Zapowiadana na 2012 rok premiera Horexa VR6 skłoniła Niemców do kolejnej odsłony motocykla, nad którym pracują od dłuższego czasu.
Tym razem Horex ujawnił bardziej szczegółowo dane techniczne nowego modelu VR6, który przeznaczony ma być do jazdy szosowej i miejskiej. Ważący poniżej 250 kg motocykl, wyposażony w sześciocylindrowy silnik o pojemności 1218 ccm, będzie dysponował mocą 161 KM przy 9000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy sięgnie 136 Nm, przy czym 89 Nm Horex osiągać będzie już przy 2000 obr./min, a 100 Nm przy 3500 obr./min. Założeniem producenta ma być fabryczne ograniczenie maksymalnej prędkości motocykla do 250 km/h.
Emocje wzbudzi na pewno wykorzystanie systemu stałego smarowania łańcucha, stworzonego przez Schunk Group i polegającego na stałym, automatycznym pokrywaniu łańcucha cienką warstwą smaru grafitowego. Takie rozwiązanie ma być czystsze i skuteczniejsze od tradycyjnego smaru. Ma także, w porównaniu z zastosowaniem smaru, przedłużać okres międzyobsługowy. Horex jako pierwszy zdecydował się na wprowadzenie systemu na rynek motocyklowy.
Robert Rieder, szef grupy inżynierów Horex: „Naszym celem był rozwój systemu przeniesienia napędu w taki sposób, by komfortowi towarzyszyły niskie koszty utrzymania. Napęd łańcuchowy z systemem stałego smarowania środkiem bazującym na graficie był najlepszym możliwym rozwiązaniem”.
Horex VR6 ma pojawić się w sprzedaży już wiosną przyszłego roku, a więc będziemy mogli zweryfikować, jak system sprawdza się w rzeczywistych warunkach użytkowania. Latem 2012 na rynek wejdzie także doładowana wersja VR6, której silnik ma generować moc 190 KM.