Spis treści
Defensa marki Touratech to nowy rodzaj ochraniaczy dłoni typu handbar. Wykonane zostały z wytrzymałego aluminium, dzięki czemu zapewniają doskonałą ochronę. Ich modułowa koncepcja umożliwia również dostosowanie do wielu modeli motocykli i różnych warunków użytkowania.
Po co są handbary w motocyklu?
W motocyklach enduro, osprzęt kierownicy należy do najbardziej narażonych na uszkodzenia elementów. Nawet niegroźne upadki mogą doprowadzić do pęknięcia dźwigni lub – co gorsza – elementów mocujących. W takich okolicznościach dalsza jazda jest niemożliwa.
Dlatego też handbary stały się standardowym wyposażeniem do jazdy w terenie.
Najczęściej spotykane, otwarte, plastikowe ochraniacze nie są jednak szczególnie pomocne. Chociaż chronią one przed warunkami atmosferycznymi, nie oferują żadnej znaczącej ochrony przed zranieniem lub uszkodzeniem dłoni lub dźwigni.
Tylko zamknięte ochraniacze mogą wytrzymać poważne obciążenia. Są one wyposażone we wspornik z punktami mocowania zarówno w pobliżu zacisków mocujących, jak i na końcu kierownicy, w pełni osłaniając osprzęt. Zasada ta sprawdziła się w motocyklach rajdowych w najtrudniejszych warunkach.
Handbary Touratech Defensa – konstrukcja z wysokowytrzymałego, kutego aluminium
Touratech poszedł o krok dalej i opracował handbary Defensa, ochraniacz dłoni i dźwigni, który jest klasą samą w sobie. Ten system składa się z dwóch skręcanych głównych komponentów, jak również z zestawu montażowego. Decydując się na konstrukcję wieloczęściową, projektanci Touratech zyskali dodatkowe możliwości dostosowania Defensy do geometrii szerokiej gamy kierownic i mocowań. Oznacza to, że zachowana jest niezbędna przestrzeń za ochraniaczem, umożliwiająca swobodny ruch dźwigni.
Defensa dostosowana jest do modelu motocykla, a więc eliminuje uciążliwą tendencję, w szczególności dźwigni sprzęgła, do uderzania w osłonę – co zdarza się w przypadku produktów uniwersalnych.
Wytrzymałość konstrukcji jest bez zarzutu. Elementy składowe handbarów Defensa wykonane są z wytrzymałego, kutego stopu aluminium, sprawdzonego materiału stosowanego w konstrukcjach lotniczych. Przy grubości ramy wynoszącej do 12,5 mm, wymiary zostały dobrane z odpowiednią starannością, nie zapominając przy tym o kwestii wagi.
Precyzyjna produkcja zapewnia doskonałą dokładność wymiarów, a tym samym idealne dopasowanie. Dzięki dostosowaniu do konkretnego modelu, gwarantowany jest montaż bez naprężeń, jak również pełne dopasowanie przy zachowaniu pełnego kąta skrętu kierownicy.
Proste dopasowanie handbarów do jazdy po drogach i w terenie
Do jazdy terenowej zalecamy wersję Defensa „Pure”, w której montowany jest tylko aluminiowy wspornik.
Do użytku mieszanego proponujemy Defensę „Expedition”, która jest wyposażona w osłonę z tworzywa sztucznego, chroniącą dłonie przed różnorodnymi warunkami atmosferycznymi.
Plastikowa osłona jest nasuwana na ramę główną i mocowana do połączenia śrubowego dwóch aluminiowych elementów. Jeśli potrzebujesz jeszcze większej ochrony przed warunkami atmosferycznymi, można zamontować spoiler „Extension”, który dostępny jest oddzielnie.
Czy to podczas jazdy terenowej czy turystycznej, Touratech Defensa oferuje niezawodną ochronę zarówno dłoni, jak i osprzętu kierownicy.
Jak dopasować handbary do motocykla?
Handbary Touratech Defensa dostępne są dla modeli motocykli:
– BMW R 1200 GS (od 2013),
– R 1200 GS Adventure (od 2014),
– R 1250 GS i R 1250 GS Adventure,
– KTM 790 Adventure,
– Honda CRF 1100 L Africa Twin,
– Yamaha Ténéré 700.
Kolejne modele są w przygotowaniu.
Owiewki i spojlery są dostępne w kolorze białym i czarnym.
Więcej informacji o handbarach Defensa znaleźć można w sklepie internetowym Touratech.
Zostaw odpowiedź