W V edycji konkursu, w dwóch kategoriach motocykli spalinowych i elektrycznych, udział zadeklarowały 74 zespoły z 17 krajów.
Prototyp polskich studentów budowany jest w oparciu o silnik spalinowy pochodzący z KTM-a RC250 o mocy 31KM i momencie obrotowym wynoszącym 24 Nm. Przewidywana masa motocykla to 95 kg, co ma pozwolić na osiąganie prędkości przekraczających 180km/h. Podwozie o szerokim zakresie regulacji stanowić będzie kratownicowa rama ze stali chromowo-molibdenowej, wahacz ze stopów aluminium oraz subframe wykonany w całości z kompozytu epoksydowo-węglowego. Zespół wyposaży prototyp również w system telemetrii. Za design owiewek motocykla odpowiedzialny jest student z Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
Finał konkursu odbędzie się jesienią 2018 roku na torze MotorLand Aragon w Hiszpanii, gdzie rozegrane zostaną konkurencje statyczne dotyczące projektu i aspektów biznesowych oraz konkurencje dynamiczne, zwieńczone 40 kilometrowym wyścigiem na pełnej nitce toru.
Samodzielne konstruowanie motocykla to bardzo kosztowny projekt, dlatego studenci poszukują sponsorów, którzy pomogą im zrealizować marzenia i sięgnąć po główną nagrodę w zagranicznych zawodach. Więcej informacji na temat projektu, i nie tylko, znajdziecie na facebooku WUT SiMRacing Team.
Portal internetowy Motogen.pl objął patronatem medialnym to wyjątkowe przedsięwzięcie.