Nowy model XSR900 Abarth — stworzony, by zwyciężać
Unikalne połączenie najnowocześniejszej technologii i kultowego, klasycznego stylu – to cechy, dzięki którym modele Yamahy z linii Sport Heritage okazały się wielkim sukcesem. Świadczy o nim stale rosnące grono motocyklistów identyfikujących się z filozofią Faster Sons.
Modele takie jak XSR900 dają dziś motocyklistom szansę posiadania naprawdę wyjątkowego, współczesnego motocykla, oferującego najnowsze technologie i wiodące osiągi w swojej kasie, który jednocześnie czerpie z klasycznych rozwiązań, powstałych w ciągu 60-letniej historii firmy Yamaha.
Yamaha, bardziej niż którykolwiek inny japoński producent, wyszła naprzeciw szybko wzrastającemu ruchowi customowemu i na przestrzeni ostatnich kilku lat stworzyła wiele unikalnych, specjalnych wersji swoich maszyn.
Wykorzystując jako punkt wyjścia różne modele linii Sport Heritage, legendarni twórcy customowych motocykli, tacy jak Shinya Kimura i Roland Sands, stworzyli niesamowite maszyny. Demonstrując swoje umiejętności, inspirują motocyklistów, pokazując, jak sprawić, by ich Yamahy stały się tymi jedynymi.
Po raz pierwszy nawiązaliśmy także współpracę z firmą Abarth — jedną z najbardziej prestiżowych marek budujących auta wyczynowe i sportowe. Efektem tej kooperacji jest fabryczna, limitowana wersja café racera.
Nowy XSR900 Abarth. Pierwszy café racer Sport Heritage w limitowanej serii
Abarth jest związany ze sportem samochodowym od ponad 60 lat. Dzięki włoskiemu stylowi projektowania, wyczynowemu rodowodowi oraz bogatej historii i oryginalnej filozofii jest idealnym partnerem dla Yamahy.
Na rok 2017 firmy Abarth i Yamaha przygotowały wspólnie nowy, ekscytujący projekt: XSR900 Abarth — motocykl klasy Premium w specjalnej wersji café racer, z przyciągającym wzrok malowaniem, zbudowany z wykorzystaniem niezwykle lekkich materiałów.
Silnik CP3 o pojemności 850 cm3
Sercem limitowanej wersji jest niezrównany, 3-cylindrowy silnik CP3, zapewniający potężny, oddawany liniowo moment obrotowy, niesamowite przyspieszenie i doskonałe osiągi w całym zakresie obrotów. Układ kontroli trakcji i sprzęgło antyhoppingowe ze wspomaganiem (A&S) pozwalają zachować pełne panowanie nad motocyklem w każdych warunkach.
Sportowa pozycja za kierownicą
Kluczową cechą tego wyjątkowego modelu Sport Heritage jest pozycja jazdy, charakterystyczna dla café racerów. Pozwala na większą integrację motocyklisty z maszyną, wzmacnia wrażenie zwrotności i zwartości motocykla. Przyjęcie takiej pozycji jest możliwe dzięki kierownicy clip-on typu „jaskółka” i pojedynczemu, wyścigowemu siedzeniu. To między innymi te elementy sprawiły, że seryjny XSR przerodził się w XSR900 Abarth, ekskluzywny motocykl typu café racer.
Nadwozie z włókna węglowego
Wrażenie zwartej konstrukcji i kultowy wygląd – tym Yamaha XSR900 Abarth nawiązuje do kultowych modeli z lat 60. i do unikalnych maszyn tworzonych przez „rockersów”, którzy chcieli jeździć najszybszymi i najbardziej stylowymi motocyklami w okolicy. Przednia owiewka w stylu retro intrygująco kontrastuje z zaawansowaną technicznie konstrukcją z włókna węglowego, a stylowe, pojedyncze, zamszowe siedzenie podkreśla najwyższą jakość motocykla.
Aby zmniejszyć masę i uwydatnić sportowy rodowód maszyny, z włókna węglowego wykonano przedni błotnik i owiewkę, a do sportowego siedzenia dopasowano zintegrowane tylne światło i lekki stelaż tablicy rejestracyjnej.
Kompletny, tytanowy układ wydechowy Akrapovic
Wierny oryginalnej filozofii „need for speed”, zgodnie z którą budowano pierwsze café racery, XSR900 Abarth otrzymał tytanowy układ wydechowy Akrapovič z podwójnym tłumikiem typu slip-on. Sportowy wydech zapewnia lepsze przyspieszenie, ekskluzywny wygląd i wspaniałe brzmienie.
Ekskluzywne malowanie Abarth
Logo Abartha na zbiorniku paliwa, przednim błotniku i nakładce siedzenia oraz unikalne, szaro-czerwone malowanie pozwalają uchwycić ducha minionych czasów i doskonale współgrają z klasycznym stylem motocykli café racer. Inspirowany maszynami z lat 60. a przy tym wykorzystujący najnowocześniejsze, japońskie technologie i dopracowany przez włoskich stylistów nowy XSR900 Abarth w naprawdę wyjątkowy sposób łączy zupełnie odmienne światy.
Limitowana seria zaledwie 695 egzemplarzy
Produkcja modelu XSR900 Abarth obejmie zaledwie 695 motocykli. Z boku każdy będzie mieć aluminiową plakietkę z numerem egzemplarza, podkreślającą ekskluzywny charakter maszyny.
VIP Abarth Experience
Motocykliści, którzy pragną jako pierwsi zdobyć ten ekscytujący, nowy café racer, muszą ustawić alarm na godzinę 14 czasu środkowoeuropejskiego 17 stycznia 2017 r. To właśnie wtedy uruchomiony zostanie internetowy system rejestracji zamówień.
Pierwszych 95 nabywców będzie mieć możliwość zamówienia Yamahy XSR900 Abarth na stronie www.xsr900-abarth.eu. Każdy zarejestrowany klient zostanie zaproszony do uczestnictwa w ekskluzywnym programie VIP Abarth Experience i będzie mieć pierwszeństwo w odbiorze motocykla.
Po wykorzystaniu pierwszych 95 rejestracji online, pozostałe 600 egzemplarzy modelu XSR900 Abarth trafi do sieci dealerskiej Yamahy w kwietniu 2017 r.
Oryginalne akcesoria i odzież Faster Sons
Duży wybór oryginalnych akcesoriów, dostępnych dla modelu XSR900 Abarth, pozwoli ich właścicielom nadać indywidualny charakter swoim maszynom. Wprowadzenie na rynek nowego motocykla typu café racer oznacza także rozszerzenie kolekcji odzieży Faster Sons o specjalnie przygotowane koszulki, ekskluzywne swetry oraz czapki nawiązujące do stylu café racerów.
XSR900 Abarth — podstawowe dane
- 3-cylindrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 850 cm3
- Układ kontroli trakcji i sprzęgło antyhoppingowe ze wspomaganiem
- Ekskluzywne szaro-czerwone malowanie Abarth
- Kierownica „clip-on” typu jaskółka zapewniająca sportową pozycję podczas jazdy
- Sportowe, pojedyncze siedzenie pokryte zamszem z czerwonymi przeszyciami
- Lekka nakładka siedzenia i przedni błotnik wykonane z włókna węglowego
- Kompletny, tytanowy układ wydechowy Akrapovič z podwójnym tłumikiem typu slip-on
- Sportowy stelaż tablicy rejestracyjnej
- Limitowana liczba 695 egzemplarzy, każdy z aluminiową plakietką z numerem
- Logo Abarth na zbiorniku paliwa, przednim błotniku i nakładce siedzenia