Pierwsze sześć motocyklowych prototypów zbudowano w 1929 roku. Rok później do sprzedaży trafiło 30 motocykli…
W 1931 roku zbudowano Mazdę-Go, czyli trzykołową ciężarówkę. Specjalnie do niej opracowano układ napędowy opierający się na jednocylindrowym silniku o pojemności 482 ccm generującym 9,4 KM. Przeniesienie napędu odbywało się za pomocą trzybiegowej skrzyni przekładniowej wyposażonej w bieg wsteczny (ciekawe czy zaprezentowany rok później HD Service Car posiadał wsteczny bieg…). Tylna oś została wyposażona w mechanizm różnicowy.
Napęd produkowany przez lata przetrwał wojnę, a następnie został wykorzystany do takich projektów jak Hopestar czy Daihatsu Midget.
Po kilku latach zaprezentowano zmodyfikowaną wersję DB, DC, a następnie KC oraz GA, z 1938 roku, którego produkcję wznowiono już po zakończeniu II Wojny Światowej, w 1945 roku. GA otrzymał mocniejszy silnik o pojemności 669 ccm generujący 13,7 KM. Przy masie własnej 580 kg mógł zabrać 500 kg ładunku.
Gama typów Mazda-Go w czasach powojennych doczekała się kontynuacji w postaci trójkołowych ciężarówek. To między innymi Mazda – K360 i T2000 dostępne w wersjach towarowych, ale i osobowych. Z czasem stały się bazą do stworzenia wszechobecnych w Azji, taksówek zwanych tuk-tukami…
Mimo że Mazda z czasem przestała angażować się w produkcję trójkołowców (ostatni nowy model został zaprezentowany w 1959 roku. Był nim T-1100/1500). Warto pamiętać o tym epizodzie, w końcu w momencie debiutu były to pojazdy dość nowoczesne w swoim segmencie. Warto także wspomnieć, że użytkowe, trójkołowe pojazdy z czasem ewoluowały w czterokołowe mikro-vany i pojazdy dostawcze. Do dzisiaj z powodzeniem użytkowane w zatłoczonych metropoliach całego świata…
Zostaw odpowiedź