Spis treści
Dwa całkiem nowe, elektryczne skutery, to efekt nawiązanej niedawno przez Kymco i Livewire współpracy. Oba pojazdy korzystają z tej samej platformy, co Livewire S2 Del Mar.
Współpraca między LiveWire, elektrycznym ramieniem Harley-Davidson, a tajwańskim gigantem motoryzacyjnym Kymco, zaczyna przynosić pierwsze efekty. Owocem tej kooperacji są dwa zupełnie nowe elektryczne maksiskutery, które zrywają z tradycyjnymi standardami, łącząc zaawansowaną technologię LiveWire z doświadczeniem Kymco w segmencie skuterów.
Dwa skutery, dwa różne podejścia
Nowe modele różnią się stylistyką i przeznaczeniem. Jeden z nich to miejski skuter w stylistyce adventure – wytrzymały, gotowy na wszystkie wymagające warunki, jakie mogą czekać w mieście. Drugi jest elegancki i sportowy, skierowany do użytkowników poszukujących dynamicznego wyglądu i osiągów w miejskich realiach. Oba skutery jednak bazują na tej samej platformie technologicznej – systemie LiveWire S2, który wcześniej napędzał model LiveWire S2 Del Mar, neo-retro street trackera.
Technologia LiveWire S2 – serce nowych maksiskuterów
Platforma S2, zastosowana w nowych modelach, oferuje szczytową moc na poziomie 80 KM i moment obrotowy wynoszący aż 261 Nm w Del Mar. Te imponujące parametry, odpowiednio dostosowane do specyfiki maksiskuterów, mogą zapewnić dynamiczne przyspieszenie i płynność jazdy. LiveWire i Kymco musiały jednak znaleźć sposób, aby oswoić taką moc, by była funkcjonalna i bezpieczna w codziennym użytkowaniu.
Rynek maksiskuterów EV – krok w nieznane
Wprowadzenie maksiskuterów elektrycznych to dla LiveWire istotny krok poza strefę komfortu jej macierzystej marki Harley-Davidson. Segment ten, choć wciąż rozwijający się, staje się coraz bardziej konkurencyjny, szczególnie dzięki modelom, takim jak BMW CE 04, czy tradycyjnym skuterom benzynowym, jak Yamaha TMax Tech Max i Suzuki Burgman 400. Dzięki połączeniu sił z Kymco, LiveWire ma szansę skutecznie rywalizować z tymi graczami, oferując innowacyjne podejście do mobilności miejskiej.
Co dalej?
Na razie pozostaje wiele niewiadomych, w tym dokładne dane techniczne oraz ceny nowych maksiskuterów. Nie jest także jasne, kiedy te modele trafią na rynki europejskie. Jedno jest pewne – współpraca LiveWire i Kymco otwiera nowy rozdział w rozwoju pojazdów elektrycznych. Dzięki tej kooperacji użytkownicy będą mieli okazję korzystać z pojazdów łączących najlepsze cechy obu marek: zaawansowaną technologię napędową i doświadczenie w projektowaniu skuterów.
Jeśli nowe skutery zdobędą popularność, LiveWire i Kymco mogą na stałe zmienić krajobraz miejskiej mobilności, stając się liderami w segmencie maksiskuterów elektrycznych.
Zostaw odpowiedź