Wpłynąłem na suchego przestwór oceanu… chciałoby się zacytować wieszcza, w kontekście posunięcia amerykańskiej marki Indian, która na rynek właśnie wprowadza swoje najnowsze flat trackowe dziecko – model Indian Scout FTR 1200.
Fani enduro, czekający z wytęsknieniem na nową generację mniejszej “Teresy”, zostali w końcu nagrodzeni na tegorocznych targach EICMA w Mediolanie. Z braku oficjalnych informacji, próbujemy zgadnąć, ile trzeba będzie zapłacić za nową Tenere 700, która już w przyszłym sezonie pojawi się w salonach.
Jawa zaprezentowała aż trzy nowe motocykle, w tym model inspirowany kultowym Perakiem, który otrzymał tę samą nazwę. Niestety – motocykle przeznaczone są na rynek indyjski i mało prawdopodobne, by trafiły do Europy.
W czasie wczorajszej imprezy w siedzibie Nortona w Donigton Hall pokazano w końcu wersje produkcyjne długo zapowiadanych modeli Atlas. Będą to najtańsze motocykle w ofercie brytyjskiego producenta.
Nowa Jawa jednych zachwyci wyglądem, jakby żywcem przejętym od legendarnej kiwaczki, innych odrzuci brakiem nowoczesnych kształtów i rozwiązań. Jedno jest pewne – produkowana w Indiach Jawa 300 jest motocyklem wyrazistym.
Zapowiedź nowego modelu Nortona znalazła się na oficjalnej stronie producent na Facebooku. Kilka przebitek pokazuje zgrabnego scramblera w eleganckiej, ponadczasowej stylizacji.
Honda pokazała w Mediolanie dwa zaskakujące motocykle koncepcyjne – CB125M i CB125X. Kształtem nawiązują mocno do supermoto i enduro, a oba powstały na platformie CB125R.
Aż cztery wersje modelu FTR1200 zaprezentował Indian podczas targów EICMA w Mediolanie. Jesteśmy zaskoczeni wszechstronnością motocykla, który ma przecież korzenie wyścigowe!
Husqvarna, obok pięknego konceptu Aero, pokazała także model Svartpilen 701 na rok 2019. Producent zapowiada, że ma on łączyć surową przyjemność z jazdy, znaną z dawnych motocykli, z najnowocześniejszym designem i technologią.
Rodzina skuterów Yamaha X-max to miejskie pojazdy ze sportowym charakterem, które okazały się dla firmy strzałem w dziesiątkę. Choć klienteli nie brakuje, Yamaha pomyślała o dalszym rozszerzeniu grupy docelowej o najbardziej wymagającego klienta. Specjalnie dla niego powstała ekskluzywna linia Iron Max.
Oba modele otrzymały duże zmiany w elektronice, w tym niektóre zapożyczone z wyścigowych motocykli HRC MotoGP, a celem była poprawa każdego aspektu osiągów w warunkach toru wyścigowego.
Yamaha XSR700 Xtribute to kolejny rocznicowy model ze stajni Iwata. Jest on godnym uczczeniem 40 urodzin legendarnego enduro XT500, a jednocześnie wejściem do modnego dziś segmentu scramblerów.