NCR – superlekki i wyjątkowy - Motogen.pl

Włoska firma NCR stworzyła dwie maszyny bazujące na silniku Ducati Monster 1100 EVO. Te superlekkie motocykle dostępne będą wyłącznie na zamówienie.

Obie wersje motocykla wykorzystują chłodzony powietrzem zmodyfikowany silnik Ducati Monster 1100 EVO. Wersja podstawowa M4 waży 129,7 kg, co osiągnieto m.in. dzięki elementom z tytanu, z którego wykonano m.in. ramę motocykla, oraz z włókna węglowego, które wykorzystano przy budowie zbiornika paliwa, kół czy owiewek. M4 dysponuje mocą 107 KM i maksymalnym momentem obrotowym rzędu 113 Nm. Hamulce NCR to Brembo typu monoblock, a zawieszenie z przodu i z tyłu zapewnił Ohlins. Model NCR M4 One Shot dysponuje mocą 132 KM i momentem obrotowym 142 Nm. Waga tego motocykla jest jeszcze niższa niż w przypadku wersji podstawowej, bo wynosi zaledwie 126 kg. Zdaniem NCR projekt zakładał modułowy wygląd maszyny, który można zmieniać w zależności od potrzeb. Przednie oświetlenie i kokpit oraz owiewki dostosowują się w prosty sposób do preferencji jeźdźca – w ciągu 5 minut jednoślad ma się zmienić z drogowego w wyścigowy.

Joe Ippoliti, projektant NCR M4: 'Trudno opisać jakie to uczucie jechać motocyklem o pojemności 1200 ccm i wadze 129, 7 kg ponieważ nie jest to coś, czego można było spróbować wcześniej. Po przejażdżce NCR M4 trudno jest cieszyć się jazdą motocyklem ważącym o 40 czy nawet 80 kg więcej, bez względu na moc, jaką on dysponuje’.

Oba motocykle włoskiej firmy dostępne są na razie wyłącznie na zamówienie w USA. Dostarczane będą wiosną 2012. Koszt wersji podstawowej ma wynieść 49 900 $ netto, wersja One Shot ma być o 20 000 $ droższa.