O ile w oficjalnej informacji prasowej podano niewiele szczegółów poza tym, że zawodnik używał logotypów Hondy i HRC w nieautoryzowany sposób. Team wykluczył go pomimo, że nie wyklucza użycia logotypów w dobrej wierze.
O co chodzi? Trochę więcej światła na całą sprawę rzuca oświadczenie zawodnika. Okazuje się, że Hondzie nie podoba się kontrakt Israela z chińskim producentem samochodów – Great Wall. Dziwi jedynie fakt, że Honda podpisując kontrakt z zawodnikiem wiedziała o jego współpracy z chińską marką.
Jeremias Israel Esquerre współpracuje z Great Wall od 2013 roku i otrzymywał od producenta wsparcie logistyczne w postaci dostarczania samochodów na Dakar. Jak widać Hondzie przestało się podobać, że logo HRC widnieje na chińskich samochodach. Great Wall sprzedaje swoje pojazdy również w Europie, gdzie ma montownię w Bułgarii.
Rozstanie z ekipą HRC stawia pod ogromnym znakiem zapytania występ zawodnika w przyszłorocznym Dakarze, ponieważ rajd startuje już w styczniu, a teamy fabryczne mają już zakontraktowane składy.