Honda CBR1000RR-R Fireblade oraz SP na rok 2022 - zmiany w napędzie [EICMA 2021, opis, zdjęcia, dane techniczne] - Motogen.pl

Fireblade na 2022 otrzymuje zmiany w dolocie, wydechu, przepustnicy i w przełożeniu napędu. Model podstawowy ma poprawione hamulce. Model SP otrzyma dodatkową wersję limitowaną Anniversary na 30-lecie.

Z okazji wystawy EICMA 2021, Honda zaprezentowała lifting modelu Fireblade oraz jego wersji SP.

Podwozie, rama czy silnik pozostały bez znaczących zmian, tak samo jak wartość mocy maksymalnej. Honda posłuchała sugestii swoich klientów i popracowała nad „zapewnieniem przyspieszeń i pewności jazdy w środkowej części zakrętu”.

Zębatka, dolot, wydech, przepustnica: CBR1000RR-R na 2022

Oznacza to, że przede wszystkim tylna zębatka dostała o 3 zęby więcej (teraz 43), dzięki czemu przełożenia przestaną być dramatycznie długie, a przyspieszenia staną się jeszcze mocniejsze.

Zmodyfikowano także kanały dolotowe, airbox, kanał dolotowy airboxu i środkową część wydechu zostały zmodernizowane, aby zapewnić dodatkową moc w średnim zakresie obrotów silnika.

System kontroli momentu obrotowego (HSTC) został zoptymalizowany na podstawie uwag przekazywanych przez zawodników HRC, celem lepszego zarządzania trakcją tylnej opony i uzyskania jeszcze lepszego wyczucia reakcji na ruchy przepustnicy (to za sprawą zmniejszenia napięcie sprężyny powrotnej w systemie elektronicznie sterowanej przepustnicy).

Hamulce i zawieszenie – różnice pomiędzy wersją SP

Podstawowa wersja CBR1000RR-R Fireblade otrzymała lekką modyfikację układu hamulcowego – nowy materiał i wykończenie powierzchni tłoczków przednich zacisków hamulcowych Nissin poprawia skuteczność i powtarzalność hamowania w warunkach wyścigowych. Zawieszenie Showa pozostało bez zmian.

Wersja SP (czyli CBR1000RR-R Fireblade SP) wyróżnia się innym zawieszeniem i hamulcami w stosunku do wersji podstawowej. Kompletne, wyścigowe zawieszenie zapewnione zostało przez półaktywny elektroniczny układ sterowania Öhlins (S-EC) i interfejs tuningu opartego na oczekiwanym wyniku (OBTi). Przednie i tylne hamulce dostarczyła firma Brembo.

Model SP w wersji Anniversary na 30-lecie Fireblade’a

W roku 2022 przypada ważna rocznica dla Hondy i jej modelu Fireblade – 30 lat temu uruchomiono produkcję motocykla, który bez względu na upływ czasu wciąż pozostaje wzorcem sportowej maszyny.

Aby uczcić rewolucyjny model Fireblade z 1992 roku, który zapoczątkował linię, wprowadzona zostanie limitowana edycja „Tricolour” motocykla na rok 2022, zaprojektowana przez pana Hiroaki Tsukui, który był odpowiedzialny za projekt kolorystyczny protoplasty. Wszystkie detale są natychmiast rozpoznawalne, a ukłonem w stronę pierwowzoru jest ultranowoczesny układ pasków modelu z roku 2020 połączony z elementami w stylu „pociągnięć pędzlem”. Do tego motywu nawiązuje także niebieskie tylne siedzenie.

Wersję jubileuszową wyróżnia wiele szczegółów. Po uruchomieniu maszyny, na ekranie początkowym pojawia się animacja „Ring of Fire” (Ognisty krąg). Unikatowy numer seryjny każdego egzemplarza limitowanej edycji jest wygrawerowany laserowo na górnej półce, a logo 30th Anniversary pojawia się na pokrywie zbiornika paliwa i kluczyku, a ponadto jest wygrawerowane laserowo na tłumiku Akrapovič. Wszystkie te oznaczenia subtelnie podkreślają znaczenie limitowanej edycji CBR1000RR-R Fireblade SP 30th Anniversary w historii Hondy.

Galeria zdjęć: Fireblade, Fireblade SP oraz Fireblade SP Anniversary 30th na 2022

Dane techniczne – Honda CBR1000RR-R Fireblade oraz SP na rok 2022

 wersja podstawowawersja SP
SILNIK
TypChłodzony cieczą 4-suwowy, 16-zaworowy DOHC, rzędowy 4-cylindrowyChłodzony cieczą 4-suwowy, 16-zaworowy DOHC, rzędowy 4-cylindrowy
Pojemność skokowa (cm³)1000 cm31000cm3
Liczba zaworów na cylinder44
Średnica cylindra x skok tłoka (mm)´81 mm x 48,5 mm81 mm x 48,5 mm
Stopień sprężania13,4:113.4:1
Moc maksymalna217,5 KM (160 kW) przy 14500 obr/min217,5 KM (160 kW) przy 14500 obr./min.
Maks. moment obrotowy112 Nm przy 12500 obr/min112 Nm przy 12,500 500 obr./min
Poziom hałasuLurban 74db / Lwot 77dbLurban 74db / Lwot 77db
Pojemność układu smarowania4,0 l4,0 l
SYSTEM PALIWOWY
ZasilanieElektroniczny wtrysk PGM-FIElektroniczny wtrysk PGM-FI
Zbiornik paliwa16,1 l16,1 l
Emisja CO2 wg WMTC153 g/km153 g/km
Zużycie paliwa6,6 l/100 km15,2 km / l (6,6 l / 100 km)
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
RozrusznikElektrycznyElektryczny
Pojemność akumulatora12-6 Ah YTZ7S12-2Ah HY85S litowo-jonowy
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typ sprzęgłaMokre wielotarczowe hydrauliczne 2-sprzęgłoweMokre wielotarczowe hydrauliczne 2-sprzęgłowe
Typ skrzyni biegówManualna 6-biegowaManualna 6-biegowa
Przeniesienie napęduŁańcuchŁańcuch
RAMA
TypAluminiowa kompozytowa kołyskowa dwubelkowaAluminiowa kompozytowa kołyskowa dwubelkowa
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.)2100 x 745 x 1140 mm2100 x 745 x 1140 mm
Rozstaw osi1460 mm1460 mm
Kąt pochylenia kolumny24o24o
Wyprzedzenie102 mm102 mm
Wysokość siedziska830 mm830 mm
Prześwit115 mm115 mm
Masa własna201 kg201 kg
ZAWIESZENIE
PrzódShowa Balance-Free Rear Cushion z regulacją napięcia wstępnego oraz tłumienia dobicia i odbicia, średnica wewnętrzna 43 mm, skok 120 mmWidelec teleskopowy Öhlins NPX S-EC z regulacją napięcia wstępnego oraz tłumienia dobicia i odbicia, średnica wewnętrzna 43 mm, skok 125 mm
TyłSHOWA BFRC-Lite z wahaczem Pro-Link, z 10-stopniową regulacją napięcia wstępnego oraz bezstopniową regulacją tłumienia dobicia i odbicia, skok 137mmWahacz Öhlins TTX36 S-EC Pro-Link z regulacją napięcia wstępnego oraz tłumienia dobicia i odbicia, skok 125 mm
KOŁA
Obręcz przednia17 cali x 3,517 cali x 3,5
Obręcz tylna17 cali x 6,017 cali x 6,0
Opona przednia120/70-ZR17 M/C (58W)
Pirelli Diablo Supercorsa SP
Bridgestone RS11
120/70-ZR17 M/C (58W)
Pirelli Diablo Supercorsa SP
Bridgestone RS11
Opona tylna200/55-ZR17 M/C (78W)
Pirelli Diablo Supercorsa SP
Bridgestone RS11
200/55-ZR17 M/C (78W)
Pirelli Diablo Supercorsa SP
Bridgestone RS11
HAMULCE
Układ ABSDwukanałowyDwukanałowy
Hamulec przedniTarcza 330 mm, 4-tłoczkowy montowany promieniowo zacisk NissinTarcza 330 mm, 4-tłoczkowy, montowany promieniowo zacisk Brembo Stylema
Hamulec tylnyTarcza 220 mm, 2-tłoczkowy zacisk BremboTarcze wentylowane i perforowane o średnicy 220 mm, 2-tłoczkowe zaciski Brembo
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zespół wskaźnikówEkran TFT-LCDEkran TFT-LCD
System zabezpieczeńHonda Smart KeyHonda Smart Key
ReflektorLEDLED
Światła tylneLEDLED
Automatyczny wyłącznik kierunkowskazówTakTak
QuickshifterOpcjonalnieTak

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany