Suzuki GSX-8S – wrażenia z jazdy [szybki film, zdjęcia, opinia, opis, Operacja Lato] - Motogen.pl

Nowe Suzuki GSX-8S pozytywnie zaskakuje nie tylko odważnym wyglądem, ale również swoim temperamentem i potencjałem do szybkiej jazdy po zakrętach. Na dodatek nowy naked Suzuki jest bardzo wygodny.

Suzuki GSX-8S jest napędzane przez identyczną jednostkę napędową, co nowy V-Strom 800 DE. Charakter i przeznaczenie tych motocykli są jednak inne. Wspólnym mianownikiem może być jedynie sprawne poruszanie się po mieście.

Suzuki GSX-8S ma wszystko, co potrzeba, aby stać się jednym z najpopularniejszych motocykli na rynku w klasie maszyn typu naked średniej kategorii pojemnościowej i wagowej. Pojemność 800 cm3, moc na poziomie 83 KM i masa własna w stanie gotowym do jazdy nieco powyżej 200 kg.

Szybka opinia o Suzuki GSX-8S 2023

Zdjęcia Suzuki GSX-8S autorstwa Tomka Parzychowskiego:

Silnik w Suzuki GSX-8S vs V-Strom 800 DE

Jednostka napędowa Suzuki GSX-8S to dwa cylindry ustawione w rzędzie. W tabelkach z danymi technicznymi można dojrzeć kosmetyczną różnicę pomiędzy mocą maksymalną Suzuki GSX-8S, wynoszącą 83 KM, oraz mocą maksymalną Suzuki V-Strom 800 DE, która z kolei wynosi 84 KM, czyli o jeden koń więcej. Z czego wynika drobna różnica, skoro to identyczny silnik? Różnica wzięła się z inaczej rozwiązanego układu wydechowego w tych modelach.

Suzuki GSX-8S – dla kogo ten motocykl?

Zarówno parametry Suzuki GSX-8S, jak również nasze odczucia z jazdy tym motocyklem, wskazują na dość szeroką grupę potencjalnych klientów.

Z jednej strony GSX-8S z czułą kontrolą trakcji oraz zmiennymi trybami jazdy, a także stosunkowo niewysoko usytuowaną kanapą i łatwym prowadzeniem, doskonale sprawdzi się w roli „pierwszego poważnego motocykla”. Z drugiej strony charakter tego silnika i potencjał podwozia sprawiają, że nudzić nie będą się na nim również bardziej doświadczeni motocykliści.

Niewątpliwie to bardzo groźny konkurent dla takich maszyn jak Honda Hornet, czy Yamaha MT-07.

Suzuki GSX-8S – nasza ocena

Trzeba przyznać, że naprawdę dobrze się bawiliśmy na tym sprzęcie. Pozycja za kierownicą na GSX-8S dla osoby o wzroście powyżej 180 cm jest wciąż wygodna. Sposób oddawania mocy bardzo przypadł nam do gustu. Dźwięk silnika jest przyjemny, choć przydałoby się dodać mu trochę niskich tonów jakimś akcesoryjnym wydechem.

Elektronika? Kontrola trakcji nie działa jak w supersportowym motocyklu, ale na ulice w zupełności wystarcza. Ustawienia pozostają zapamiętane po zgaszeniu silnika i przekręceniu kluczyka w stacyjce. I mam tu na myśli także ustawienie dotyczące całkowicie wyłączonej kontroli trakcji (dobra wiadomość dla przeciwników elektroniki!).

Jeśli chodzi o stylistykę, to GSX-8S podoba nam się bardziej niż np. nowy Hornet, choć sam tył rozwiązalibyśmy tu inaczej. Lampa zamontowana na tym „odwłoku” trochę utrudnia ewentualny tuning i przeróbki.

I najważniejsze. Jeżdżąc często na tych wszystkich znacznie mocniejszych motocyklach, zsiadając z GSX-8S stwierdzamy zgodnie, że jednak te 83 KM to w zupełności wystarczająco do miasta i na krótkie trasy. Może przy czterocylindrowym silniku to by było za mało. Ale przy tej charakterystyce oddawania mocy, jest naprawdę dobrze. Jesteśmy na tak!


Operacja Lato 2023: co to jest, konkurs, spotkania, harmonogram

Materiał powstał w czasie Operacji Lato. Edycja 2023 ma aż 6 tygodni marek (o czym piszemy szerzej w artykule). Każdego tygodnia przetestujemy dla Was przynajmniej 3 motocykle, a czasem też trafi się czwarty jednoślad albo samochód. Testy i wiele innych publikacji znajdziecie na portalu Motogen.pl, ale także na fanpage motogen.pl na FB oraz na profilach Instagramie oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!

Konkurs! Po raz kolejny w ramach konkursu #OperacjaLato @Motogen.pl mamy dla Was pakiet cennych nagród! Wystarczy zrobić ciekawe zdjęcie/video o temacie letnio-motocyklowym, wrzucić je na swoje sociale (dowolnie: faceook, instagram, youtube i/lub tiktok) oznaczyć #OperacjaLato oraz @motogen.pl, a zgarnąć można nagrodę główną – kask Schuberth S3! Pozostałe nagrody też są ciekawe: akumulatory Exide, klocki hamulcowe TRW, plecaki z chemią Motul, czy koszulki Motogen!

Spotkania! To chyba nasza ulubiona część Operacji Lato – w każdy czwartek wieczorem spotykamy się z Wami na błoniach Stadionu Narodowego. Przyjeżdżajcie wszystkimi motocyklami – marka i pojemność nie ma znaczenia, bo najważniejszy jest świetny klimat i pogaduszki i motocyklach. Czasem skoczymy gdzieś na kawę, a czasem będzie coś do zgarnięcia w mini konkursach na spotkaniach. Aby dowiedzieć się dokładnie co, gdzie i kiedy śledźcie stories na FB/IG oraz wydarzenia na facebooku Motogen!

Harmonogram Operacji Lato 2023:

  • 10.07-16.07 – BMW
  • 17.07-23.07 – Moto Guzzi 
  • 24.07-30.07 – Triumph 
  • 31.07-06.08 – Yamaha 
  • 07.08-13.08 – Suzuki 
  • 14.08-20.08 – Harley-Davidson

Operacja Lato może się odbyć dzięki partnerom

Operacja Lato organizowana jest przez Motogen.pl dla Was, ale nie mogłaby się odbyć i nie byłoby nagród w konkursie, gdyby nie dołączyło do nas wiele firm uwielbiających motocykle, jak:
Schuberth,
TRW,
Motul,
BNP Paribas,
Exide,
4Ride.

Bądźcie na bieżąco i już teraz dodajcie do obserwowanych fanpage motogen.pl na FB oraz profile na Instagramie oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany