Włoska firma Brakko zaprezentowała niedawno zupełnie nowy system hamulcowy – CWB (Combined Wheel Brake).
Czym różni się CWB od tradycyjnego systemu hamowania? Zamiast dwóch tarcz hamulcowych, CBW składa się z jednej tarczy, znajdującej się bezpośrednio pomiędzy dwoma obręczami koła, przez co siła hamowania jest przenoszona od razu na koło. Dzięki systemowi Brakko możliwe jest także lepsze od tradycyjnego chłodzenie tarczy hamulcowej oraz zmniejszenie jej ciężaru.
Brakko zaprojektowało CWB tak, by zwiększyć liczbę sposobów ustawiania zacisku hamulcowego. Ponadto ułatwiony jest demontaż całego koła za pomocą specjalnych przycisków. Niestety, trudno stwierdzić na ile trudne będzie dostanie się do samej tarczy, zwłaszcza w przypadku kół szprychowych. Kolejny problem może stanowić odpowietrzanie hamulców, które prawdopodobnie trzeba będzoe przeprowadzać przy każdym demontażu przewodu hamulcowego. Biorąc to pod uwagę, można założyć, że Brakko CWB będzie raczej ekskluzywnym systemem stosowanym raczej na torach wyścigowych niż w motocyklach drogowych.