Zanim przedstawimy motocykl, to wypadałoby przedstawić jego producenta, a historia jest bardzo ciekawa. Marka Hesketh Motorcycles powstała w 1980 roku, ale już wcześniej, bo w 1972 roku powstał team Formuły 1 Hesketh Racing. Największymi sukcesami teamu było trzecie miejsce Jamesa Hunta w GP Francji oraz drugie miejsce w GP Stanów Zjednoczonych w 1972 roku. W 1974 team zdobył trzecie miejsca w Szwecji, Austrii i Stanach Zjednoczonych. W 1975 roku James Hunt odniósł zwycięstwo nad Nikim Laudą w GP Holandii. Po tym jak Hunt opuścił zespół, Hesketh nie był w stanie znaleźć godnego następcy, a team wycofał się z wyścigów w 1978 roku.
W 1980 roku marka Hesketh powróciła, ale tym razem jako producent motocykli i funkcjonowała przez cztery lata. W 2010 firmę wykupił Paul Sleeman, który ulokował markę w Surrey, gdzie powstało Hesketh Centre. Otwarto również sklep w Kingswood niedaleko Londynu.
Po krótkiej lekcji historii przechodzimy do motocykla. Nazwa „24” nawiązuje nie tylko do ilości egzemplarzy, które zostaną wyprodukowane, ale również do numeru startowego Jamesa Hunta. Sercem motocykla będzie silnik v-twin o pojemności 1950 ccm z cylindrami ułożonymi względem siebie pod kątem 56 stopni. Motor ma dysponować mocą 120 koni mechanicznych. Oprócz tego w motocyklu znajdzie się zawieszenie Öhlins, hamulce Beringer i felgi BST wykonane z włókna węglowego. Zbiornik paliwa będzie miał pojemność 22.7 litra. Na motocyklu znajdą się również naklejki z flagami Szkocji i Anglii, które są identyczne jak te na bolidzie Hunta. Oprócz tego na owiewce pod siedzeniem będzie kontur toru Zandvoort, na którym Hunt wygrał wyścig w 1975 roku.
Hesketh 24 trafi do sprzedaży w lutym przyszłego roku.