KTM 890 Adventure R 2023 - szereg ulepszeń technicznych [opis, dane techniczne, zdjęcia, film] - Motogen.pl

KTM 890 Adventure R 2023 otrzymuje nowe owiewki, inne nastawy zawieszenia oraz trochę ulepszeń elektronicznych.

Pod koniec września KTM zaprezentował facelifting swojego motocykla offroadowo-przygodowego, 890 Adventure R. Silnik to ta sama, dwucylindrowa jednostka 889 ccm. Rama także pozostała bez większych zmian. Zmodyfikowano za to nastawy zawieszenia, konstrukcję plastików oraz sporo elektroniki.

Najważniejsze nowości – 2023 KTM 890 Adventure R

// Przerobione nadwozie i owiewki inspirowane KTM 450 RALLY
// Nowa przednia szyba z lepszą aerodynamiką
// Nowe nastawy zawieszenia dla zmniejszenia zmęczenia na długich dystansach
// Ulepszony 5-calowy wyświetlacz TFT ze złączem USB i nowymi grafikami
// Ulepszony układ ABS z nowym modulatorem (9.3 MP)
// OFFROAD ABS połączony z OFFROAD MODE i (opcjonalnie) RALLY MODE
// Nowe i bardziej zorientowane na offroad opony
// Ulepszony system nawigacji Krok-po-Kroku Plus
// Wprowadzenie funkcji DEMO MODE
// Przełącznik kierownicy z ostrzeżeniem o zagrożeniu
// Kierunkowskazy LED
// Nowa osłona silnika

Film i zdjęcia – KTM 890 Adventure R 2023

KTM 890 Adventure R 2023 – zawieszenie

Wzorując się na konfiguracji KTM 450 RALLY, pakiet zawieszenia w KTM 890 ADVENTURE R został ponownie dostrojony, aby zapewnić lepsze wyczucie nawierzchni oraz aby zredukować zmęczenie motocyklisty szczególnie w dalekich podróżach.

Z przodu pracuje w pełni regulowany widelec WP XPLOR, z tyłu jest amortyzator WP XPLOR PDS

Nadwozie, plastiki, owiewki w 2023 KTM 890 Adventure R

Dalszy wpływ KTM 450 RALLY jest widoczny w przeprojektowanym nadwoziu z nową owiewką, zbiornikiem paliwa i plastikami. Poprawiono aerodynamikę i ergonomię, odpowiednio zwiększając ochronę przed wiatrem, także dzięki nowej, niższej szybie przedniej. Kształt plastików dopracowano także do jazdy w terenie.

Poza nową szybą, jest nowy przedni błotnik oraz nowa osłona silnika.

Ekran, elektronika, asystenci – KTM 890 Adventure R 2023

Nowy 5-calowy wyświetlacz TFT – wyposażony w złącza USB-C – ma zupełnie nowy wygląd z kolorowymi piktogramami i intuicyjną grafiką, która pozwala na łatwą nawigację po menu. Pojawiła się ulepszona nawigacja Krok-Po-Kroku Plus. Nowa funkcja wywoływania umożliwia również opcję ulubionych połączeń z maksymalnie 10 numerami lub opcję połączenia z jednym z 10 ostatnich numerów.

Aby przenieść potencjał oprogramowania i sprzętu zestawu elektroniki na nowy poziom, KTM włączył również następną generację jednostki sterującej ABS. Pobiera ona odczyty z czujnika 6D – który stale informuje centralkę o kącie, nachyleniu, prędkości i ogólnym zachowaniu motocykla – aby zastosować odpowiednią siłę hamowania w każdej sytuacji.

Do jazdy w terenie przyda się OFFROAD ABS będący zintegrowanym elementem OFFROAD MODE; przyda się też opcjonalny RALLY MODE, w którym nie ma konieczności osobnego wybierania OFFROAD ABS.

KTM 890 Adventure R 2023 – opony, kierunkowskazy

Nowością na rok 2023 są opony Mitas Enduro Trail+ o zwiększonej wytrzymałości. Rynek amerykański w końcu otrzyma też kierunkowskazy LED. Nowości dopełniają nowe zestawy grafik i kolorów.

Tryb Demo w KTM 890 Adventure R 2023

KTM wykorzystał rosnącą pojemność elektroniczną KTM 890 ADVENTURE R, aby zainstalować nowy TRYB DEMO – pojawia się on po raz pierwszy właśnie w tym modelu.

Nowy KTM 890 ADVENTURE R pozwoli motocyklistom skorzystać ze wszystkich specyfikacji i opcji na pierwsze 1 500 kilometrów, zanim motocyklista zdecyduje, który pakiet lub funkcje nabyć. Dzięki DEMO MODE poszukiwacze przygód mogą poczuć i doświadczyć interesujących funkcji motocykla, będąc w samym środku akcji z odkręconą manetką.

ZOBACZ TEŻ: Przemyślenia Jędrzejaka na temat Demo Mode:

Dane techniczne KTM 890 Adventure R 2023

Silnik

  • MOMENT OBROTOWY – 100 Nm
  • SKRZYNIA BIEGÓW – 6-biegowa
  • CHŁODZENIE – Chłodzenie cieczą z wodnym/olejowym wymiennikiem ciepła
  • MOC W KW – 77 kW
  • ROZRUSZNIK – Rozrusznik elektryczny
  • SUW – 68.8 mm
  • ŚREDNICA – 90.7 mm
  • SPRZĘGŁO – Załączane mechaniczne sprzęgło antyhoppingowe PASC™
  • CO2 EMISSIONS – 110 g/km
  • POJEMNOŚĆ SKOKOWA – 889 cm³
  • EMS – Bosch EMS z RBW
  • DESIGN – 2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy typu R2
  • FUEL CONSUMPTION – 4.5 l/100 km
  • SMAROWANIE – Układ smarowania z wymuszonym przepływem oleju z 2 pompami oleju

PODWOZIE

  • POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.) – 20 l
  • ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ – 320 mm
  • ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ – 260 mm
  • PRZEDNI HAMULEC – Hamulec tarczowy
  • TYLNY HAMULEC – Hamulec tarczowy
  • ŁAŃCUCH – 520 Pierścień X
  • KONSTRUKCJA RAMY – Rama ze stali chromowo-molibdenowej wykorzystująca silnik jako element nośny, malowana proszkowo
  • PRZEDNIE ZAWIESZENIE – WP XPLOR-USD, Ø 48 mm
  • PRZEŚWIT – 263 mm
  • TYLNE ZAWIESZENIE – Amortyzator Xplor PDS WP
  • WYSOKOŚĆ SIEDZENIA – 880 mm
  • KĄT GŁÓWKI RAMY – 63.7 °
  • SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD) – 240 mm
  • SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ) – 240 mm

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany