BMW F 900 R to agresywny uliczny wojownik. F 900 XR to sportowy turysta. Oczywiście tylko w teorii, bo w praktyce… Zapraszamy do naszego testu, w którym dokładnie porównujemy dwa “identyczne ale różne” motocykle!

Do redakcji zawitały dwa “identyczne ale różne” modele od BMW. Były nimi dwie sztuki F 900 w odmianie R oraz XR.

Rzut oka w dane techniczne podpowiada, że są to motocykle identyczne, różniące się jedynie wielkością owiewki. Ale już przestudiowanie danych technicznych ujawnia, że różnic jest dość dużo w zawieszeniu i pozycji. Z kolei spisanie różnic na kartce ujawnia, że te duże różnice to zaledwie kilkanaście milimetrów tu i tam…

W takim razie F 900 R oraz F 900 XR są takie same? Czy może znacząco się od siebie różnią? Dla kogo są te motocykle – razem lub osobno? O wszystkim w filmie opowiadają Piotrki z Motogen.pl, czyli Barry i Jędrzejak:

Jakie są różnice – F 900 R kontra F 900 XR?

Jedno nie ulega wątpliwości, oba F 900 to identyczna platforma. Dostajemy więc silnik dwucylindrowy rzędowy, o pojemności 895 ccm, z mocą 105 KM oraz z 92 Nm momentu obrotowego. Silnik jest świetnie skonfigurowany, żwawy i elastyczny.

Oba motocykle w naszym teście były w wersji “Sport”, a to oznacza czerwone malowanie i kilka dodatków – na przykład nakładka na siedzenie pasażera w R oraz niska ciemna szyba w XR.

Przeanalizowaliśmy tabelę danych technicznych oraz opis producenta i mamy dla Was kompletny zestaw różnic pomiędzy F 900 R oraz F 900 XR:

RÓŻNICEF 900 RF 900 XR
Skok zawieszenia przód/tył135  / 142 mm170 / 172 mm
Rozstaw osi1518 mm1521 mm
Wysokość kanapy815 mm825 mm
Masa z paliwem211 kg219 kg
Zbiornik paliwa13 l15,5 l
Przyspieszenie 0-100 km/h3,7 sek3,6 sek
Szerokość kierownicy815 mm860 mm
Umiejscowienie kierownicy30 mm wyżej; 85 mm do tyłu; 45 mm szersza
Umiejscowienie podnóżków45 mm niżej; 45 mm do przodu
Pozycja pasażera7 mm grubsza gąbka kanapy; podnóżki 25 do przodu i znacznie nizej
Konfiguracja zawieszenia– XR posiada większe odsadzenie widelca na półkach kierownicy, co skutkuje krótszym wyprzedzeniem przedniego koła, co skutkuje większą zwrotnością.
– XR otrzymał większy negatywny skok sprężyny, inne ugięcie amortyzatora tylnego, inne wypełnienie kanapy – dzięki temu przy dłuższym skoku zawieszenia, wysokość kanapy wzrosła jedynie o 10 mm.
Cena– podstawowa opcja około 39 tys. zł,
– prezentowana konfiguracja “Sport” około 50 tys. zł.
– podstawowa opcja około 51 tys. zł,
– prezentowana konfiguracja “Sport” około 61 tys. zł.

Dla kogo BMW F 900 R oraz F 900 XR?

Ten test porównawczy zaskoczył zarówno Barrego, jak i Jędrzejaka. Porównanie ukazało, jak to jest możliwe, że kosmetyczne zmiany techniczne mogą wpłynąć na odbiór motocykla i wrażenia z jazdy. A jednak pokazały nam także, że oba te motocykle są wyjątkowo uniwersalne, kompletne i zdecydowanie znajdują się w ścisłych czołówkach swoich kategorii. Po dokładne nasze wrażenia i opinie odsyłamy do filmu osadzonego powyżej.


Więcej w Motocykle, Testy Moto, Wyróżnione
22-latka, która spowodowała wypadek w Aleksandrowie Łódzkim, nie wyjdzie z aresztu. Zbiórka dla rodzin motocyklistów trwa…

Kilka tygodni temu w jednym zdarzeniu zginęło troje motocyklistów, na pogrzebie pojawiły się setki osób. Sprawczyni wypadku pozostaje w areszcie,...

Zamknij