Czym myć motocykl? Jaki smar do łańcucha? Jaki olej do motocykla i płukanka do silnika? - Motogen.pl

Jakie środki do mycia motocykla wybrać? Jaki smar do łańcucha? Jaki stosować olej motocyklowy i czy używać płukanki do silnika? Jakie jeszcze materiały eksploatacyjne się przydają? Castrol radzi jak zadbać o motocykl.

Od redakcji: Poniższy tekst jest informacją nadesłaną przez agencję prasową, dotyczy produktów wyłącznie marki Castrol. Publikujemy na stronach Motogen.pl, bo mimo wszystko zawiera kilka porad i wskazówek.

O motocykl trzeba dbać – wiedzą o tym zarówno posiadacze takich maszyn, jak i pracownicy serwisów motocyklowych. Castrol oferuje szeroką gamę produktów przeznaczonych do tego celu. Przy ich tworzeniu korzysta z ponad stuletniego doświadczenia w motorsporcie. W tym roku Castrol wspiera w MotoGP zespoły LCR Honda Castrol oraz Aprilia Racing. Produkty Castrol są także rekomendowane przez Piaggio Group, producenta takich marek motocykli i skuterów jak Vespa, Moto Guzzi, Aprilia, Piaggio.

Czego używać do smarowania łańcucha?

Wybierając smar do łańcucha, należy uwzględnić kilka czynników, takich jak rodzaj łańcucha, przeznaczenie motocykla czy preferowany styl jazdy. W przypadku motocykli szosowych, turystycznych i sportowych, gdzie występują wyższe prędkości jazdy, sprawdzi się smar Castrol Chain Lube Racing, który przystosowano do każdego rodzaju łańcucha. Produkt został opracowany i przetestowany pod kątem uzyskania jak najlepszych osiągów w wyścigach. Do motocykli wyposażonych w łańcuch z uszczelnieniami O-Ring lub X-Ring oraz przy niższej prędkości poruszania się warto wybrać Castrol Chain Spray O-R.

Obydwa produkty są doskonałym zabezpieczeniem przed zużyciem ściernym łańcucha oraz przed korozją.

Czym myć i czyścić motocykl oraz elementy motocykla?

Regularne czyszczenie motocykla, a także wybór odpowiednich środków do tego celu bezpośrednio przekłada się na wygląd maszyny i pozwala utrzymać ją w dobrym stanie.

Do usuwania najbardziej opornych zabrudzeń z powierzchni metalowych (w tym z lekkich stopów), tworzywa sztucznego i gumy, a także z powierzchni lakierowanych można wykorzystać detergent myjący Castrol Greentec Bike Cleaner. Sprzedawany jako koncentrat, nie niszczy materiałów, z których wykonano współczesne motocykle, oraz jest przyjazny dla środowiska.

Castrol Motorcycle Parts Cleaner stosuje się do odtłuszczania i czyszczenia elementów silnika, hamulców, gaźników, świec zapłonowych, przełączników elektrycznych oraz powierzchni metalowych. Środek może również posłużyć do usuwania brudu z łańcuchów motocyklowych, co znacząco zwiększa przyczepność świeżo nakładanego smaru. Sprzedawany jest w formie aerozolu.

Podczas konserwacji motocykla warto poświęcić również uwagę elementom z tworzyw sztucznych czy gumy, takim jak uszczelki. Do tego celu Castrol oferuje Castrol Silicon Spray, silikonowy środek smarny w sprayu, odświeżający i nadający atrakcyjności wyblakłym częściom wykonanym z gumy i plastiku.

Płukanki do silnika – płukanie układu smarowania w motocyklu

Długotrwała, intensywna eksploatacja silnika sprawia, że w układzie olejowym silnika powstają zanieczyszczenia i szlam. Pozostawienie ich podczas wymiany oleju w układzie smarowania może nie tylko przyczynić się do przyspieszonego zużycia oleju, lecz także doprowadzić do zatkania magistral i kanałów olejowych, a w konsekwencji uszkodzić silnik.

Płukanka do silników Castrol Engine Shampoo to substancja usuwająca nawet 85% zanieczyszczeń, ale bezpieczna dla wszelkich uszczelnień oraz mokrego sprzęgła. Jej regularne stosowanie pomaga utrzymać układ olejowy w dobrej kondycji, co wydłuży bezawaryjną eksploatację motocykla.

Olej do nasączania filtra powietrza

We współczesnych motocyklach można znaleźć filtry z wkładami papierowymi suchymi lub gąbkowymi mokrymi, które wymagają nasączenia. Z myślą o tych drugich opracowano olej Castrol Foam Air Filter Oil. Zaprojektowano go w taki sposób, aby zapewnił najskuteczniejszą pracę filtra, minimalizując ryzyko zanieczyszczenia układu ssącego w silniku. Nadaje się do stosowania w każdych warunkach terenowych i pogodowych.

Oleje do silników skuterowych

Silnik skutera i motocykla o małej pojemności pracuje w ciężkich warunkach. Ostra eksploatacja prawie od momentu uruchomienia jest wyzwaniem dla układu korbowo-tłokowego. Jego zużycie można ograniczyć, stosując najlepsze środki smarne. Castrol oferuje trzy rodzaje olejów przeznaczonych do silników skuterowych o niewielkiej pojemności: Castrol Power1 Racing 2T, Castrol Power1 Scooter 2T oraz Castrol Power1 Scooter 4T 5W-40.

Pierwszy z nich, syntetyczny Power1 Racing 2T jest przystosowany do użycia w najbardziej wymagających silnikach dwusuwowych. Ogranicza dymienie oraz odkładanie się nagaru, co sprzyja długotrwałej, bezawaryjnej i dynamicznej jeździe.

Półsyntetyczny Power1 Scooter 2T jest odpowiedni do popularnych silników dwusuwowych wymagających zaawansowanych środków smarnych. Podobnie jak olej Power1 Racing 2T ogranicza dymienie oraz odkładanie się nagaru.

Castrol Power 1 Scooter 4T 5W-40 stworzono z myślą o dynamicznej jeździe skuterami 4T. Produkt ogranicza straty wewnątrz silnika, dzięki czemu zapewnia szybką reakcję na ruch manetką gazu. To olej wytrzymały na „stres” termiczny, doskonale sprawdzający się w najcięższych warunkach eksploatacji silnika.

Olej do dwusuwowych silników wyczynowych

Castrol POWER1 A747 to zaawansowany środek smarny do pojazdów wyścigowych. Może być używany w wielocylindrowych silnikach dwusuwowych chłodzonych cieczą. Dzięki niewielkiej emisji popiołów oferuje łatwą kontrolę osadów w komorze spalania. Można go stosować nawet w proporcjach 1:40. 

Materiały eksploatacyjne

Castrol jest również producentem materiałów eksploatacyjnych odpowiednich do większości modeli. W ofercie producenta można znaleźć całą gamę olejów do amortyzatorów Castrol Fork Oil o różnych lepkościach od 5W do 20W oraz syntetyczny Castrol Fork Oil Synthetic, doskonały do motocykli crossowych.

Do motocykli z wałem napędowym Castrol zaprojektował dwa rodzaje oleju przekładniowego. Mineralny Castrol MTX oraz syntetyczny MTX Full Synthetic.

Aby motocykl zachował skuteczność siły hamowania, niezbędna jest okresowa wymiana płynu hamulcowego. Castrol produkuje dwa rodzaje płynu hamulcowego do motocykli: Castrol Brake Fluid DOT 4 oraz React SRF Racing sprawdzający się w ekstremalnych warunkach, takich jak wyścig czy rajd.

Motocykliści nie mogą również zapominać o płynie chłodniczym. Castrol Motorcycle Coolant to gotowy do użycia płyn do układu chłodzenia wyprodukowany na bazie glikolu etylenowego.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany