Honda wróci z Motocompacto? Mały, pudełkowaty motocykl w stylu Motocompo - Motogen.pl

Zgłoszenia patentowe wskazują, że Honda chce wskrzesić prze-fajny motocykl Motocampo, który mieścił się bagażniku miejskiego samochodu, a który teraz nazywał się będzie Motocompacto.

Słyszeliście kiedyś o Hondzie Motocompo? Jest to wynalazek totalnie odjechany, w totalnie japońskim stylu. Wielkie Skrzydło zaprezentowało ten motocykl w 1981 roku – był to mały, kwadratowy, składany mini-motocykl z silnikiem o pojemności 50 ccm. Zaprojektowany został specjalnie w taki sposób, aby z łatwością mieścił się do bagażnika miejskiego samochodu Honda City. City mógł być niezłym hot-hatchem, bo w wersji Turbo ważył zaledwie 725 kg, a generował 99 KM mocy! Motocompo z kolei był fantastycznie słodki.

Honda Motocompo i Honda City z lat ’80

Wiele wskazuje na to, że teraz Honda chce wskrzesić Motocompo!

Honda Motocompo wróci jako MotoCompacto?

W ostatnich latach pojawiało się kilka szkiców patentowych, które można było połączyć z ideą Motocompo. Jedna z najważniejszych wskazówek pojawiła się dnia 23 lipca 2020 roku, kiedy Honda zarejestrowała w Amerykańskim Biurze Patentowym nazwę Motocompacto.

Okej, może w nazwie pojawiło się o 3 litery więcej (Motocompo – MotocompACTo), ale nawiązanie jest bardziej niż oczywiste.

Druga potężna wskazówka pojawiła się w tym miesiącu – dnia 8 listopada 2022, tym razem w Kanadyjskim Biurze Własności Intelektualnych, japońska marka zarejestrowała ponownie nazwę Motocompacto, także w formie Moto Compacto, ale to nie wszystko…

W kanadyjskim zgłoszeniu patentowym pojawił się projekt logotypu dla Motocompacto. Czy ta ikona pudełkowatego jednośladu nie jest piękna? Czy nie nawiązuje do Motocompo sprzed 40 lat w sposób zupełnie bezpośredni?

Logo dla Motocompacto ze zgłoszenia patentowego (listopad 2022)
Logo dla Motocompacto ze zgłoszenia patentowego (listopad 2022)

Nowa Honda Motocompacto – czym będzie?

Zgłoszenie patentowe sprzed dwóch lat dotyczy nazwy Motocompacto dla kategorii:

  • „Produkty: pojazdy lądowe, a szczególnie samobalansujące skutery (hulajnogi?) elektryczne, skutery motorowe napędzane silnikiem elektrycznym”

Z kolei aktualne, kanadyjskie zgłoszenie patentowe, poza powyższą kategorią, dodaje jeszcze dwie kolejne:

  • „Rowery, motocykle, skutery motorowe, trójkołowce”
  • „Stylizowane pojazdy lądowe”

Można więc dedukować, że nowy Motocompacto będzie niewielkim jednośladem elektrycznym, w stylu skutera. Taki pomysł zresztą idealnie wpasowuje się w dzisiejszy popyt na małe, elektryczne pojazdy do użytku osobistego, używane przez mieszkańców aglomeracji zamiast komunikacji zbiorowej, albo na dojazd z parkingu oddalonego od miejsca pracy.

Otwartym pozostaje pytanie, czy (o ile w ogóle powstanie) nowa Honda Motocompacto dalej będzie tak bardzo cool jak jej pierwowzór oraz czy będzie idealnie pasowała do bagażnika któregoś z samochodów hot-hatch Hondy… Trzymamy kciuki!


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany