Triumph Tiger 900 GT / Rally Pro 2024 - więcej mocy i wyposażenia! [nowość, opis, dane, zdjęcia, film] - Motogen.pl

Tiger 900 GT i Rally (Pro) na 2024 rok otrzymują zmiany w wyglądzie i w silniku. Zawieszenie pozostaje takie samo, ale mocy jest 108 KM!

Triumph zaprezentował nowego Tigera 900. No może nie jest to model zbudowany grutnownie od zera, ale z powodzeniem można nazwać go solidnym faceliftingiem. Bez zmian pozostała rama oraz zawieszenie. Za to na 2024 zobaczymy kilka poważnych zmian!
– silnik stał się mocniejszy o 13% (aż 108 KM mocy!),
– pojawiły się nowe systemy elektroniczne oraz generalny standard wyposażenia znacznie wzrósł,
– motocykl stał się bardziej komfortowy,
– nowa lampa i owiewki nadały odświeżenia wizualnego.

Jędrzejak z Motogen niedawno testował Tigera 900 GT Aragon i był zachwycony. Czy teraz będzie jeszcze lepiej? Sprawdzimy to w połowie grudnia podczas testów premierowych! Tymczasem poniżej znajdziecie zdjęcia, film oraz oficjalną informację prasową od producenta.

informacja prasowa

Triumph Tiger 900 GT / Rally / Pro na 2024 – najważniejsze cechy:

  • Zoptymalizowany cornering ABS i kontrola trakcji działająca w zakrętach wraz z jednostką IMU
  • Do sześciu trybów jazdy w tym Road, Rain, Sport, Off-Road i konfigurowalny tryb Rider dla modeli GT Pro, Rally Pro, oraz dedykowany tryb Off-Road Pro dostępny tylko w modelu Rally Pro
  • W pełni LED-owe oświetlenie z unikalnymi światłami do jazdy dziennej w przedniej lampie oraz kompaktowym oświetleniem z tyłu
  • Quickshifter Triumph Shift Assist (w standardzie w wersjach GT Pro & Rally Pro)
  • Podgrzewane manetki i siedzenia (w standardzie w wersjach GT Pro & Rally Pro)
  • Podświetlane przełączniki
  • System monitorowania ciśnienia w oponach (w standardzie w wersjach GT Pro & Rally Pro)
  • Hamulce Brembo Stylema® Monobloc
  • Dedykowane poszczególnym modelom premium zawieszenie ustawione dla najlepszych osiągów do jazdy po drogach asfaltowych, jak i w terenie
    • GT posiada w pełni regulowany widelec Marzocchi 45 mm USD typu kartridż o skoku 180 mm z przodu oraz zawieszenie o skoku 170 mm z ręczną regulacją wstępnego napięcia sprężyny, oraz odbicia z tyłu
    • GT Pro oferuje w pełni regulowany widelec Marzocchi 45 mm USD typu kartridż o skoku 180 mm z przodu oraz zawieszenie o skoku 170 mm z elektroniczną regulacją wstępnego napięcia sprężyny, oraz odbicia z tyłu
    • Rally Pro to w pełni regulowany widelec Showa 45 mm USD typu kartridż o skoku 240 mm z przodu, z manualną regulacją napięcia wstępnego, odbicia i kompresji, oraz w pełni regulowany amortyzator z manualną regulacją napięcia wstępnego i odbicia z tyłu o skoku 230 mm
  • Lekka, modułowa rama
  • Regulowana szyba i siedzenie regulowane w zakresie 20 mm
  • 20-litrowy zbiornik paliwa

Zdjęcia i film: Tiger 900 Rally i GT (Pro) na 2024

Tiger 900 Rally i GT 2024 – poprawiony silnik, więcej osiągów

Unikalne dla Triumpha wykorbienie wału T-plane z kolejnością zapłonu cylindrów 1,3,2 gwarantuje charakterystyczny, chrapliwy pomruk wydechu i zostało jeszcze bardziej dopracowane w nowej gamie Tiger 900.

Zmiany w silniku sprawiły, że moc wzrosła o 13%, z 95 KM Tigera 900 do imponujących 108 KM. Zostało to osiągnięte wraz ze wzrostem momentu obrotowego, w łatwych do opanowania, niskich zakresach obrotowych. Wzrost mocy wyczuwalny jest w całym zakresie obrotów, z muskularnym średnim zakresem i lepszym przyspieszeniem. Ponadto udało się osiągnąć o 9% niższe spalanie.

Na drodze, nowy Tiger 900 jest zwinny i łatwy do prowadzenia przy niskich prędkościach, z zapasem osiągów do gwałtownych przyspieszeń oraz komfortowej turystyki z wysokimi prędkościami. W bardziej technicznych, terenowych warunkach, precyzyjna kontrola nad przepustnicą jest intuicyjna i buduje pewność siebie u kierowcy.

Triumph Tiger 900 GT i Rally 2024 – zawieszenie bez zmian

Każdy model posiada dedykowane ustawienie zawieszenia, zaprojektowane by sprostać oczekiwaniom motocyklistów danego modelu.

W GT zastosowano wysokiej jakości zawieszenie Marzocchi™ z regulacją kompresji i odbicia. Ze skokiem 170 mm z tyłu i 180 mm z przodu, zawieszenie zostało ustawione pod model GT by dostarczać doskonałego prowadzenia na drodze, długodystansowego komfortu i możliwości pokonywania terenu.

Model GT Pro także wykorzystuje zawieszenie Marzocchi™. W pełni regulowany widelec z przodu jest uzupełniony elektroniczne regulowanym tylnym zawieszeniem – dzięki czemu zmiana ustawień za pomocą przełącznika na kierownicy jest wygodna i prosta, by dostosowywać się do motocyklistów podróżujących solo, z pasażerem lub w dwójkę z pełni załadowanym motocyklu.

Rally Pro posiada zawieszenie Showa™, które daje kierowcy możliwość pełnej regulacji oraz duży 240 mm skok zawieszenia z przodu i 230 mm z tyłu. To wysokiej jakości, progresywne zawieszenie dostarcza możliwości i wszechstronność na każdej drodze.

Uzupełniając dedykowane zawieszenie, modele GT i GT Pro mają lekkie, aluminiowe koła w rozmiarze 19” z przodu i 17” z tyłu, dla idealnego balansu pomiędzy jazdą po szosie a możliwościami terenowymi. Rally Pro wykorzystuje bezdętkowe, szprychowe koła z przednim kołem w rozmiarze 21” dla w pełni off-roadowych osiągów i szerokiego wyboru opon.

Najlepsze w klasie zaciski hamulcowe Brembo Stylema™ są na wyposażeniu wszystkich trzech nowych modeli Tiger 900, zapewniając efektywną siłę hamowania i precyzyjne czucie na klamce, co pomaga hamować w mocny, płynny i kontrolowany sposób.

Tiger 900 Pro / Rally / GT na 2024 – lepsze wyposażenie i więcej możliwości

Nowe modele Tiger 900 na 2024 rok zawierają nowe, aktywne funkcje bezpieczeństwa wspierające widoczność na drodze, w skład których wchodzi system ostrzegania przed nagłym zatrzymaniem aktywujący światła awaryjne podczas mocnego hamowania i automatycznie dezaktywujący je, kiedy przestaniesz hamować. Dodatkowo nowe kierunkowskazy pełnią funkcję świateł obrysowych by zaznaczyć sylwetkę pojazdu zwłaszcza w nocy lub warunkach niskiej widoczności.

Zoptymalizowany Cornering-ABS i kontrola trakcji są standardowym wyposażeniem wszystkich trzech modeli Tigera 900. Wspólnie z przepustnicą Ride-by-Wire, poziom wsparcia może być zmieniony dzięki czterem trybom jazdy – Road, Rain, Sport i Off-Road.

GT Pro ma pięć trybów jazdy, z dodatkowym, konfigurowalnym trybem Rider, który pozwala dostosować ustawienia do preferencji i stylu jazdy motocyklisty. Rally Pro to sześć trybów jazdy, z dodatkowym Off-Road Pro dezaktywującym ABS i kontrolę trakcji, tak by zdolności Tigera 900 Rally Pro mogły być w pełni wykorzystane w terenie.

Nowy, ulepszony układ hamulcowy automatycznie rozkłada siłę hamowania pomiędzy przedni a tylny hamulec, działając w harmonii ze zoptymalizowanym systemem Cornering-ABS, żeby poprawić stabilność podczas mocnego hamowania i znacząco zredukować drogę do zatrzymania.

Sprzęgło Triumph Slip & Assist jest na wyposażeniu wszystkich trzech modeli Tiger 900, gwarantując lekką pracę klamki i redukując zmęczenie kierowcy, zwłaszcza w zatłoczonym ruchu miejskim lub technicznym terenie. Ten system poprawia takżę kontrolę nad przyczepnością tylnego koła podczas nagłego hamowania, wspierając płynne i pewne wchodzenie w zakręty na różnego rodzaju nawierzchniach.

Modele Pro są wyposażone także w quickshifter Triumph Shift Assist. Pozwala on na zmianę biegów w górę i dół bez użycia sprzęgła, dzięki czemu przyspieszenia i redukowanie prędkości jest super-płynne.

System komunikacji My Triumph jest standardowy dla wszystkich modeli Tiger 900. Muzyka, telefon oraz nawigacja są dostępne przez nowy, intuicyjny i łatwy do odczytania 7” wyświetlacz TFT, sklejony ze szkłem dla ostrego, nie odblaskowego obrazu. Wewnątrz znalazły się nowe grafiki i system menu, a obok ekranu na kokpicie jest ładowarka USB-C. Podgrzewane manetki, siedzenie oraz system kontrolowania ciśnienia w oponach (TPMS) są standardowe dla modeli Pro.

Tiger 900 2024 – więcej komfortu

Siedzenie zostało przeprojektowane żeby poprawić komfort podczas długodystansowych podróży, z zachowaniem łatwości poruszania się motocyklisty podczas szukania idealnej, ergonomicznej pozycji. Wszystkie modele posiadają 20 mm regulacji wysokości siedzenia, a modele Pro podgrzewane siedzenia, dla uzyskania optymalnego komfortu, niezależnie od panującej aury.

Z 20 mm regulacją wysokości siedzenia dla wszystkich modeli i akcesoryjną, obniżoną, podgrzewaną kanapą, która oferuje możliwość redukcji wysokości o kolejne 20 mm, modele GT potencjalnie mogą mieć siedzenie na wysokości zaledwie 800 mm, co w połączenia z niewielką szerokością sprawia, że motocykle te są dostępne dla szerszego grona motocyklistów.

Nowy, amortyzowany system mocowania kierownicy dodaje komfortu podczas jazdy, a pozycja kierownicy w Rally Pro została przesunięta o 15 mm w stronę kierowcy. Ta niewielka zmiana podnosi komfort podczas jazdy na siedząco, zwiększają kontrolę i precyzję prowadzenia w pozycji stojące, w trakcie jazdy w terenie.

Nawet kształt 20-litrowego zbiornika paliwa był starannie przemyślany, aby dostarczać idealną pozycję siedzącą, bez kompromisów w kontroli nad motocyklem podczas jazdy na stojąco. Regulowana w zakresie 50 mm szyba z pięcioma ustawieniami zapewnia, że każdy motocyklista będzie czuł idealną ochronę przed wiatrem przy większych prędkościach.

Triumph Tiger 900 2024 – odświeżony wygląd, więcej charakteru

Agresywny styl Tigera i charakterystyczny, skoncentrowany na przygodzie wygląd został zaktualizowany i wyostrzony. Nowe nadwozie ma teraz bardziej czysty i zintegrowany design, który widać w całym motocykl, od dziobu, przez kokpitu, po panele boczne.

Wnosząc jeszcze więcej charakteru, gama Tigera 900 posiada nowe nadwozie, z nowym dziobem, kokpitem, panelami bocznymi i ze zintegrowanym designem, który nadaje temu motocyklowi agresywny, pełen przygód wygląd. Nowe, współczesne i dynamiczne malowania oraz grafii uzupełniają ten wizerunek.

Trzy uderzające, nowe malowania i grafiki dostępne są dla każdego modelu. GT i GT Pro występują w kolorze Snowdonia White jako standard, z dwoma opcjami premium, Graphite & Sapphire Black oraz Carnival Red & Sapphire Black. Rally Pro dostępne jest w kolorze Carbon Black & Sapphire Black, z opcją wybrania malowania Ash Gray & Intense Orange lub Matt Khaki Green & Matt Phantom Black.

Akcesoria do Triumph Tiger 900 2024

Ponad 50 akcesoriów i cztery pakiety są dostępne dla nowej gamy Tiger 900. W pełni wyposażony pakiet Performance oferuje nowy tłumik Akrapovič, pierwszy z całej linii wspólnie zaprojektowanych układów wydechowych. Lekki, tytanowy design z karbonową końcówką sprawia, że nowy tłumik oferuje 1 kg oszczędności masy i jeszcze lepszy dźwięk. Pakiet zawiera przednie i tylne „pływające” kierunkowskazy z nową funkcją świateł obrysowych oraz obrabiane maszynowo podnóżki typu adventure.

Pakiet Protection zawiera kluczowe akcesoria, w tym dolne i górne gmole silnika, tank pad, osłonę pompy, osłony widelca, terenową osłonę chłodnicy oraz przedniej lampy. Pakiety Trekker i Expedition to dwa różne, skrojone na wymiar opcje bagażu na długodystansowe podróże lub wyprawy przebiegające poza utartym szlakiem.

Tiger 900 2024 – ceny i dostępność w Polsce

  • Tiger 900 GT –  64 995 zł
  • Tiger 900 GT Pro – 72 995 zł
  • Tiger 900 Rally Pro – 75 995 zł

Zamówienia mogą być składane w salonach Triumpha, motocykle pojawiają się u dealerów w lutym 2024 roku.

Triumph Tiger 900 GT / Pro / Rally 2024 – dane techniczne

SILNIK I SKRZYNIA BIEGÓWTiger 900 GTTiger 900 GT Pro Tiger 900 Rally Pro
RodzajChłodzony cieczą, 12-zaworowy, DOHC, z 3 cylindrami w układzie rzędowym
Pojemność888 cm³
Średnica78.0 mm
Suw61.9 mm
Stopień sprężania13.0:1
Maksymalna moc108 KM
(79.5 kW) @ 9,500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy90 Nm @ 6,850 obr./min
Układ zasilaniaWielopunktowy sekwencyjny elektroniczny wtrysk paliwa
Układ wydechowyStal nierdzewna, system głowicowy 3-1, niski, tłumik ze stali nierdzewnej montowany od boku
Układ napędowyŁańcuch o-ring
SprzęgłoMokre, wielotarczowe, Triumph Slip & Assist
Skrzynia biegów6 biegów
 PODWOZIETiger 900 GTTiger 900 GT Pro Tiger 900 Rally Pro
RamaGłówna rama z rur stalowych, skręcany, aluminiowy subframe  
WahaczDwustronny, odlewany z aluminium  
Przednie kołoOdlewane z aluminium, 19 x 2.5 cala Szprychowe, bezdętkowe, 21 x 2.15 cala
Tylne kołoOdlewane z aluminium, 17 x 4.25 cala Szprychowe, bezdętkowe, 17 x 4.25 cala
Przednia oponaMetzeler TouranceTM Next, 100/90-19 Bridgestone Battlax Adventure 90/90-21
Tylna oponaMetzeler TouranceTM Next, 150/70R17 Bridgestone Battlax Adventure 150/70-R17
Przednie zawieszenieW pełni regulowany widelec upside down Marzocchi 45 mm z manualną regulacją odbicia i kompresji i skokiem 180 mm <-Widelec Showa 45 mm upside down, manualna regulacja napięcia wstępnego, odbicia i kompresji, skok 240 mm
Tylne zawieszenieAmortyzator Marzocchi z manualną regulacją napięcia wstępnego i odbicia, 170 mm skokuAmortyzator Marzocchi z elektroniczną regulacją napięcia wstępnego i odbicia, 170 mm skokuAmortyzator Showa z manualną regulacją napięcia wstępnego i odbicia, 230 mm skoku
Przedni hamulecPodwójne, pływające tarcze hamulcowe 320mm, czterotłoczkowe zaciski Brembo Stylema Monobloc. Radialnie mocowana pompa hamulcowa, zoptymalizowany Cornering ABS  
Tylny hamulecPojedyncza tarcza 255mm. Zacisk z jednym tłoczkiem, zoptymalizowany Cornering ABS  
PrzyrządyKolorowy wyświetlacz 7” TFT z systemem łączności My Triumph Connectivity  
 WYMIARY I MASYTiger 900 GTTiger 900 GT Pro Tiger 900 Rally Pro
Długość2305 mm 2317 mm
Szerokość z kierownicą930 mm 935 mm
Wysokość bez lusterRegulowana 1410 mm – 1460 mm Regulowana 1452 mm – 1502 mm
Wysokość siedzeniaRegulowana 820 – 840 mm Regulowana 860 – 880 mm
Rozstaw kół1556 mm 1551 mm
Kąt pochylenia główki ramy24.6° 24.4°
WyprzedzenieTBC TBC
Masa z płynami219 kg222 kg228 kg
Zbiornik paliwa20 litrów  
SPALANIE I SERWISTiger 900 GTTiger 900 GT Pro Tiger 900 Rally Pro
Spalanie**4.7 litra / 100 km  
CO2**108 g/km  
Standard**EURO 5+  
Interwał serwisowy10,000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.  

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany