Spis treści
KTM 890 Adventure R 2023 otrzymuje nowe owiewki, inne nastawy zawieszenia oraz trochę ulepszeń elektronicznych.
Pod koniec września KTM zaprezentował facelifting swojego motocykla offroadowo-przygodowego, 890 Adventure R. Silnik to ta sama, dwucylindrowa jednostka 889 ccm. Rama także pozostała bez większych zmian. Zmodyfikowano za to nastawy zawieszenia, konstrukcję plastików oraz sporo elektroniki.
Najważniejsze nowości – 2023 KTM 890 Adventure R
// Przerobione nadwozie i owiewki inspirowane KTM 450 RALLY
// Nowa przednia szyba z lepszą aerodynamiką
// Nowe nastawy zawieszenia dla zmniejszenia zmęczenia na długich dystansach
// Ulepszony 5-calowy wyświetlacz TFT ze złączem USB i nowymi grafikami
// Ulepszony układ ABS z nowym modulatorem (9.3 MP)
// OFFROAD ABS połączony z OFFROAD MODE i (opcjonalnie) RALLY MODE
// Nowe i bardziej zorientowane na offroad opony
// Ulepszony system nawigacji Krok-po-Kroku Plus
// Wprowadzenie funkcji DEMO MODE
// Przełącznik kierownicy z ostrzeżeniem o zagrożeniu
// Kierunkowskazy LED
// Nowa osłona silnika
Film i zdjęcia – KTM 890 Adventure R 2023
KTM 890 Adventure R 2023 – zawieszenie
Wzorując się na konfiguracji KTM 450 RALLY, pakiet zawieszenia w KTM 890 ADVENTURE R został ponownie dostrojony, aby zapewnić lepsze wyczucie nawierzchni oraz aby zredukować zmęczenie motocyklisty szczególnie w dalekich podróżach.
Z przodu pracuje w pełni regulowany widelec WP XPLOR, z tyłu jest amortyzator WP XPLOR PDS
Nadwozie, plastiki, owiewki w 2023 KTM 890 Adventure R
Dalszy wpływ KTM 450 RALLY jest widoczny w przeprojektowanym nadwoziu z nową owiewką, zbiornikiem paliwa i plastikami. Poprawiono aerodynamikę i ergonomię, odpowiednio zwiększając ochronę przed wiatrem, także dzięki nowej, niższej szybie przedniej. Kształt plastików dopracowano także do jazdy w terenie.
Poza nową szybą, jest nowy przedni błotnik oraz nowa osłona silnika.
Ekran, elektronika, asystenci – KTM 890 Adventure R 2023
Nowy 5-calowy wyświetlacz TFT – wyposażony w złącza USB-C – ma zupełnie nowy wygląd z kolorowymi piktogramami i intuicyjną grafiką, która pozwala na łatwą nawigację po menu. Pojawiła się ulepszona nawigacja Krok-Po-Kroku Plus. Nowa funkcja wywoływania umożliwia również opcję ulubionych połączeń z maksymalnie 10 numerami lub opcję połączenia z jednym z 10 ostatnich numerów.
Aby przenieść potencjał oprogramowania i sprzętu zestawu elektroniki na nowy poziom, KTM włączył również następną generację jednostki sterującej ABS. Pobiera ona odczyty z czujnika 6D – który stale informuje centralkę o kącie, nachyleniu, prędkości i ogólnym zachowaniu motocykla – aby zastosować odpowiednią siłę hamowania w każdej sytuacji.
Do jazdy w terenie przyda się OFFROAD ABS będący zintegrowanym elementem OFFROAD MODE; przyda się też opcjonalny RALLY MODE, w którym nie ma konieczności osobnego wybierania OFFROAD ABS.
KTM 890 Adventure R 2023 – opony, kierunkowskazy
Nowością na rok 2023 są opony Mitas Enduro Trail+ o zwiększonej wytrzymałości. Rynek amerykański w końcu otrzyma też kierunkowskazy LED. Nowości dopełniają nowe zestawy grafik i kolorów.
Tryb Demo w KTM 890 Adventure R 2023
KTM wykorzystał rosnącą pojemność elektroniczną KTM 890 ADVENTURE R, aby zainstalować nowy TRYB DEMO – pojawia się on po raz pierwszy właśnie w tym modelu.
Nowy KTM 890 ADVENTURE R pozwoli motocyklistom skorzystać ze wszystkich specyfikacji i opcji na pierwsze 1 500 kilometrów, zanim motocyklista zdecyduje, który pakiet lub funkcje nabyć. Dzięki DEMO MODE poszukiwacze przygód mogą poczuć i doświadczyć interesujących funkcji motocykla, będąc w samym środku akcji z odkręconą manetką.
ZOBACZ TEŻ: Przemyślenia Jędrzejaka na temat Demo Mode:
Dane techniczne KTM 890 Adventure R 2023
Silnik
- MOMENT OBROTOWY – 100 Nm
- SKRZYNIA BIEGÓW – 6-biegowa
- CHŁODZENIE – Chłodzenie cieczą z wodnym/olejowym wymiennikiem ciepła
- MOC W KW – 77 kW
- ROZRUSZNIK – Rozrusznik elektryczny
- SUW – 68.8 mm
- ŚREDNICA – 90.7 mm
- SPRZĘGŁO – Załączane mechaniczne sprzęgło antyhoppingowe PASC™
- CO2 EMISSIONS – 110 g/km
- POJEMNOŚĆ SKOKOWA – 889 cm³
- EMS – Bosch EMS z RBW
- DESIGN – 2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy typu R2
- FUEL CONSUMPTION – 4.5 l/100 km
- SMAROWANIE – Układ smarowania z wymuszonym przepływem oleju z 2 pompami oleju
PODWOZIE
- POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.) – 20 l
- ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ – 320 mm
- ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ – 260 mm
- PRZEDNI HAMULEC – Hamulec tarczowy
- TYLNY HAMULEC – Hamulec tarczowy
- ŁAŃCUCH – 520 Pierścień X
- KONSTRUKCJA RAMY – Rama ze stali chromowo-molibdenowej wykorzystująca silnik jako element nośny, malowana proszkowo
- PRZEDNIE ZAWIESZENIE – WP XPLOR-USD, Ø 48 mm
- PRZEŚWIT – 263 mm
- TYLNE ZAWIESZENIE – Amortyzator Xplor PDS WP
- WYSOKOŚĆ SIEDZENIA – 880 mm
- KĄT GŁÓWKI RAMY – 63.7 °
- SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD) – 240 mm
- SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ) – 240 mm
Zostaw odpowiedź