Herald sprowadza na brytyjski rynek chińskie motocykle silnikami o pojemności 250 ccm, ale nie poprzestaje na ich sprzedaży. W swoich warsztatach przebudowuje je według własnych projektów, nadając im wygląd roadsterów retro.
Pierwszą przymiarką do produkcji własnego motocykla jest rama, która została zaprojektowana przez Brytyjczyków i będzie produkowana w ich własnym zakładzie. Rob Croxall, jeden z menedżerów Heralda powiedział portalowi MCN, że produkcja własnych motocykli jest marzeniem właścicieli firmy. Zaczynają od ramy i planują wypełniać ją sukcesywnie pozostałymi elementami rodzimego pochodzenia, żeby ostatecznie stworzyć całkowicie brytyjski motocykl.
Herald zbudował aluminiową ramę, ramę pomocniczą i wahacz. Do tej konstrukcji będzie montował silnik chińskiej produkcji – chłodzoną powietrzem jednostkę o pojemności 400 ccm, spełniającą normy Euro-4. Również ABS ma być chińskiej produkcji, ponieważ nie udało się znaleźć odpowiedniej oferty na rodzimym rynku. Do tego jak najwięcej części produkowanych w Wielkiej Brytanii, jeśli to tylko będzie ekonomicznie opłacalne.
Podobnie jak dwieściepięćdziesiątki importowane z Chin, nowy Herald 400 ma być platformą do kustomizacji. Klienci będą mieli wpływ na ostateczny kształt swojego motocykla.
Nowy, bardziej brytyjski Herald ma pojawić się w sprzedaży pod koniec tego roku jako model 2017. Firma zapowiada, że będzie miał bardzo atrakcyjną cenę.
A to jedna z przebudowanych chińskich dwieściepięćdziesiątek – Herald Rambler 250.