Ducati DesertX 2022: nowy motocykl offroadowy z Bolonii [opis, dane, zdjęcia] - Motogen.pl

Ducati zaprezentowało DesertX: motocykl adventure o wysokiej dzielności terenowej! Waży 202 kg na sucho, ma 110 KM oraz stoi na kołach 21/18″.

Na sezon 2022 Ducati przygotowało kilka nowości, które prezentowane są w ramach wydarzeń internetowych Ducati World Première 2022. Na niedawnej wystawie EICMA w Mediolanie zabrakło tej włoskiej marki, ale zamiast tego, na specjalnej stronie, co dwa tygodnie odbywały się specjalne premiery – aż 30 września aż do dziś. Ducati zaprezentowało na 2022:
Multistrada V2;
Scramblery 1100 i 800;
Multistrada V4 Pikes Peak;
Streetfighter V2;
Streetfighter V4 SP,
– a dziś otrzymujemy zupełnie offroadowego adventura, Desert X!

Video z premiery internetowej Ducati DesertX:

Czym jest Ducati DesertX 2022?

Nowy DesertX poszerza horyzonty i sprawia, że każdy Ducatisti może teraz podróżować daleko także w poważnym terenie. Motocykl ma duże koła (21 i 18″), zawieszenie o wysokim skoku oraz silnik zapożyczony z Multistrady V2. Rozwój skupił się wokół idei offroadu, a więc istotna jest też niska masa. Styl nawiązuje do enduraków z lat ’80, szczególnie pod względem esencjonalności i wytrzymałości.

Podwozie i zawieszenie w Ducati DesertX 2022

Charakter podwozia to zupełna nowość w nowożytnej historii Ducati. Mamy tutaj zawieszenie o długim skoku, wysoki prześwit 250 mm oraz coś niespotykanego w motocyklach z Bolonii, czyli typowo endurowe koła o średnicach 21 i 18 cali. Stalowa, kratownicowa rama to zupełnie nowa konstrukcja.

Z przodu pracuje widelec Kayaba upside-down, o śr. 46 mm i skoku 230 mm, z pełną regulacją. Z tyłu pracuje aluminiowy wahacz i amortyzator Kayaba, zapewniający skok 220 mm.

Dzięki optymalizacji mas, DesertX waży niewiele, bo 202 kg na sucho. Ten motocykl jest gotowy na poważne offroadowe przygody.

Szprychowe koła posiadają na sobie opony Pirelli Scorpion Rally STR w rozmiarach 90/90-21 oraz 150/70 R18. Motocykl będzie homologowany do stosowania zarówno opon gotowych w offroad, jak i bardziej asfaltowych.

Hamulce w DesertX 2022

Jak w każdym Ducati, tak też tutaj DesertX posiada Cornering ABS czuły na przechylenia. Układ hamulcowy skonfigurowano tak, aby oferował odpowiednio wysoką moc hamowania na asfalcie, a jednocześnie odpowiednią dozowalność w offroadzie. Do jazdy offroadowej ABS można odłączyć za pomocą dedykowanego przycisku.

Z przodu pracują zaciski radialne Brembo M50 monobloc z tłoczkami 30 mm. Obsługiwane są osiową pompą z regulowaną klamką. Tarcze mają po 320 mm. Z tyłu pracuje dwutłoczkowy, pływający zacisk Brembo, na tarczy 265 mm.

Galeria zdjęć – Ducati DesertX 2022:

Pozycja jazdy na DesertX

Pozycję dopracowano tak, aby zapewniała komfort w dalekich podróżach, a także wygodę prowadzenia na siedząco i stojąco w offroadzie. Motocykl jest wyjątkowo wąski dla najlepszej kontroli, a kanapa znajduje się na 875 mm.

Pasażer także ma zapewnioną wygodę. Ducati pomyślało również o odpowiednim odprowadzaniu ciepła z silnika oraz o dobrej ochronie przed wiatrem.

Potężny, 21-litrowy zbiornik oferuje spory zasięg, ale dla chętnych dostępny jest także akcesoryjny, dodatkowy zbiornik 8-litrowy montowany z tyłu. Transfer paliwa z tylnego zbiornika do głównego możliwy jest, gdy poziom w przednim zbiorniku spadnie do określonego poziomu, transfer aktywuje się z zegarów.

Po zamontowaniu dostępnych akcesoryjnie, dopasowanych bagaży i kufrów, pojemność bagażowa DesertX wynosi 120 litrów.

Silnik Testastretta 11° w Ducati DesertX 2022

Silnik w Ducati DesertX to jednostka o nazwie Testastretta 11°, znana z Multistrady V2 oraz nowego Monstera. Ma 937 ccm pojemności, układ V2, chłodzenie cieczą. Dostarcza 110 KM mocy oraz 92 Nm momentu obrotowego.

Dostępny jest akcesoryjny, homologowany wydech Termignoni, który podnosi moc i moment o +7%.

W stosunku do Multistrady V2, nowy DesertX posiada nową konfigurację skrzyni biegów. Skrócono wszystkie przełożenia, aż do piątego biegu, zapewniając lepsze zachowanie w offroadzie. Szczególnie biegi 1 i 2 są znacznie krótsze, co przyda się w wymagającym terenie. Szóstka pozostała odpowiednio długa, aby zapewnić przyjemność jazdy w trasie.

Elektronika w DesertX 2022

DesertX posiada pełen pakiet asystentów elektronicznych upakowanych w 6 trybów jazdy, które współpracują z 4 trybami oddawania mocy.

Najważniejsza nowość w tym segmencie to odpowiednio skonfigurowany tryb Enduro Riding Mode (ograniczona moc i znaczna pomoc asystentów) oraz zupełnie nowy Rally Riding Mode (pełna moc i ograniczona pomoc asystentów. Poza tym są też tryby Sport, Touring, Urban oraz Wet.

Na pokładzie pracuje 6-osiowy czujnik Bosch IMU, który zapewnia dane do pracy systemów: Engine Brake Control (EBC), Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), Ducati Quick Shift (DQS) Up & Down oraz ABS Cornering (z możliwością odłączenia).

Wszystko obsługuje się z poziomu ekranu TFT 5″. Ustawiony jest pionowo i zapewnia odpowiednią widoczność w pozycji siedzącej i stojącej. Do wyboru są dwa tryby wyświetlania informacji: Standard oraz Rally. Do wyposażenia dołączyć można łączność Ducati Multimedia System.

Oświetlenie to w pełni LED, a na uwagę zasługuje podwójny, przedni, okrągły reflektor.

Dostępność, akcesoria, kategoria A2

Do DesertX dostępnych będzie sporo akcesoriów, od grzanych manetek, aż do specjalnie zaprojektowanych (funkcjonalnie i stylistycznie) ciuchów.

Produkcja motocykla rozpocznie się w maju 2022. Dostępny będzie także dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.

Dane techniczne Ducati DesertX 2022


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany