Komisja Europejska w trosce o bezpieczeństwo zastanawia się nad wprowadzeniem przepisów ograniczających moc motocykli do 100 KM (74 kW).
Komisja Europejska zastanawia się nad wprowadzeniem przepisów ograniczających moc motocykli do 100 KM. Rozważa się także przepis dotyczący obligatoryjnego montowania ABS-u w nowych jednośladach. Propozycje zmian mają wejść pod obrady już tego lata. Komisja Europejska chce, by te regulacje objęły wszystkie kraje Unii. Na razie ograniczenia mocy motocykli do 100 KM (74 kW) obowiązują we Francji. Jest to jedyny kraj wspólnoty, który ma takie przepisy.
Komisja Europejska postanowiła zapytać o zdanie w sprawie wprowadzenia nowych regulacji najbardziej zainteresowanych, czyli motocyklistów. Brytyjscy użytkownicy jednośladów jednoznacznie wypowiedzieli się, że są przeciwni takim ograniczeniom. Dokładnie takie samo zdanie na pewno będą mieli także motocykliści z innych krajów wspólnoty.
Co ciekawe, kilka lat temu Komisja Europejska sama zleciła badania w celu ustalenia czy istnieje jakiś związek między wypadkami drogowymi a maksymalną mocą silnika, przekraczającą 74 kW. Badanie to nie wykazało żadnego takiego związku i nigdy nie zostało powtórzone.
Szkoda, że Komisja Europejska zastanawia się tylko nad jednośladami, pomijając zupełnie samochody, które jednak stanowią większą część pojazdów uczestniczących w ruchu. Świeży kierowca z właśnie odebraną kategorią B może prowadzić każdy samochód, niezależnie od jego mocy.