Zaraz po wypadku zawodnik został przetransportowany helikopterem do szpitala w Belfaście, a jego stan cały czas był określany jako krytyczny.
Simon Andrews był zawodnikiem zespołu Penz13.com BMW. Urodził się w 1984 roku, a pierwszy raz wystartował w wyścigach motocyklowych, kiedy miał szesnaście lat. W 2000 roku stawiał już pierwsze kroki w Mistrzostwach Wielkiej Brytanii, a w 2002 roku trafił do British Supersport.
W 2003 roku czekało na niego pierwsze poważne wsparcie, które przyszło ze strony brytyjskiego oddziału Yamahy. W 2006 roku Andrews przeniósł się do serii British SUperbike, gdzie przez rok startował na Yamasze, którą rok później zamienił na Kawasaki. Jego najlepszym wynikiem było szóste miejsce w klasyfikacji generalnej.
W 2010 roku Andrews debiutował w Isle of Man Tourist Trophy, gdzie został najszybszym początkującym zawodnikiem. W tym samym roku startował z Honda TT Legends Endurance Team i również wtedy nabawił się poważnej kontuzji nogi, która dręczyła go aż do sezonu 2014.
W tym roku Andrews miał startować w wyścigach ulicznych z teamem Penz13.com BMW oraz w British Superbike z RAF Reserves Honda. Niestety jego kariera nieszczęśliwie zakończyła się podczas wyścigu Superstock na zakręcie Metropole.