Pierwszy raz takie rozwiązanie pojawiło się w motocyklach KTM i nazywa się Motorcycle Stability Control (MSC). Nowy system przedstawiono we wrześniu ubiegłego roku i zastosowano w modelu 1190R Adventure. System MSC został opracowany przez firmę Bosch i pracuje z ABS 9+ME. MSC można traktować jako rozwinięcie kontroli trakcji.
W przypadku BMW rozwiązanie nosi nazwę ABS Pro i jest rozwinięciem systemu Race ABS. Zasada działania jest podobna jak w przypadku systemu MSC. ABS Pro współpracuje z DTC (Dynamic Traction Control) i DDC (Dynamic Damping Control). System analizuje kąt pochylenia motocykla w zakręcie i według tych informacji dobiera siłę hamowania. ABS Pro jest w pełni aktywny w trybach Rain i Sport, a z w trybach torowych – Race i Slick – system jest wyłączony. Producent wyszedł z założenia, że na torze wyścigowym takie wspomaganie nie jest potrzebne.
Na chwilę obecną ABS Pro jest dostępny tylko dla modelu HP4 i zostanie wprowadzony na rynek w październiku. Koszt systemu to 380 euro.