Roctane okazało się łobuzerską wersją cruisera R18. To już piąta wersja cruisera opartego na potężnym, chłodzonym powietrzem bokserze o pojemności 1800 cm3.
Kiedy pierwszy raz trafiliśmy na nazwę „Roctane”, fakt ten natychmiast rozpoczął w naszych głowach ciekawy proces myślowy. Zestawienie „R”, które w nomenklaturze BMW oznacza silniki typu bokser, oraz „Octane”, skojarzyło nam się z jakąś usportowioną wersją R18, taką, jak pokazany w 2019 r. koncept R 18/2.
W porównaniu do klasycznie wystylizowanego pierwowzoru, R 18/2 miało sportowy sznyt, choć raczej w amerykańskim rozumieniu. Zamiast wszechobecnych chromów, dominowała tam czerń ramy i silnika, uzupełniona głębokimi, wielowarstwowymi lakierami, zaś miejsce klasycznych detali, zajęły elementy kojarzone raczej z mocnymi nakedami. R 18/2 utrzymany był w duchu lat 80., a stylistyka jednoznacznie nawiązywała do wysokich prędkości i miała w sobie znacznie więcej dynamiki niż ociężała bryła R18.
Finalnie okazało się jednak, że wyobraźnia nieco nas poniosła. Roctane okazał się znacznie bardziej klasyczny niż się spodziewaliśmy, lata świetlne od konceptu R18/2. Roctane to bagger utrzymany w modnej, łobuzerskiej stylistyce, gdzieś pomiędzy H-D Road Kingiem a Low Riderem ST. Mroczny styl podkreślają półmatowe lakiery – czarny, stalowy i oliwkowy.
Klimat tego modelu tworzą także unikalne detale – wygodna kierownica ape hanger, kierunkowskazy zamontowane przy klamkach, czy analogowy prędkościomierz umieszczony w obudowie reflektora. Czuć tutaj tłusty, amerykański styl i jest oczywiste, że to właśnie w USA BMW Motorrad upatruje sukcesu tego modelu.
Pod względem technicznym nie ma w Roctane żadnych fajerwerków – W podwójnej rurowej ramie pracuje potężny, zwijający asfalt 2-cylindrowy bokser, o pojemności 1802 cm3. Generuje on moc 91 KM przy 4750 obr/min oraz 158 Nm momentu obrotowego. Hamowanie powierzono podwójnej tarczy z przodu i pojedynczej z tyłu, współpracującym z czterotłoczkowymi zaciskami.
R 18 Roctane’a wyposażono w trzy tryby jazdy – Rain, Roll i Rock. Standardowe wyposażenie obejmuje również ASC (Automatic Stability Control), który poprawia stabilność jazdy, oraz w układ kontroli momentu obrotowego silnika. W opcji dostępne są między innymi wspomaganie cofania i Hill Start Control, który ułatwia ruszanie pod górę.
Ceny modelu Roctane zaczynają się od 123 870 zł.
Zostaw odpowiedź