Ducati już testowało swoje motocykle na torze w Jerez, ale pogoda pokrzyżowała szyki i z dostępnych trzech dni pozwoliła wykorzystać jedynie pięć godzin. Przez resztę czasu na hiszpańskim torze padał deszcz.
Po informacji prasowej widać, że Dorna chce zacząć przyzwyczajać zawodników i teamy do jednakowej elektroniki, której stosowanie będzie obowiązkowe od sezonu 2014. Już w tym roku będzie możliwe wykorzystanie sprzętu dostarczonego przez Magneti Marelli i wiadomo, że zamierzają z tego skorzystać głównie teamy CRT. W nagrodę dostaną one dodatkowe dwa dni testów, a będą to 3 i 4 luty. Yamaha i Ducati mają ułatwione zadanie, ponieważ od lat korzystają z rozwiązań tej firmy. Gorzej ma Honda, która od samego początku była przeciwna wprowadzeniu tego przepisu. Pomimo obowiązku korzystania z nowego oprogramowania Dorna pozostawiła furtkę, która pozwala na dalsze użycie własnych rozwiązań kosztem zmniejszonego limitu paliwa. Mając własne oprogramowanie limit ten wyniesie 20 litrów, a z oprogramowaniem Magneti Marelli – 24 litry.
Kalendarz testów obejmuje również jazdy na Circuit of the Americas w Teksasie. Na chwile obecną tor został wynajęty przez team Hondy i nie wiadomo, czy pozostałe teamy „dorzucą się” i skorzystają z możliwości sprawdzenia nowego obiektu.
Poniżej znajdziecie kalendarz wszystkich testów, które rozpoczną się już w pierwszych dniach lutego.
03-04 luty – MotoGP CRT – Sepang
05 – 07 luty – MotoGP – Sepang
12 – 14 luty – Moto2 / Moto3 – Walencja
19 – 21 luty – Moto2 / Moto3 – Jerez
26 – 28 luty – MotoGP – Sepang
12 – 14 marzec – MotoGP HRC – Austin
18 – 21 marzec – Moto2 / Moto3 – Jerez
23 – 25 marzec – MotoGP – Jerez