Kawasaki Versys 1100 (S / SE) 2025 - więcej o 15 KM i kilka innych zmian (NOWOŚĆ, opis, zdjęcia, dane techniczne) - Motogen.pl

Kawasaki Versys 1100, także w wersjach S oraz SE, otrzymuje kilka zmian w silniku – nowy, flagowy adventure ma więcej mocy.

Versys 1100 na sezon 2025 wizualnie praktycznie nie różni się od swojego poprzednika, Versysa 1000 jedyną odmianą są grafiki i kolory. Pod względem podwozia i zawieszenia także nie zaszły żadne zmiany. Sporo modyfikacji za to ukrywa się w silniku. Pełny, ale zarazem zwięzły opis zmian przeczytacie w komunikacie od producenta poniżej.

Kawasaki Versys 1100 SE 2025 – zdjęcia:

informacja prasowa

Versys 1100 2025 – zmiany w nowym Kawasaki

W pojazdach przygotowanych na sezon 2025 roku starannie przemyślana ewolucja idzie o krok dalej. Wśród najważniejszych zmian „niewidocznych gołym okiem” znajduje się m.in. zwiększenie pojemności skokowej silnika oraz wzrost maksymalnej mocy. Opracowany przez Kawasaki, specjalnie do jazdy po wszelkiego rodzaju drogach, od idealnie gładkich autostrad do słabo utrzymanych dróg lokalnych, czterocylindrowy, rzędowy silnik modelu Versys otrzymał pojemność powiększoną z 1,043 cm3 do 1,099 cm3 dzięki dłuższemu o 3 mm skokowi tłoka. Rezultatem tych działań – wraz z innymi zmianami konstrukcyjnym – jest wzrost maksymalnej mocy ze 120 KM do 135 KM.

Oprócz zmiany mocy, zwiększony moment obrotowy w średnim i wysokim zakresie obrotów sprawia, że i tak dotychczas świetne doznania z jazdy stają się jeszcze przyjemniejsze. Nowe modele (Standard, S oraz SE wraz z opcjonalnymi pakietami akcesoriów) otrzymują również szereg ulepszeń, które mają na celu zwiększenie możliwości turystycznych pojazdu.

Zmodyfikowany system Kawasaki Quick Shifter (KQS) działa w nowym modelu Versys już od 1500 obr./min, a nowe przełożenia wyższych biegów w połączeniu z elektronicznym tempomatem poprawiają komfort jazdy turystycznej. Jeśli chodzi o zmiany w silniku, wyróżnić warto modyfikację lejków w środkowych kanałach dolotowych, które są teraz o 45 mm dłuższe niż zewnętrzne. 

Same kanały dolotowe zostały zoptymalizowane, aby dostosować je do zmiany przepustnic silnika. W nowym modelu są teraz węższe mimo zwiększonej pojemności silnika. Dzięki tej zmianie udało się uzyskać wyższą prędkość przepływu powietrza w niskim i średnim zakresie obrotów. Zaprojektowane zostały nowe nastawy ECU zoptymalizowane pod kątem większej pojemności silnika poprawiające charakterystykę otwierania przepustnic w całym zakresie obrotów. Zmianie uległy także profile krzywek wałków rozrządu charakteryzujące się teraz niższym wzniosem. Wszystkie te zmiany miały na celu zwiększenie momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów tj. pomiędzy 4000 a 7000 obr/min.

Lepsza sterowność to także zasługa cięższego koła zamachowego i zoptymalizowanego systemu wałków wyrównoważających skutecznie redukujących nadmierne drgania. Powiększone rury łączące kolektory wydechowe 1-4 i 2-3, poprawiły osiągi w całym zakresie obrotów silnika. Dla poprawy wydajności chłodzenia modelu na sezon 2025 roku dodano chłodnicę oleju. Układ hamulcowy został zmodernizowany, a tarcza tylnego hamulca powiększona została z ø250 mm na ø260 mm.

Port USB-C jest standardem. Jeżeli chodzi o elektroniczne systemy wspomagające kierowcę, właściciel nowego modelu Versys 1100 będzie miał możliwość korzystania z bogatego wyposażenia, które obejmuje kontrolę trakcji KTRC, system kontroli jazdy w zakrętach, szeroki wybór trybów mocy i trybów jazdy, a właściciele wersji SE – elektronicznie regulowane zawieszenie Showa. Dzięki wygodnej w użyciu aplikacji Kawasaki Rideology, którą teraz obsługiwać można komendami głosowymi, użytkownik otrzymuje idealny pojazd do eksploracji każdego miejsca na naszej planecie. Versys 1100 – Destination Everywhere.

Kawasaki Versys 1100 2025 w Polsce – cena, dostępność, kolory

Versys 1100 już wkrótce w pojawi się w salonach. Oficjalna cena nie została jeszcze podana. Nowy Versys 2025 dostępny będzie w następujących kolorach:

Versys 1100:
– Metallic Matte Graphene Steel Gray / Metallic Diablo Black

Versys 1100 S:
– Metallic Graphite Gray / Metallic Diablo Black
– Pearl Robotic White / Metallic Diablo Black

Versys 1100 SE:
– Metallic Graphite Gray / Metallic Diablo Black
– Pearl Robotic White / Metallic Diablo Black

Kawasaki Versys 1100 (S / SE) 2025 – dane techniczne:

VERSYS 1100VERSYS 1100 SE VERSYS 1100 SE
Silnik   
Typ silnikaLiquid-cooled, 4-stroke In-Line FourLiquid-cooled, 4-stroke In-Line FourLiquid-cooled, 4-stroke In-Line Four
Pojemność skokowa silnika1,099 cm³1,099 cm³1,099 cm³
Średnica x skok77 x 59 mm77 x 59 mm77 x 59 mm
Stopień sprężania11.8:111.8:111.8:1
Układ zaworówDOHC, 16 valvesDOHC, 16 valvesDOHC, 16 valves
Układ paliwowyFuel injection: Ø 38 mm x 4Fuel injection: Ø 38 mm x 4Fuel injection: Ø 38 mm x 4
ZapłonDigitalDigitalDigital
Układ rozruchowyElectricElectricElectric
SmarowanieForced lubrication, wet sumpForced lubrication, wet sumpForced lubrication, wet sump
Osiągi & Przeniesienie Napędu   
Moc maksymalna99.0 kW {135 PS} / 9,000 rpm99.0 kW {135 PS} / 9,000 rpm99.0 kW {135 PS} / 9,000 rpm
    
Fuel consumption5.6 l/100 km5.6 l/100 km5.6 l/100 km
Zestaw dławiący 85 kWAvailableAvailableAvailable
Emisja C02128 g/km128 g/km128 g/km
Maksymalny moment obrotowy112 N•m {11.4 kgf•m} / 7,600 rpm112 N•m {11.4 kgf•m} / 7,600 rpm112 N•m {11.4 kgf•m} / 7,600 rpm
Fuel consumption 85 kW kit5.6 l/100 km5.6 l/100 km5.6 l/100 km
CO2 emission 85 kW kit128 g/km128 g/km128 g/km
Przełożenie6-speed, return6-speed, return6-speed, return
Przeniesienie napęduChainChainChain
Przełożenie podstawowe1.528 (83/51)1.528 (83/51)1.528 (83/51)
Przełożenie biegu 12.600 (39/15)2.600 (39/15)2.600 (39/15)
Przełożenie biegu 21.950 (39/20)1.950 (39/20)1.950 (39/20)
Przełożenie biegu 31.600 (24/15)1.600 (24/15)1.600 (24/15)
Przełożenie biegu 41.389 (25/18)1.389 (25/18)1.389 (25/18)
Przełożenie biegu 51.217 (28/23)1.217 (28/23)1.217 (28/23)
Przełożenie biegu 61.069 (31/29)1.069 (31/29)1.069 (31/29)
Przełożenie całkowite2.800 (42/15)2.800 (42/15)2.800 (42/15)
SprzęgłoWet multi-disc, manualWet multi-disc, manualWet multi-disc, manual
Hamulce & Zawieszenie   
Hamulce, przednieDual semi-floating 310 mm petal discs. Caliper: Dual radial-mount, monobloc, opposed 4-pistonDual semi-floating 310 mm petal discs. Caliper: Dual radial-mount, monobloc, opposed 4-pistonDual semi-floating 310 mm petal discs. Caliper: Dual radial-mount, monobloc, opposed 4-piston
Hamulce, tylneSingle 250 mm petal disc. Caliper: Single-pistonSingle 250 mm petal disc. Caliper: Single-pistonSingle 250 mm petal disc. Caliper: Single-piston
Zawieszenie, przednieø43 mm inverted fork with rebound damping (right-side) and spring preload adjustabilityø43 mm inverted fork with rebound damping (right-side) and spring preload adjustability43 mm inverted fork with KECS-controlled rebound and compression damping, manual spring preload adjustability and top-out springs
Zawieszenie, tylneHorizontal Back-link, gas-charged, with rebound damping and remote spring preload adjustabilityHorizontal Back-link, gas-charged, with rebound damping and remote spring preload adjustabilityHorizontal Back-link, BFRC lite shock, KECS-controlled compression damping, rebound damping and spring preload adjustability
Rama & Wymiary   
Typ ramyTwin-tube, aluminiumTwin-tube, aluminiumTwin-tube, aluminium
Ślad106 mm106 mm106 mm
Skok zawieszenia, przednie150 mm150 mm150 mm
Skok zawieszenia, tylne152 mm152 mm152 mm
Opona, przednia120/70ZR17M/C (58W)120/70ZR17M/C (58W)120/70ZR17M/C (58W)
Opona, tylna180/55ZR17M/C (73W)180/55ZR17M/C (73W)180/55ZR17M/C (73W)
Kąt skrętu L/P34° / 34°34° / 34°34° / 34°
Prześwit pod pojazdem150 mm150 mm150 mm
Masa pojazdu gotowego do użytku255 kg257 kg259 kg

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany