Chiński czterosuw - grzanie silnika , diagnoza - Motogen.pl
TO JEST NASZE ARCHIWUM KATEGORII 'Forum'
2012-04-04 21:10:48.982902
ryba1983
napisał(a):
ciśnienie sprężenia sprawdzony rozrząd, gaźnik, zapłon, rura wydechowa.luzy zaworowe. Witam serdecznie Piszę do Was, ponieważ mam poważny problem ze skuterem (czterosuwem), który to spędza mi sen z powiek i prawdę powiedziawczy nie wiem już co robić - jestem w desperacji. Aby rozjaśnić moją sytuację wyjaśnie co nieco na początek : Otóż kupiłem nowego skutera z czterobiegową skrzynią manualną marki Barton Fighter (nazwa w dow.rejestracyjnym : Dafier HW50B). Żeby było śmieszniej kupiłem tylko dlatego nowego żeby nie mieć z nim problemów chociaż przez dwa sezony - niestety ten plan spalił na panewkach - od samego początku są z nim problemy (chyba z używanym bym miał mniej kłopotów). Z kilkoma mniejszymi problemami udało mi się uporać ( na samym początku nie chciał w ogóle zapalić - okazało się że świeca dawała za duże przebicie iskry - to tak na marginesie). Mój główny problem z którym to nie mogę się uporać jest taki : na motorowerze zrobiłem już 900 km - z tym że to dotychczas nie była jazda ,tylko męczarnia!A więc chodzi o to ,że skuterek po odpaleniu jedzie w miarę przyzwoicie około 20-25 minut po drodze prostej lub z górki i około 5 minut gdy jest pod górkę.W zależności od trasy. Po tym czasie silnik robi się wrzący i motorower słabnie momentalnie: Na drodze prostej trzeba zredukować na 3 bieg i jedzie maks. 30km/h przy czwartym biegu robi "buuu" i się zatrzymuje. Gdy jest pod górkę to jest o wiele gorzej - po kilku minutach jazdy tylko redukcja nja pierwszy lub drugi bieg i jazda 15-10km/h do póki motorek jest tak zgrzany że po prostu zaczyna tracić prędkość i zatrzymuje się. O jeździe w dwie osoby niema nawet mowy - nawet na drodze prostej maksymalnie na dwójce pociągnie trochę i staje... Powiecie - oddaj do serwisu masz na gwarancji to muszą Ci naprawić.I to był mój błąd - motorek brałem przez internet, który przywiózł kurier ,podpisałem dokumenty i to wszystko - do najbliższego autoryzowanego serwisu mam prawie 100 km. Zresztą pokusiłbym się o wysłanie gdyby nie fakt że było już przy nim grzebane - tak jak wspominałem wcześniej od samego początku nie chodził tak jak trzeba. I teraz meritum : Oddałem motorower znajomemu mechanikowi który naprawił już troszkę tego sprzętu w swoim życiu - jednak w tym przypadku jak sam mówi "zaczynam wątpić w swoje umiejętności" Czyżby beznadziejny przypadek? Kto wie wkońcu przestrzegali przed Chińszczyzną.... Lista rzeczy które sprawdził znajomy mechanik: -gaźnik ( wymianja na nowy nie pomogła) -zapłon (myśleliśmy że może pomylili się o ząbek) -rura wydechowa (nie była zatkana) -luzy zaworowe (ustawione) -rozrząd (sprawdzony) Z tych ważniejszych rzeczy które pamiętam to by było na tyle.Mechanik chciał jeszcze sprawdzić jakie jest ciśnienie sprężenia - jednak jak na złość nigdzie w sieci nie mogę znaleźć informacji jakie ma być - stąd ogromna prośba jeśli ktoś posiada informację jakie powinno być w tym modelu to będę wdzięczny za wiadomość! Oprócz tego bardzo bym prosił ekspertów o podpowiedź co by można było jeszcze sprawdzić, co Waszym zdaniem może być zepsute, lub może ktoś z Was miał już taki przypadek w tym modelu lub podobnym czterosuwie? Kurcze będę na prawdę wdzięczny za pomoc, tak jak pisałem już wcześniej nie daje mi to spokoju i z chęcią wymieniłbym uszkodzoną część tylko którą?.... Da rady zrobić coś z tą "nową kupą złomu" czy pozostało mi zainwestować tylko w młotek i przecinak ? :) Jeśli będzie potrzebna jakaś informacja której nie podałem proszę śmiało pisać na pewno podam. Na końcu chciałbym przeprosić za trochę przydługawy post, po prostu chciałem zarysować w miarę jasno moją sytuację. Pozdrawiam serdecznie Jacek
2012-04-11 11:09:28.262765
tomekwb3
napisał(a):
Objawy jakby tłok puchł.