy automatycznie rozkłada siłę hamowania pomiędzy przedni a tylny hamulec, działając w harmonii ze zoptymalizowanym systemem Cornering-ABS, żeby poprawić stabilność podczas mocnego hamowania i znacząco zredukować drogę do zatrzymania.
Sprzęgło Triumph Slip & Assist jest na wyposażeniu wszystkich trzech modeli Tiger 900, gwarantując lekką pracę klamki i redukując zmęczenie kierowcy, zwłaszcza w zatłoczonym ruchu miejskim lub technicznym terenie. Ten system poprawia takżę kontrolę nad przyczepnością tylnego koła podczas nagłego hamowania, wspierając płynne i pewne wchodzenie w zakręty na różnego rodzaju nawierzchniach.
Modele Pro są wyposażone także w quickshifter Triumph Shift Assist. Pozwala on na zmianę biegów w górę i dół bez użycia sprzęgła, dzięki czemu przyspieszenia i redukowanie prędkości jest super-płynne.
System komunikacji My Triumph jest standardowy dla wszystkich modeli Tiger 900. Muzyka, telefon oraz nawigacja są dostępne przez nowy, intuicyjny i łatwy do odczytania 7” wyświetlacz TFT, sklejony ze szkłem dla ostrego, nie odblaskowego obrazu. Wewnątrz znalazły się nowe grafiki i system menu, a obok ekranu na kokpicie jest ładowarka USB-C. Podgrzewane manetki, siedzenie oraz system kontrolowania ciśnienia w oponach (TPMS) są standardowe dla modeli Pro.
Tiger 900 2024 – więcej komfortu
Siedzenie zostało przeprojektowane żeby poprawić komfort podczas długodystansowych podróży, z zachowaniem łatwości poruszania się motocyklisty podczas szukania idealnej, ergonomicznej pozycji. Wszystkie modele posiadają 20 mm regulacji wysokości siedzenia, a modele Pro podgrzewane siedzenia, dla uzyskania optymalnego komfortu, niezależnie od panującej aury.
Z 20 mm regulacją wysokości siedzenia dla wszystkich modeli i akcesoryjną, obniżoną, podgrzewaną kanapą, która oferuje możliwość redukcji wysokości o kolejne 20 mm, modele GT potencjalnie mogą mieć siedzenie na wysokości zaledwie 800 mm, co w połączenia z niewielką szerokością sprawia, że motocykle te są dostępne dla szerszego grona motocyklistów.
Nowy, amortyzowany system mocowania kierownicy dodaje komfortu podczas jazdy, a pozycja kierownicy w Rally Pro została przesunięta o 15 mm w stronę kierowcy. Ta niewielka zmiana podnosi komfort podczas jazdy na siedząco, zwiększają kontrolę i precyzję prowadzenia w pozycji stojące, w trakcie jazdy w terenie.
Nawet kształt 20-litrowego zbiornika paliwa był starannie przemyślany, aby dostarczać idealną pozycję siedzącą, bez kompromisów w kontroli nad motocyklem podczas jazdy na stojąco. Regulowana w zakresie 50 mm szyba z pięcioma ustawieniami zapewnia, że każdy motocyklista będzie czuł idealną ochronę przed wiatrem przy większych prędkościach.
Triumph Tiger 900 2024 – odświeżony wygląd, więcej charakteru
Agresywny styl Tigera i charakterystyczny, skoncentrowany na przygodzie wygląd został zaktualizowany i wyostrzony. Nowe nadwozie ma teraz bardziej czysty i zintegrowany design, który widać w całym motocykl, od dziobu, przez kokpitu, po panele boczne.
Wnosząc jeszcze więcej charakteru, gama Tigera 900 posiada nowe nadwozie, z nowym dziobem, kokpitem, panelami bocznymi i ze zintegrowanym designem, który nadaje temu motocyklowi agresywny, pełen przygód wygląd. Nowe, współczesne i dynamiczne malowania oraz grafii uzupełniają ten wizerunek.
Trzy uderzające, nowe malowania i grafiki dostępne są dla każdego modelu. GT i GT Pro występują w kolorze Snowdonia White jako standard, z dwoma opcjami premium, Graphite & Sapphire Black oraz Carnival Red & Sapphire Black. Rally Pro dostępne jest w kolorze Carbon Black & Sapphire Black, z opcją wybrania malowania Ash Gray & Intense Orange lub Matt Khaki Green & Matt Phantom Black.
Akcesoria do Triumph Tiger 900 2024
Ponad 50 akcesoriów i cztery pakiety są dostępne dla nowej gamy Tiger 900. W pełni wyposażony pakiet Performance oferuje nowy tłumik Akrapovič, pierwszy z całej linii wspólnie zaprojektowanych układów wydechowych. Lekki, tytanowy design z karbonową końcówką sprawia, że nowy tłumik oferuje 1 kg oszczędności masy i jeszcze lepszy dźwięk. Pakiet zawiera przednie i tylne „pływające” kierunkowskazy z nową funkcją świateł obrysowych oraz obrabiane maszynowo podnóżki typu adventure.
Pakiet Protection zawiera kluczowe akcesoria, w tym dolne i górne gmole silnika, tank pad, osłonę pompy, osłony widelca, terenową osłonę chłodnicy oraz przedniej lampy. Pakiety Trekker i Expedition to dwa różne, skrojone na wymiar opcje bagażu na długodystansowe podróże lub wyprawy przebiegające poza utartym szlakiem.
Tiger 900 2024 – ceny i dostępność w Polsce
- Tiger 900 GT – 64 995 zł
- Tiger 900 GT Pro – 72 995 zł
- Tiger 900 Rally Pro – 75 995 zł
Zamówienia mogą być składane w salonach Triumpha, motocykle pojawiają się u dealerów w lutym 2024 roku.
Triumph Tiger 900 GT / Pro / Rally 2024 – dane techniczne
SILNIK I SKRZYNIA BIEGÓW | Tiger 900 GT | Tiger 900 GT Pro | Tiger 900 Rally Pro |
---|---|---|---|
Rodzaj | Chłodzony cieczą, 12-zaworowy, DOHC, z 3 cylindrami w układzie rzędowym | ||
Pojemność | 888 cm³ | ||
Średnica | 78.0 mm | ||
Suw | 61.9 mm | ||
Stopień sprężania | 13.0:1 | ||
Maksymalna moc | 108 KM (79.5 kW) @ 9,500 obr./min | ||
Maksymalny moment obrotowy | 90 Nm @ 6,850 obr./min | ||
Układ zasilania | Wielopunktowy sekwencyjny elektroniczny wtrysk paliwa | ||
Układ wydechowy | Stal nierdzewna, system głowicowy 3-1, niski, tłumik ze stali nierdzewnej montowany od boku | ||
Układ napędowy | Łańcuch o-ring | ||
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe, Triumph Slip & Assist | ||
Skrzynia biegów | 6 biegów |
PODWOZIE | Tiger 900 GT | Tiger 900 GT Pro | Tiger 900 Rally Pro |
---|---|---|---|
Rama | Główna rama z rur stalowych, skręcany, aluminiowy subframe | ||
Wahacz | Dwustronny, odlewany z aluminium | ||
Przednie koło | Odlewane z aluminium, 19 x 2.5 cala | Szprychowe, bezdętkowe, 21 x 2.15 cala | |
Tylne koło | Odlewane z aluminium, 17 x 4.25 cala | Szprychowe, bezdętkowe, 17 x 4.25 cala | |
Przednia opona | Metzeler TouranceTM Next, 100/90-19 | Bridgestone Battlax Adventure 90/90-21 | |
Tylna opona | Metzeler TouranceTM Next, 150/70R17 | Bridgestone Battlax Adventure 150/70-R17 | |
Przednie zawieszenie | W pełni regulowany widelec upside down Marzocchi 45 mm z manualną regulacją odbicia i kompresji i skokiem 180 mm | <- | Widelec Showa 45 mm upside down, manualna regulacja napięcia wstępnego, odbicia i kompresji, skok 240 mm |
Tylne zawieszenie | Amortyzator Marzocchi z manualną regulacją napięcia wstępnego i odbicia, 170 mm skoku | Amortyzator Marzocchi z elektroniczną regulacją napięcia wstępnego i odbicia, 170 mm skoku | Amortyzator Showa z manualną regulacją napięcia wstępnego i odbicia, 230 mm skoku |
Przedni hamulec | Podwójne, pływające tarcze hamulcowe 320mm, czterotłoczkowe zaciski Brembo Stylema Monobloc. Radialnie mocowana pompa hamulcowa, zoptymalizowany Cornering ABS | ||
Tylny hamulec | Pojedyncza tarcza 255mm. Zacisk z jednym tłoczkiem, zoptymalizowany Cornering ABS | ||
Przyrządy | Kolorowy wyświetlacz 7” TFT z systemem łączności My Triumph Connectivity |
WYMIARY I MASY | Tiger 900 GT | Tiger 900 GT Pro | Tiger 900 Rally Pro |
---|---|---|---|
Długość | 2305 mm | 2317 mm | |
Szerokość z kierownicą | 930 mm | 935 mm | |
Wysokość bez luster | Regulowana 1410 mm – 1460 mm | Regulowana 1452 mm – 1502 mm | |
Wysokość siedzenia | Regulowana 820 – 840 mm | Regulowana 860 – 880 mm | |
Rozstaw kół | 1556 mm | 1551 mm | |
Kąt pochylenia główki ramy | 24.6° | 24.4° | |
Wyprzedzenie | TBC | TBC | |
Masa z płynami | 219 kg | 222 kg | 228 kg |
Zbiornik paliwa | 20 litrów |
SPALANIE I SERWIS | Tiger 900 GT | Tiger 900 GT Pro | Tiger 900 Rally Pro |
---|---|---|---|
Spalanie** | 4.7 litra / 100 km | ||
CO2** | 108 g/km | ||
Standard** | EURO 5+ | ||
Interwał serwisowy | 10,000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. |
Zostaw odpowiedź