Spis treści
BMW F 900 R to agresywny uliczny wojownik. F 900 XR to sportowy turysta. Oczywiście tylko w teorii, bo w praktyce… Zapraszamy do naszego testu, w którym dokładnie porównujemy dwa „identyczne ale różne” motocykle!
Do redakcji zawitały dwa „identyczne ale różne” modele od BMW. Były nimi dwie sztuki F 900 w odmianie R oraz XR.
Rzut oka w dane techniczne podpowiada, że są to motocykle identyczne, różniące się jedynie wielkością owiewki. Ale już przestudiowanie danych technicznych ujawnia, że różnic jest dość dużo w zawieszeniu i pozycji. Z kolei spisanie różnic na kartce ujawnia, że te duże różnice to zaledwie kilkanaście milimetrów tu i tam…
W takim razie F 900 R oraz F 900 XR są takie same? Czy może znacząco się od siebie różnią? Dla kogo są te motocykle – razem lub osobno? O wszystkim w filmie opowiadają Piotrki z Motogen.pl, czyli Barry i Jędrzejak:
Jakie są różnice – F 900 R kontra F 900 XR?
Jedno nie ulega wątpliwości, oba F 900 to identyczna platforma. Dostajemy więc silnik dwucylindrowy rzędowy, o pojemności 895 ccm, z mocą 105 KM oraz z 92 Nm momentu obrotowego. Silnik jest świetnie skonfigurowany, żwawy i elastyczny.
Oba motocykle w naszym teście były w wersji „Sport”, a to oznacza czerwone malowanie i kilka dodatków – na przykład nakładka na siedzenie pasażera w R oraz niska ciemna szyba w XR.
Przeanalizowaliśmy tabelę danych technicznych oraz opis producenta i mamy dla Was kompletny zestaw różnic pomiędzy F 900 R oraz F 900 XR:
RÓŻNICE | F 900 R | F 900 XR |
Skok zawieszenia przód/tył | 135 / 142 mm | 170 / 172 mm |
Rozstaw osi | 1518 mm | 1521 mm |
Wysokość kanapy | 815 mm | 825 mm |
Masa z paliwem | 211 kg | 219 kg |
Zbiornik paliwa | 13 l | 15,5 l |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 3,7 sek | 3,6 sek |
Szerokość kierownicy | 815 mm | 860 mm |
Umiejscowienie kierownicy | – | 30 mm wyżej; 85 mm do tyłu; 45 mm szersza |
Umiejscowienie podnóżków | – | 45 mm niżej; 45 mm do przodu |
Pozycja pasażera | – | 7 mm grubsza gąbka kanapy; podnóżki 25 do przodu i znacznie nizej |
Konfiguracja zawieszenia | – | – XR posiada większe odsadzenie widelca na półkach kierownicy, co skutkuje krótszym wyprzedzeniem przedniego koła, co skutkuje większą zwrotnością. – XR otrzymał większy negatywny skok sprężyny, inne ugięcie amortyzatora tylnego, inne wypełnienie kanapy – dzięki temu przy dłuższym skoku zawieszenia, wysokość kanapy wzrosła jedynie o 10 mm. |
Cena | – podstawowa opcja około 39 tys. zł, – prezentowana konfiguracja „Sport” około 50 tys. zł. | – podstawowa opcja około 51 tys. zł, – prezentowana konfiguracja „Sport” około 61 tys. zł. |
Dla kogo BMW F 900 R oraz F 900 XR?
Ten test porównawczy zaskoczył zarówno Barrego, jak i Jędrzejaka. Porównanie ukazało, jak to jest możliwe, że kosmetyczne zmiany techniczne mogą wpłynąć na odbiór motocykla i wrażenia z jazdy. A jednak pokazały nam także, że oba te motocykle są wyjątkowo uniwersalne, kompletne i zdecydowanie znajdują się w ścisłych czołówkach swoich kategorii. Po dokładne nasze wrażenia i opinie odsyłamy do filmu osadzonego powyżej.
Zostaw odpowiedź