Spis treści
Do stworzenia kasku szczękowego Schuberth C5 Carbon zastosowano technologię rodem z wyścigów Formuły 1. Skorupa to w pełni włókna węglowe, a kask jest najlżejszy w swojej klasie.
Schuberth C5 Carbon to pierwszy na świecie kask motocyklowy, który przenosi szczytową technologię motorsportową do praktycznego zastosowania w codziennej turystyce. Model C5 jest kaskiem z otwieraną szczęką, wykonany został z najwyższą dbałością o detale, z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. Ale najnowszy C5 Carbon to jeszcze wyższa półka – jego skorupa stworzona została w pełni z włókien węglowych, w oparciu o najnowsze zdobycze w tym segmencie przemysłu. Efekt to między innymi szokująco niska waga kasku!
Karbonowy kask szczękowy: Schuberth C5 Carbon zmienia zasady gry
Marka Schuberth – znana jako producent topowych kasków motocyklowych – posiada także swój oddział Schuberth Performance, który zajmuje się wytwarzaniem kasków wyścigowych dla Mistrzów Formuły 1 oraz innych elementów carbonowych dla najbardziej znamienitych marek branży automotive. Teraz Schuberth Perforamance przekuł wieloletnią wiedzę i doświadczenie w swój pierwszy kask motocyklowy.
Schuberth C5 Carbon jest jedynym kaskiem na świecie z półki premium, który łączy technologię karbonowej skorupy z F1 oraz otwieraną szczękę. Dzięki temu kask ten posiada podwójną homologację P/J (do jazdy z otwartą i zamkniętą szczęką), spełnia surowe standardy normy ECE 22.06, posiada fabryczne okablowanie do interkomu, a do tego waży aż o 200 gramów mniej, niż standardowy model C5. Masa nowego C5 Carbon w rozmiarze L to zaledwie 1460 gramów!
Zaawansowana technologia produkcji karbonowej skorupy
Każda skorupa kasku Schuberth C5 Carbon produkowana jest ręcznie, według zasady „jeden człowiek, jedna skorupa”. Oznacza to, że ten technik, który rozpoczął laminację, prowadzi cały proces produkcji skorupy aż do końca… A technologia produkcji – opracowana dla zawodników Formuły 1 – jest zaawansowana i skomplikowana.
Po 1 – Materiał
Do produkcji skorupy modelu C5 Carbon wykorzystuje się preimpregnowane (pre-preg) włókno węglowe o nazwie T700 twill. Gramatura splotu jest różna i odpowiednio dobrana w zależności od strefy skorupy.
Materiał przechowywany jest w temperaturze -20°C, w celu zachowania jego właściwości i wytrzymałości, a następnie cięty jest na specjalnym ploterze – uwzględniając kierunek ułożenia włókien.
Po 2 – Laminowanie
Proces laminowania wykonywany jest ręcznie, w specjalnie przygotowanych, carbonowych formach. Jest to jeden z kluczowych etapów – wymaga to najwyższego poziomu rzemiosła w branży. Różne warstwy włókna węglowego muszą być umieszczone z niezwykłą precyzją w określonej pozycji, a przede wszystkim w bardzo ograniczonym czasie, aby uniknąć degradacji żywicy.
Po 3 – Wypiekanie
Kolejny kluczowy krok, czyli wypiekanie – forma zostaje zamknięta i trafia do stacji próżniowej, gdzie jest starannie przygotowywana do procesu wypiekania w maszynach zwanych autoklaw. Cykl trwa do czterech godzin i jest precyzyjnie kontrolowany pod względem kombinacji zmian ciśnienia i temperatury.
Warstwy karbonu i znajdująca się w nich żywica zamienia się w monolit, który oferuje niezwykły poziom odporności mechanicznej oraz wyjątkowo niską masę.
Po 4 – Wycinanie
Karbonowa (zamiast typowej, aluminiowej) forma gwarantuje szybkie wystudzenie skorupy. Po kontroli jakości, skorupa następnie trafia na „wycinanie na zimno” za pomocą dyszy wodnej. Dzięki temu unika się odkształceń i zmian właściwości włókien.
Po 5 – Lakierowanie
Schuberth C5 Carbon występuje wyłącznie w jednej wersji kolorystycznej – naturalny karbon. Nie ma tutaj kolorowego lakieru, nie ma nawet czarnych sportowych pasków, które miałby zakrywać nieestetyczne łącznia warstw karbonu, gdyż takie po prostu nie występują. Wykończenie i lakierowanie jest skomplikowanym procesem wykonywanym ręcznie, z dbałością o każdy detal, przez renomowaną firmę posiadającą wieloletnie doświadczenie.
Najwyższy stopień zaawansowania: Schuberth C5 Carbon
Za sprawą zastosowania topowej technologii przygotowania włókien węglowych oraz dzięki ograniczeniu zbędnych warstw żywicy lub lakieru, C5 Carbon jest aż o 200 gramów lżejszy od swojego konwencjonalnego kuzyna: C5. Jest to najlżejszy szczękowy kask z fabrycznie okablowanym systemem interkomu i zgodny ze standardami ECE 22.06.
Podobnie jak model C5, tak samo C5 Carbon ukrywa w sobie wiele rozwiązań opracowanych z myślą o wygodzie motocyklisty.
Wewnątrz znalazły się wysokiej klasy antybakteryjne i oddychające wyściółki z Włoch (przestrzegające surowych standardów Oeko-Tex 100). Ponadto, aby zapewnić niezrównany komfort dla wszystkich kształtów głowy, nowy Schuberth C5 Carbon jest również częścią Programu Schuberth Individual, który oferuje wiele możliwości dostosowania wyściółek.
Nowy C5 Carbon jest skonfigurowany do montażu systemu komunikacji Schuberth SC2, w rzeczywistości kask jest fabrycznie wyposażony w głośniki HD, złącze do mikrofonu HD i trzy anteny do interkomu Mesh 2.0, interkomu Bluetooth i radia FM. Instalacja interkomu nigdy nie była tak łatwa. Wystarczy zdjąć osłonę z tyłu i boku kasku, zamontować pilota w bocznej obudowie i główny moduł komunikacyjny z tyłu oraz wpiąć mikrofon HD w złącze jack. Dzięki technologii Mesh 2.0 możliwe jest teraz łączenie się z praktycznie nieograniczoną liczbą uczestników. Ponadto ten nowy system oferuje najnowsze głośniki i mikrofon HD firmy Sena, zaawansowaną redukcję szumów, asystenta głosowego i zasięg do 700 metrów.
Schuberth C5 Carbon: cena i rozmiary
W 2023 roku Schuberth zaoferuje nowy C5 Carbon w sześciu rozmiarach od XS (53) do XXXL (63), z dwoma różnymi wymiarami skorupy kasku, aby zagwarantować wygodne i bezpieczne dopasowanie.
Cena detaliczna Schuberth C5 Carbon to 6999 złotych. Kask wyprodukowany zostanie w ograniczonej liczbie sztuk.
Więcej przeczytasz na specjalnej stronie Schuberth C5 Carbon.
Słaby ten kask . Wkurza opadająca sama szyba pod naporem wiatru . I odchodzi lakier że szczęki .