BMW R 1300 RT już jedzie! To będzie turystyczny tuz! - Motogen.pl

BMW R 1300 RT, jeden z najbardziej oczekiwanych motocykli turystycznych, przyłapano podczas testów. Nowy model, oparty na platformie R 1300 GS, oferuje całkowicie odświeżony design i zaawansowane rozwiązania techniczne, które mają zapewnić mu dominację na rynku motocykli turystycznych.

W BMW R 1300 RT zrezygnowano z klasycznej rurowej ramy kratownicowej, która przez lata była charakterystycznym elementem tego modelu. Nowy motocykl bazuje na podwoziu z tłoczonych profili stalowych, podobnym do tego, które zastosowano w modelu R 1300 GS. To znacząca zmiana, która nie tylko poprawia sztywność, ale także wpływa na lepsze prowadzenie maszyny. Zawieszenie, łączące zalety systemów Telelever i Paralever, również pochodzi z nowego GS-a. Dzięki temu udało się wyeliminować wady poprzednich konstrukcji, efektem ma być oczywiście jeszcze większy komfort.

Silnik prawdopodobnie będzie miał te same parametry co w GS-ie, czyli 143 KM i 149 Nm jego konstrukcja została nieco zmieniona. Przeprojektowano np. osłony nad głowicą, pod którą pracuje układ zmiennych faz rozrządu Shiftcam. Podobnie jak w GS-ie, nowy silnik znajduje się nad skrzynią biegów, a sprzęgło umieszczono z przodu. To rozwiązanie nieznacznie podnosi cylindry, poprawiając jednocześnie prześwit.

Nowe BMW R 1300 RT wyróżnia się sporych rozmiarów, elektrycznie regulowaną szybą przednią, która pokrywa większość przodu motocykla. Wygląda na to, że w nowym RT BMW będzie chciało wykorzystać patent z regulowanymi panelami bocznymi, co znacząco może poprawić komfort podróżowania niezależnie od warunków pogodowych.

Technologia radarowa, znana już z wcześniejszych modeli BMW, również znajdzie swoje miejsce w R 1300 RT. Czujniki zamontowane z przodu i z tyłu motocykla pozwolą na korzystanie z adaptacyjnego tempomatu oraz systemów zapobiegania kolizjom. Dodatkowo, duży ekran TFT, system audio z głośnikami stereo oraz boczne kufry w standardzie zapewnią motocyklistom pełen komfort podczas długich tras. Możliwe jest także dokupienie kufra centralnego z wbudowanym oparciem dla pasażera.

BMW R 1300 RT na 2025 rok to nie tylko ewolucja poprzednika, ale zupełnie nowy rozdział w historii tego modelu. Zastosowane rozwiązania technologiczne, innowacje w zakresie konstrukcji oraz poprawiony komfort jazdy mają zapewnić temu modelowi miejsce w czołówce najlepszych motocykli turystycznych na świecie.

źródło: Australian MCN

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany