Zmiany konstrukcyjne: gruntownie przekonstruowana nowa Honda Gold Wing jest lżejsza i bardziej kompaktowa, a sześciocylindrowy silnik w układzie bokser otrzymał 4 zawory na cylinder i sterowanie w systemie „drive by wire”, bez mechanicznego połączenia manetki z przepustnicą. Motocykl dysponuje 4 trybami jazdy, systemem sterującym momentem obrotowym (HSTC) i asystentem ruszania na wzniesieniu. Nowe podwozie wyróżnia aluminiowa rama belkowa, przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami, z tyłu jednoramienny wahacz Pro-Arm z elektryczną regulacją tłumienia oraz napięcia wstępnego sprężyny. Elektroniczny ekran, inteligentny kluczyk (Smart Key) i system Apple CarPlay są wyposażeniem standardowym. Całkowicie nowa, unikalna, hondowska, dwusprzęgłowa przekładnia DCT trzeciej generacji – z siedmioma biegami.
Honda Gold Wing, od pojawienia się na rynku w 1975 roku, jako motocykl klasy Naked o pojemności 1000 cm3, niezmiennie pozostaje królem długodystansowych jednośladów. Jest to pojazd, który również konstrukcyjnie nie stoi w miejscu, rozwijając się, rosnąc fizycznie i zyskując kolejne centymetry pojemności skokowej. Przez dziesięciolecia swojej kariery motocykl zapracował na solidną i wręcz niezrównaną reputację luksusowego, niezawodnego i najbardziej komfortowego jednośladu świata.
Teraz, w odpowiedzi na zmiany demograficzne i ewolucję rynku motocyklowego, zespół odpowiedzialny za przyszłość Gold Winga zdecydował się na radykalne porzucenie kierunku, w którym już tradycyjnie zmierzał rozwój motocykla.
Tak więc na rok 2018 GL1800 Gold Wing musiał się zmienić od stóp do głów, by móc pojechać w nowym kierunku. Nie zrezygnowano z niepowtarzalnego, sześciocylindrowego boksera, który zapewnia lawinę momentu obrotowego i mocy, a Gold Wing nadal jest flagowym motocyklem turystycznym Hondy, wyposażonym w rozwiązania, które pozwalają dwóm osobom na jazdę w niemożliwym do podrobienia stylu. Nowy Gold Wing jest jednak mniejszy, lżejszy i zwinniejszy – jak przystało na prawdziwy „jednoślad dla motocyklisty”.
W rezultacie nowy Gold Wing podwyższa puls większej grupie odbiorców, docierając też do młodszej generacji motocyklistów, którzy poprzedniego Gold Winga nigdy nie dosiadali, albo nawet nie brali pod uwagę. Teraz, gdy Gold Wing znów może bez kłopotu służyć do jazdy po mieście, a jednocześnie pozostaje mistrzem długodystansowych podróży, znajdzie się wiele powodów, aby go nabyć.
Yutaka Nakanishi, Szef Projektu (LPL) 18YM GL1800 Gold Wing
– Chcieliśmy, by nasz nowy Gold Wing zachował swój luksus, ale żeby był przy tym znacznie bardziej uniwersalny, by stał się tak użyteczny dla właściciela w mieście, jak zawsze był na długich trasach. Do tego Gold Wing miał być bardziej ekscytujący dla kierowcy, niż kiedykolwiek wcześniej. Musieliśmy zacząć pracę od czystej kartki papieru i uczynić nasz motocykl zwinniejszym i lżejszym, a przy tym wyposażyć go w rozwiązania mechaniczne i elektroniczne oraz oprogramowanie, jakich życzy sobie współczesny motocyklista. Teraz, podobnie jak w roku 1975, Gold Wing pozostaje flagowym jednośladem Hondy, a my jesteśmy bardzo dumni, że rozpoczęliśmy nowy rozdział w życiu tak legendarnego motocykla.