Prawo nakazuje, że każda reklama samochodu ma zawierać sprecyzowany przekaz o wyborze bardziej ekologicznych sposobów transportu…
Francja stała się właśnie pierwszym krajem w Unii Europejskiej, który ustanowił nowy sposób reklamowania samochodów. W faktycznej reklamie obowiązkowo musi znaleźć się także przekaz zachęcający do korzystania z roweru lub transportu zbiorowego.
Nowe prawo wchodzi w życie dnia 1 marca 2022 roku i dotyczy reklam samochodów we wszystkich rodzajach mediów: druk, internet, TV, radio.
Producenci samochodów w swoich reklamach będą musieli zawrzeć jedną z trzech wiadomości, do wyboru:
– „Pamiętaj o carpoolingu” (współdzielenie samochodu);
– „Na co dzień używaj publicznego transportu zbiorowego”;
– „Na krótkie dystanse wybieraj spacer lub rower”.
Ponadto każda reklama będzie musiała posiadać hashtag #SeDeplacerMoinsPolluer, czyli „przemieszczaj się i zanieczyszczaj mniej”.
Za złamanie zasad grozi grzywna 50 000 euro. Ponadto od 2028 roku zakazane zostanie reklamowanie samochodów, które wydzielają ponad 123 gramy CO2 na 1 kilometr.
Przy tej okazji warto przypomnieć, że różne kraje wprowadzają coraz to nowe obostrzenia, jak np zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2030 roku w UK. Po cichu liczymy, że motocykle pozostaną ostatnim bastionem motoryzacyjnej cywilizacji…
Zostaw odpowiedź