Spis treści
Kawasaki Versys 1100, także w wersjach S oraz SE, otrzymuje kilka zmian w silniku – nowy, flagowy adventure ma więcej mocy.
Versys 1100 na sezon 2025 wizualnie praktycznie nie różni się od swojego poprzednika, Versysa 1000 jedyną odmianą są grafiki i kolory. Pod względem podwozia i zawieszenia także nie zaszły żadne zmiany. Sporo modyfikacji za to ukrywa się w silniku. Pełny, ale zarazem zwięzły opis zmian przeczytacie w komunikacie od producenta poniżej.
Kawasaki Versys 1100 SE 2025 – zdjęcia:
informacja prasowa
Versys 1100 2025 – zmiany w nowym Kawasaki
W pojazdach przygotowanych na sezon 2025 roku starannie przemyślana ewolucja idzie o krok dalej. Wśród najważniejszych zmian „niewidocznych gołym okiem” znajduje się m.in. zwiększenie pojemności skokowej silnika oraz wzrost maksymalnej mocy. Opracowany przez Kawasaki, specjalnie do jazdy po wszelkiego rodzaju drogach, od idealnie gładkich autostrad do słabo utrzymanych dróg lokalnych, czterocylindrowy, rzędowy silnik modelu Versys otrzymał pojemność powiększoną z 1,043 cm3 do 1,099 cm3 dzięki dłuższemu o 3 mm skokowi tłoka. Rezultatem tych działań – wraz z innymi zmianami konstrukcyjnym – jest wzrost maksymalnej mocy ze 120 KM do 135 KM.
Oprócz zmiany mocy, zwiększony moment obrotowy w średnim i wysokim zakresie obrotów sprawia, że i tak dotychczas świetne doznania z jazdy stają się jeszcze przyjemniejsze. Nowe modele (Standard, S oraz SE wraz z opcjonalnymi pakietami akcesoriów) otrzymują również szereg ulepszeń, które mają na celu zwiększenie możliwości turystycznych pojazdu.
Zmodyfikowany system Kawasaki Quick Shifter (KQS) działa w nowym modelu Versys już od 1500 obr./min, a nowe przełożenia wyższych biegów w połączeniu z elektronicznym tempomatem poprawiają komfort jazdy turystycznej. Jeśli chodzi o zmiany w silniku, wyróżnić warto modyfikację lejków w środkowych kanałach dolotowych, które są teraz o 45 mm dłuższe niż zewnętrzne.
Same kanały dolotowe zostały zoptymalizowane, aby dostosować je do zmiany przepustnic silnika. W nowym modelu są teraz węższe mimo zwiększonej pojemności silnika. Dzięki tej zmianie udało się uzyskać wyższą prędkość przepływu powietrza w niskim i średnim zakresie obrotów. Zaprojektowane zostały nowe nastawy ECU zoptymalizowane pod kątem większej pojemności silnika poprawiające charakterystykę otwierania przepustnic w całym zakresie obrotów. Zmianie uległy także profile krzywek wałków rozrządu charakteryzujące się teraz niższym wzniosem. Wszystkie te zmiany miały na celu zwiększenie momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów tj. pomiędzy 4000 a 7000 obr/min.
Lepsza sterowność to także zasługa cięższego koła zamachowego i zoptymalizowanego systemu wałków wyrównoważających skutecznie redukujących nadmierne drgania. Powiększone rury łączące kolektory wydechowe 1-4 i 2-3, poprawiły osiągi w całym zakresie obrotów silnika. Dla poprawy wydajności chłodzenia modelu na sezon 2025 roku dodano chłodnicę oleju. Układ hamulcowy został zmodernizowany, a tarcza tylnego hamulca powiększona została z ø250 mm na ø260 mm.
Port USB-C jest standardem. Jeżeli chodzi o elektroniczne systemy wspomagające kierowcę, właściciel nowego modelu Versys 1100 będzie miał możliwość korzystania z bogatego wyposażenia, które obejmuje kontrolę trakcji KTRC, system kontroli jazdy w zakrętach, szeroki wybór trybów mocy i trybów jazdy, a właściciele wersji SE – elektronicznie regulowane zawieszenie Showa. Dzięki wygodnej w użyciu aplikacji Kawasaki Rideology, którą teraz obsługiwać można komendami głosowymi, użytkownik otrzymuje idealny pojazd do eksploracji każdego miejsca na naszej planecie. Versys 1100 – Destination Everywhere.
Kawasaki Versys 1100 2025 w Polsce – cena, dostępność, kolory
Versys 1100 już wkrótce w pojawi się w salonach. Oficjalna cena nie została jeszcze podana. Nowy Versys 2025 dostępny będzie w następujących kolorach:
Versys 1100:
– Metallic Matte Graphene Steel Gray / Metallic Diablo Black
Versys 1100 S:
– Metallic Graphite Gray / Metallic Diablo Black
– Pearl Robotic White / Metallic Diablo Black
Versys 1100 SE:
– Metallic Graphite Gray / Metallic Diablo Black
– Pearl Robotic White / Metallic Diablo Black
Kawasaki Versys 1100 (S / SE) 2025 – dane techniczne:
– | VERSYS 1100 | VERSYS 1100 SE | VERSYS 1100 SE |
Silnik | |||
Typ silnika | Liquid-cooled, 4-stroke In-Line Four | Liquid-cooled, 4-stroke In-Line Four | Liquid-cooled, 4-stroke In-Line Four |
Pojemność skokowa silnika | 1,099 cm³ | 1,099 cm³ | 1,099 cm³ |
Średnica x skok | 77 x 59 mm | 77 x 59 mm | 77 x 59 mm |
Stopień sprężania | 11.8:1 | 11.8:1 | 11.8:1 |
Układ zaworów | DOHC, 16 valves | DOHC, 16 valves | DOHC, 16 valves |
Układ paliwowy | Fuel injection: Ø 38 mm x 4 | Fuel injection: Ø 38 mm x 4 | Fuel injection: Ø 38 mm x 4 |
Zapłon | Digital | Digital | Digital |
Układ rozruchowy | Electric | Electric | Electric |
Smarowanie | Forced lubrication, wet sump | Forced lubrication, wet sump | Forced lubrication, wet sump |
Osiągi & Przeniesienie Napędu | |||
Moc maksymalna | 99.0 kW {135 PS} / 9,000 rpm | 99.0 kW {135 PS} / 9,000 rpm | 99.0 kW {135 PS} / 9,000 rpm |
Fuel consumption | 5.6 l/100 km | 5.6 l/100 km | 5.6 l/100 km |
Zestaw dławiący 85 kW | Available | Available | Available |
Emisja C02 | 128 g/km | 128 g/km | 128 g/km |
Maksymalny moment obrotowy | 112 N•m {11.4 kgf•m} / 7,600 rpm | 112 N•m {11.4 kgf•m} / 7,600 rpm | 112 N•m {11.4 kgf•m} / 7,600 rpm |
Fuel consumption 85 kW kit | 5.6 l/100 km | 5.6 l/100 km | 5.6 l/100 km |
CO2 emission 85 kW kit | 128 g/km | 128 g/km | 128 g/km |
Przełożenie | 6-speed, return | 6-speed, return | 6-speed, return |
Przeniesienie napędu | Chain | Chain | Chain |
Przełożenie podstawowe | 1.528 (83/51) | 1.528 (83/51) | 1.528 (83/51) |
Przełożenie biegu 1 | 2.600 (39/15) | 2.600 (39/15) | 2.600 (39/15) |
Przełożenie biegu 2 | 1.950 (39/20) | 1.950 (39/20) | 1.950 (39/20) |
Przełożenie biegu 3 | 1.600 (24/15) | 1.600 (24/15) | 1.600 (24/15) |
Przełożenie biegu 4 | 1.389 (25/18) | 1.389 (25/18) | 1.389 (25/18) |
Przełożenie biegu 5 | 1.217 (28/23) | 1.217 (28/23) | 1.217 (28/23) |
Przełożenie biegu 6 | 1.069 (31/29) | 1.069 (31/29) | 1.069 (31/29) |
Przełożenie całkowite | 2.800 (42/15) | 2.800 (42/15) | 2.800 (42/15) |
Sprzęgło | Wet multi-disc, manual | Wet multi-disc, manual | Wet multi-disc, manual |
Hamulce & Zawieszenie | |||
Hamulce, przednie | Dual semi-floating 310 mm petal discs. Caliper: Dual radial-mount, monobloc, opposed 4-piston | Dual semi-floating 310 mm petal discs. Caliper: Dual radial-mount, monobloc, opposed 4-piston | Dual semi-floating 310 mm petal discs. Caliper: Dual radial-mount, monobloc, opposed 4-piston |
Hamulce, tylne | Single 250 mm petal disc. Caliper: Single-piston | Single 250 mm petal disc. Caliper: Single-piston | Single 250 mm petal disc. Caliper: Single-piston |
Zawieszenie, przednie | ø43 mm inverted fork with rebound damping (right-side) and spring preload adjustability | ø43 mm inverted fork with rebound damping (right-side) and spring preload adjustability | 43 mm inverted fork with KECS-controlled rebound and compression damping, manual spring preload adjustability and top-out springs |
Zawieszenie, tylne | Horizontal Back-link, gas-charged, with rebound damping and remote spring preload adjustability | Horizontal Back-link, gas-charged, with rebound damping and remote spring preload adjustability | Horizontal Back-link, BFRC lite shock, KECS-controlled compression damping, rebound damping and spring preload adjustability |
Rama & Wymiary | |||
Typ ramy | Twin-tube, aluminium | Twin-tube, aluminium | Twin-tube, aluminium |
Ślad | 106 mm | 106 mm | 106 mm |
Skok zawieszenia, przednie | 150 mm | 150 mm | 150 mm |
Skok zawieszenia, tylne | 152 mm | 152 mm | 152 mm |
Opona, przednia | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70ZR17M/C (58W) |
Opona, tylna | 180/55ZR17M/C (73W) | 180/55ZR17M/C (73W) | 180/55ZR17M/C (73W) |
Kąt skrętu L/P | 34° / 34° | 34° / 34° | 34° / 34° |
Prześwit pod pojazdem | 150 mm | 150 mm | 150 mm |
Masa pojazdu gotowego do użytku | 255 kg | 257 kg | 259 kg |
Zostaw odpowiedź