Teraz już wiemy. Motocykl ważyć będzie 190kg, co przy równoczesnej mocy 190KM, daje niezłego kopa. Seryjnie wyposażony będzie m.in. w quickshifter, amor skrętu Ohlins’a, tarcze hamulcowe Brembo. Chodzą też uzasadnione plotki, że będzie możliwe zamówienie motocykla z pneumatycznymi zaworami w silniku, ale na razie ludzie z BMW ani ich nie potwierdzają, ani im nie zaprzeczają.
BMW zamierza stanąć w szranki w zawodach WSB w 2009 roku. Żeby spełnić normy dopuszczające S1000RR do wyścigu, na początku 2009 roku do sprzedaży trafi ok. 1000 sztuk tego motocykla. S1000RR powstaje w ścisłej współpracy z kooperantem firmy – Alpha Racing. Dzięki temu Niemcy mają nadzieję stworzyć motocykl, który udanie będzie konkurował ze starymi japońskimi wyjadaczami. Tak czy siak, nam na razie pozostaje podziwiać bawarskiego, czterocylindrowego litra na zdjęciach. Choć, jak zwykle, ocenę tego, czy jest co podziwiać, zostawiamy Wam.