Honda CB1100 na 40. urodziny Moriwaki - Motogen.pl

Moriwaki od samego początku jest związane z Hondą i już w pierwszym roku swojego istnienia firma rozpoczęła prace nad wyścigowymi wersjami motocykli CB125, CB250 i CB750. W 1977 roku Moriwaki pokazało pierwszy autorski motocykl oparty na Hondzie CB125. W kolejnych latach zaczęto również produkować autorskie ramy i układy wydechowe oraz zestawy tuningowe do silników. Jednocześnie Moriwaki zaczęło odnosić sukcesy w wyścigach torowych. Szczególnie istotne dla ekipy są wyścigi endurance na torze Suzuka. W 2003 roku Moriwaki pierwszy raz pojawiło się w MotoGP z projektem zbudowanym na bazie silnika od Hondy RC211V.

Urodzinowy cafe racer został zbudowany na bazie motocykla Honda CB1100, który został ekstremalnie przebudowany. Rama, zbiornik paliwa i tylny stelaż są wykonane z aluminium. Do produkcji ramy użyto tego samego procesu 5 osiowej obróbki aluminium, którego Moriwaki używa do budowy motocykli klasy Moto2. Tuner przeprojektował również mostek kierownicy i górną półkę. W tylnym zawieszeniu pojawiły się amortyzatory Öhlins.

 

Przeczytaj również: Test motocykla Honda CB1100

Motocykl nie będzie przeznaczony na sprzedaż, a koszt prac jest wyceniany na ponad 50 tysięcy dolarów. Większość części została stworzona specjalnie z myślą o projekcie, a koszt ich wykonania jest zbyt wysoki żeby opłacało się wprowadzić je do masowej sprzedaży.

Autor: Wojciech Grzesiak