Spis treści
Silnik 4-cylindrowy stał się silnikiem 2-cylindrowym. Ten pomysł zrealizowano w rosyjskim garażu, ale przypomina nam motocykle z serii Honda NC700…
Znacie „Garage54„? Ekipa szalonych mechaników gdzieś w Rosji wykonuje szalone modyfikacje mechaniczne, tworząc z tego kanał na YouTube. Ostatnio ktoś podpuścił ich, aby sprawdzili, czy z 4-cylindrowego da się odciąć połowę, a następnie sprawić, aby pozostała jednostka 2-cylindrowa dalej napędzała samochód…
Honda była pierwsza!
Niech nie wydaje Wam się, że przecięcie silnika na pół i korzystanie z tego co zostało, to absurdalny pomysł. Znacie motocykle Honda z serii NC700?
Zadebiutowały w 2012 roku i były niewysilonymi sprzętami uniwersalnymi. Plotka głosi, że dwucylindrowa 700-tka to tak naprawdę połowa silnika 1,4 z samochodu Civic. Może tak, może nie… Ale kilka identycznych rozwiązań (jak średnica i skok tłoka lub rodzaj rozrządu) raczej nie są przypadkiem.
Jak przeciąć silnik na pół?
Wróćmy do wyczynu Garage54 i silnika Lady. Samo przecięcie silnika problemem nie jest, ale trzeba było to zrobić sprytnie – i planując swoją pracę nawet Vlad wyglądał na zatroskanego…
Ekipa postawiła na pozostawienie cylindrów 1 i 2, gdyż to tam jest więcej ważniejszego osprzętu, jak chociażby pompa oleju. Pracy i tak było sporo – głównie ze spawarką, gdyż trzeba było chociażby dorobić punkty mocowania wałów (korbowego i w głowicy), czy „zamknąć” skrzynię korbową.
– Jesteś gotowy na precyzyjne cięcie?
– Weźmiemy poziomicę…
– Co? Poziomicę? A od czego masz oczy?!
Odcięli pół silnika i sprawdzili, czy wciąż będzie działał
Prace cięcia i spawania rozpoczynają się od 5:40, a Vlad wsiada za kierownicę w 14:30.
Jak widać, udało się całkiem nieźle. Jak powiedział Vlad: „To Lada przecież. Lada nigdy nie zawodzi.„
Silnik wprawdzie wibrował i miał kilka problemów z utrzymaniem obrotów, ale samochód jechał! Jak na garażowe zabawy ze spawarką to świetny rezultat!
Ciekawe, czy pierwsze próby zbudowania silnika NC700 w fabryce Hondy wyglądały podobnie… 😉
Zostaw odpowiedź