EICMA 2016: Suzuki i Kawasaki z nowym ABS firmy Bosch - Motogen.pl

System ABS 10 został pokazany rok temu, ale dopiero w przyszłym roku trafi do motocykli produkcyjnych. Moduł jest o 30% lżejszy i 45% mniejszy niż ABS 9. Pomimo zmniejszenia rozmiarów producent zachował wysoki standard działania, z którego słynęła dziewiąta generacja. Dzięki temu producenci będą mogli wprowadzić system ABS również w małych motocyklach bez obaw o miejsce czy zwiększenie masy sprzętu.

Dla poparcia swojej tezy Bosch postanowił najpierw udostępnić nowy ABS właśnie dla małych motocykli. Podczas targów EICMA zaprezentowano Kawasaki Versys-X i Suzuki GSX-S125 – te motocykle otrzymają ABS 10 jako pierwsze. Dzięki temu systemowi Bosch będzie mógł zwiększyć swoją obecność na rynkach wschodzących. Na przykład w Indiach ABS będzie obowiązkowy dla wszystkich motocykli od 2019 roku.

Autor: Wojciech Grzesiak