Spis treści
Streetfighter V2 trafia do gamy Ducati – ma agresywną stylistykę nakeda i podwozie pochodzące z Panigale V2.
Na sezon 2022 Ducati przygotowało kilka nowości, które prezentowane są w ramach wydarzeń internetowych Ducati World Première 2022. Na specjalnej stronie, co dwa tygodnie Włosi publikują jakąś nowość, aż do 9 grudnia. Zobaczyliśmy już w kolejności: Multistradę V2; Scramblery 1100 i 800; Multistradę V4 Pikes Peak, a dziś otrzymujemy nowe nakedy: Streetfighter V2 oraz Streetfighter V4 SP.
Długo wyczekiwany baby-Streetfighter wypełnia lukę w Ducati dla tych motocyklistów, którzy chcieliby połączyć sportowe DNA modelu Panigale V2 wraz ze stylem i nastawieniem znanym ze Streetfightera V4.
Efektem prac jest motocykl intuicyjny, łatwy w jeździe, z odpowiednią dawką mocy, zapewniający przyzwoite osiągi oraz ogromną radość z jazdy. Streetfighter V2 bazuje na konstrukcji znanej z Panigale V2, ale dodaje „Formułę Walki”, szeroką kierownicę i brak owiewek. Nowy model waży 178 kg na sucho, a silnik Superquadro w układzie V2 o pojemności 955 ccm generuje 153 KM mocy.
Zobacz oficjalną prezentację Streetfightera V2 2022:
Galeria zdjęć Streetfightera V2 na rok 2022:
Stylistyka – Streetfighter V2 2022
Nowy Streetfighter V2 projektowany był zgodnie z esencjonalnym, ostrym stylem większego brata. Posiada jego wszystkie typowe elementy, w tym charakterystyczny reflektor ze światłem DLR w kształcie V oraz „uśmieszek Jokera”.
Ergonomia i pozycja za kierownicą w Ducati Streetfighter V2 2022
Projektując cechy ergonomiczne, skupiono się na przeznaczeniu do jazdy codziennej na drogach publicznych, wraz z dodatkiem sportu i komfortu. Jednoczęściowa kierownica jest szeroka i wysoka. Kanapa jest szersza, a nowe wypełnienie podnosi komfort. Zmieniono umiejscowienie podnóżków dla zwiększenia przestrzeni na nogi. Wszystko zapewnia lepsza kontrolę zarówno w jeździe sportowej, jak i na co dzień.
Silnik – Streetfighter V2 2022
Silnik to jednostka o nazwie Superquadro: 955 ccm pojemności, norma Euro 5, moc 153 KM przy 10750 obr oraz moment 101,4 Nm przy 9000 obr.
Na drodze dostarcza zabawę, a na torze jest efektywny i pozwala się łatwo kontrolować. W porównaniu do Panigale V2, w modelu Streetfighter V2 jest krótsze przełożenie (zębatki 15/45 zamiast 15/43), co zapewnia więcej momentu obrotowego na kole oraz wyższą responsywność przy otwieraniu manetki gazu.
Podwozie w Ducati Streetfighter V2
Konstrukcja jest podobna: silnik to element nośny, rama to aluminiowy monocoque z przodu. Wahacz jest aluminiowy, jednostronny, zamontowany do silnika, ale w porównaniu do Panigale V2, stał się o 16 mm dłuższy, co znacznie poprawia stabilność motocykla.
Zawieszenie, opony, hamulce w Streetfighterze V2 2022
Podobno jak w Panigale V2, mamy widelec 43 mm Showa BPF oraz amortyzator Sachs, oba z pełną regulacją.
Felgi także są identyczne, tak jak rozmiar opon (120/70 oraz 180/60). Zmienił się model: nowe Pirelli Diablo Rosso IV.
Układ hamulcowy, dokładnie jak w Panigale V2, bazuje na zaciskach Brembo M4-32 pracujących na tarczach 320 mm. Zmieniono jedynie mieszankę cierną klocków hamulcowych na mniej agresywną, co bardziej pasuje do użytku ulicznego.
Elektronika
Zaawansowany pakiet systemów także zapożyczony został z Panigale V2, a więc 6-osiowy czujnik dostarcza dane układom:
– ABS Cornering EVO (z funkcją „slide by brake”),
– Ducati Traction Control (DTC) EVO 2,
– Ducati Wheelie Control (DWC) EVO,
– Ducati Quick Shift up/down (DQS) EVO 2,
– Engine Brake Control (EBC) EVO.
Do dyspozycji są też 3 tryby jazdy (Sport, Road, Wet), a w ramach akcesoriów dodać można telemetrię DDA z GPS oraz system multimedialny.
Reflektor przedni jest w pełni LEDowy, a zegary to kolorowy ekran TFT 4,3″.
Dostępność Streetfighter V2
Streetfighter V2 2022 zacznie trafiać do salonów Ducati w grudniu tego roku. Kolory to czerwień Ducati Red z połączona z czarnymi felgami.
Zostaw odpowiedź