Diavela ciężko zaklasyfikować do jakiejkolwiek grupy motocykli. Mimo tego jest to doskonały sprzęt, który swoimi osiągami powala na kolana, trakcją dorównuje sportowym maszynom, a potencjał lansu jest większy niż w przypadku takich maszyn jak Yamaha VMAX.
Diavel osiąga 100 km/h w 2,8 sekundy. Nie jest to zatem maszyna dedykowana świeżym kierowcom. Nad bezpieczeństwem ridera czuwa ABS i system kontroli trakcji, które spisują się świetnia nawet w kiepskich warunkach pogodowych. Motocykl nafaszerowany jest elektroniką podobnie jak Multistrada, z której zresztą wzięto silnik (jednostka wcześniej znana z pokładu 1198). Najważniejsza jest jednak jazda, która jest mieszanką doskonałej trakcji, brutalności i osiągów z piekła rodem.
Diavel nie jest tani. Czy warto zatem tak głęboko sięgać do kieszeni? Zdecydowanie tak.
Silnik | Testastretta 11°, 2-cylindrowy w ukł. L, 4 zawory na cylinder, rozrząd desmodromiczny |
Pojemność | 1198 ccm |
Prędkość max | |
Moc | 162 KM (119kW) przy 9500 obr./min |
Maks. moment | 127.5 Nm przy 8000 obr./min |
Chłodzenie | chłodzony cieczą |
Rama | Rurowa, stalowa, kratownicowa |
Zbiornik paliwa | 17 L |
Przednie zawieszenie | Marzocchi 50 mm w pełni regulowane, upside-down, skok120 mm |
Tylne zawieszenie | Amortyzator monoshock Sachs w pełni regulowany, aluminiowy wahacz jednostronny, skok 120 mm |
Przednia opona | 120×70 |
Tylna opona | 240×45 |
Przedni hamulec | Dwie tarcze 320 mm, radialnie montowane 4-tłoczkowe zaciski Brembo, ABS |
Tylny hamulec | Tarcza 265 mm, 2-tłoczkowy zacisk, ABS |
Zostaw odpowiedź